Gå til innhold

Gå ned i vekt uten å ha sukkersug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt og tok en kickstart med lavkarbo. Har gått ned 4 kilo på 3 uker så er motivert til å fortsette!

Et problem er at jeg synes det er tungvint med lavkarbo! Ja, man lager utrolig god mat og blir god og mett. Huden min blir fin og jeg ser jo vekten går nedover. Men jeg blir forstoppet av det og må lage dobbelt opp med mat. Og jeg kan ikke lage en rask lunsj å hive i veska når jeg drar på jobb kl. 06.15 hver morgen. For ikke å snakke om stålånden 🙈

Jeg kunne tenkt meg å gå ned i vekt ved å spise sunn mat og ha et sunt kosthold med frukt, grønnsaker og vanlig mat, men jeg klarer ikke å bli kvitt søtsuget når jeg gjør slik! Jeg er flink noen dager også er jeg på kjøret igjen. 

Er det noen som har noen tips? Jeg vet jo at jeg klarer det, men viljestyrken taper hver gang selvom jeg vet hva jeg ønsker :(  Og har jeg ikke godteri i huset spiser jeg mat. MÅ liksom ha noe å spise hele tiden

Anonymkode: fc449...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at for å ikke ha sukkersug, så må jeg ikke mate sukkermonsteret, det gjelder og sukkerfritt. Da forsvinner det etter en stund. Men så fort jeg mater det litt, så blir hjernen min helt enspora desverre. Jeg har og gått på lavkarbo, og opplevde som du at det var styrete og sykdom gjorde det vanskelig for meg, etterhvert problemer med magen av det og, så jeg gav det opp.

Anonymkode: 13260...d23

Skrevet

Mitt beste tips er å være nøye med hvordan du setter sammen maten, altså makroen. Det er viktig at du får i deg nok proteiner, fett og karbo og at du har en fin fordeling på det, slik som f.eks 40 % protein, 45% karbo og 15% fett. Lover deg at det fungerer på sukkersug. 

Skrevet
Simply skrev (3 minutter siden):

Mitt beste tips er å være nøye med hvordan du setter sammen maten, altså makroen. Det er viktig at du får i deg nok proteiner, fett og karbo og at du har en fin fordeling på det, slik som f.eks 40 % protein, 45% karbo og 15% fett. Lover deg at det fungerer på sukkersug. 

Hvordan regnes det ut på en enkel måte?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan regnes det ut på en enkel måte?

Hvis du laster ned Lifesum er det enkelt. Først må du finne ut hvor mange kalorier du skal ha i deg, vil ikke anbefale å gå under 1400 kalorier, så finner du ut ca. hvor mye av kaloriene som skal komme fra de forskjellige. Det tar litt tid å komme inn i det, men etter hvert trenger man ikke føre inn i Lifesum eller veie det du skal spise. 

Skrevet

Jeg er forresten slik som hun over beskriver, litt sukker så våkner sukkermonsteret og vil bare ha mer og mer. Men så lenge jeg spiser sånn som over, så har jeg ikke de behovene. Kroppen er tilfredsstilt og har ingen sug. 

Skrevet

Kan gi et eksempel: I min lifesum så har jeg 1500 kalorier som grense. Da skal jeg ha 150 g karbo, 146 g protein og 35 g fett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...