Gå til innhold

Barnehage når man har fri !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender du barnet full dag i barnehagen om du har fri eller starter veldig sent på jobb ? Eller prøver dere å redusere når dere kan i disse koronatider ? 

Anonymkode: aedca...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sykemeldt nå, men sender i bhg. Kortere dager, ca 9-15. Jeg kunne fint hatt henne hjemme, men hun er helt utrolig sosial, og trenger noen andre enn mamma å leke med. 

Anonymkode: 3c779...0da

Skrevet

Så bra ! 9-15 er jo perfekt dag. Det samme gjør jeg når jeg har fri eller senvakt 

Skrevet

Leverer sent og henter tidlig dersom de er i barnehagen i det hele tatt. 

Anonymkode: 1decb...c39

Skrevet

Leverer 07 og henter senest kl 15. Barnet vil i barnehagen og leke med vennene sine, ikke sitte hjemme med meg. Når jeg har fri rydder og vasker jeg slik at vi får mer familie tid når jeg jobber. 

Anonymkode: cf65d...e87

Skrevet

Har jeg fri så er barnet hjemme. Når mannen begynner sent så blir han levert etter kl.9

Anonymkode: da1c5...e04

Skrevet

Prøver alltid å begrense tiden i barnehagen, korona eller ei. 

Vi koser oss når vi kan være hjemme sammen. 

Anonymkode: d7038...be7

Skrevet

Selvsagt ikke i bhg når vi har fri - selv den beste bhg er en erstatning, en god eller dårlig erstatning, og et sted å oppbevare unger..

Anonymkode: e11ba...098

Skrevet

Har jeg fri, så er det fordi jeg skal orde noe. Da er barnet i barnehage i stedet for å løpe rundt med meg, men kortere dag da 9-14

Anonymkode: d7454...c34

Skrevet

Nei aldri , barnet får selvsagt fri

Anonymkode: 25ea2...cd4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Leverer 07 og henter senest kl 15. Barnet vil i barnehagen og leke med vennene sine, ikke sitte hjemme med meg. Når jeg har fri rydder og vasker jeg slik at vi får mer familie tid når jeg jobber. 

Anonymkode: cf65d...e87

7 når du har fri?? 

Anonymkode: 25ea2...cd4

Skrevet

Når jeg jobber sent leverer jeg til kjernetid, 9.30

Når jeg har fri er barnet noen ganger i barnehagen fra 9-14/15 og noen ganger fri, det kommer an på om jeg har ærend og avtaler det er greiest å gjøre uten barn.

Anonymkode: a26a7...798

Skrevet

Hun får valget. Siste året i bhg nå før skolestart. Hun går i en liten bhg med herlige barn og dyktige ansatte. Som regel vil hun leke noen timer, og jeg har en avtale med de ansatte om at de kan ringe når som helst hvis hun vil hjem. Nå har jeg aldri helt fri, men en gang i blant har jeg litt løse dager der jeg har jobbet godt dagene i forveien, og kun må være tilgjengelig for kontoret når det trengs (hjemmekontor).

Anonymkode: 4cb36...8a8

Skrevet

Mine barn fikk velge når det ikke var noe jeg skulle på fritdager. Med turnusjobbing og helger, så det ofte mine fridager i uka de dagene vi kunne være sammen over litt lengre tid. Flott barnehage som ungene stortrivdes i, men vi koste oss alle hjemme også uten å gå hverandre på nervene. 

Anonymkode: fd3e3...321

Skrevet

Jeg synes det er enda mer viktig for barna å få være i barnehagen nå under pandemien. Eneste stedet de får være med vennene sine. 
Slik reglene er nå med begrensninger med besøk og stengte idrettstilbud, er dette det eneste stedet de får den viktige sosiale omgangen med andre barn.

Anonymkode: fa7c5...d34

Skrevet

Ved tanke på at det første barnet mitt forteller når det våkner er hvem det har lyst til å leke med i barnehagen, og hva barnet har lyst til å gjøre den dagen så blir det sendt i barnehagen

Anonymkode: eb29b...500

Skrevet

Har aldri hatt fri, men alltid bestrebet å levere tidligst kl 8 og hentet senest kl 15. Faren og jeg delte på arbeidsdagen sånn at barna ikke trengte å være i bhg lenger enn nødvendig. Eldste på 16 har aldri noensinne blitt henta senere enn 15 i sine år i bhg. 

Anonymkode: 68303...129

Skrevet

Om jeg har fri er yngste i bhg mens eldste er på skolen. Da får jeg vasket og ordnet litt praktisk, gjort klar middag Som kun trengs å varmes når de begge kommer hjem :) Får mye mer kvalitetstid på ettermiddagen når det er sånn :) 

Skrevet

Jeg har barnet hjemme hvis hun ønsker men hun vil leke med vennene sine. Har korte dager fra 9 - 15

Anonymkode: 252e7...952

Skrevet

Jeg har som regel alltid barna mine fri når jeg selv har fri, ønsker selvfølgelig å bruke tiden sammen med barna medt mulig. Men til forsvar for de som leverer i barnehagen når de er hjemme selv så husk på at det kan finnes MANGE grunner til det. Det kan være sykdom i familien som andre ikke vet om, psykiske problemer, søvnvansker, problemer i ekteskapet f.eks. Det kan være så enkle ting som at barnet har søvnvansker og holder foreldrene mye våkne om natta og at man i blant trenger en fridag for å sove ut og komme til hektene for å holde ut. Det som for utenforstående ser ut som fri behøver ikke alltid å bety fri som i ferie heller. Kanskje har vedkommende tatt ut noen fridager for å få gjort noe viktig hjemme, kanskje vedkommende studerer på deltid eller er i behandling for noe mqn velger å holde privat og derfor bare sier at manhar "fri". Jeg har selv to barn og har noen ganger hatt den ene fri og levert den andre. Grunnen til det er at den ene har noen spesielle behov (ikke noe som synes utenpå), men som krever mye oppfølging og tålmodighet. Derfor hender det at jeg tar bare en av dem fri fordi de trenger litt tid alene med meg uten sitt søsken tilstede. 

Anonymkode: 02007...3ca

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

Sender du barnet full dag i barnehagen om du har fri eller starter veldig sent på jobb ? Eller prøver dere å redusere når dere kan i disse koronatider ? 

her velger de mest selv, Jeg jobber fulle dager,mens faren er permitert, så stort sett er de der ca 10-15, ikke så mye mer, noen dager spør de om lengre så da er det okey, de er 5 og 6 år, og er i samme kohort med 6 andre barn

Anonymkode: 3d565...11a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...