Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Har sett det samme i flere tråder i høst og nå også at når folk nevner at de synes koronatesten var vond, så blir de fullstendig latterliggjort og fortalt at den opplevelsen bare er tull. Klarer dere virkelig ikke å ha innsikt nok til å forstå at noe kan være forskjellig? Jeg har tatt testen to ganger. Den siste var slik de fleste beskriver. Litt ubehagelig, men tok bare noen sekunder og så helt ferdig. Og da var jeg attpåtil sår og hoven i slimhinnene. Den første gangen derimot, og da var jeg ikke sår eller hoven, føltes det som å få en taggete strikkepinne langt opp i hjernen. Og så skulle den stå slik i 10 sekunder før den blir hvirvlet rundt der inne. Det var rett og slett helt jævlig vondt og jeg klarte ikke å holde tilbake hverken tårer eller høylytt jamring. Jeg hadde skikkelig vondt resten av dagen og det tok en uke før det sluttet å svi og verke i nesen. Til sammenligning har jeg født fire barn uten smertelindring, hatt to kompliserte beinbrudd og en operasjon hvor bedøvelsen ikke virket skikkelig og jeg kjente skapellet godt, og trukket betent tann der bedøvelsen ikke virket skikkelig. Den første koronatesten min ligger i samme skiktet på smerteskalaen! Anonymkode: 716a1...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har sett det samme i flere tråder i høst og nå også at når folk nevner at de synes koronatesten var vond, så blir de fullstendig latterliggjort og fortalt at den opplevelsen bare er tull. Klarer dere virkelig ikke å ha innsikt nok til å forstå at noe kan være forskjellig? Jeg har tatt testen to ganger. Den siste var slik de fleste beskriver. Litt ubehagelig, men tok bare noen sekunder og så helt ferdig. Og da var jeg attpåtil sår og hoven i slimhinnene. Den første gangen derimot, og da var jeg ikke sår eller hoven, føltes det som å få en taggete strikkepinne langt opp i hjernen. Og så skulle den stå slik i 10 sekunder før den blir hvirvlet rundt der inne. Det var rett og slett helt jævlig vondt og jeg klarte ikke å holde tilbake hverken tårer eller høylytt jamring. Jeg hadde skikkelig vondt resten av dagen og det tok en uke før det sluttet å svi og verke i nesen. Til sammenligning har jeg født fire barn uten smertelindring, hatt to kompliserte beinbrudd og en operasjon hvor bedøvelsen ikke virket skikkelig og jeg kjente skapellet godt, og trukket betent tann der bedøvelsen ikke virket skikkelig. Den første koronatesten min ligger i samme skiktet på smerteskalaen! Anonymkode: 716a1...ca3 I den tråden du omtaler så fortelker folk hvordan de opplevde testen, og de fleste opplever den bare som ubehagelig. Å skrive det er ikke å rakke ned på de som synes den er veldig vondt, det er for å berolige hi i den andre tråden at mest sannsynlig så blir hennes opplevelse når hun eventuelt må ta testen heller ikke noe mer enn et lett ubehag. Anonymkode: 93967...d4f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I den tråden du omtaler så fortelker folk hvordan de opplevde testen, og de fleste opplever den bare som ubehagelig. Å skrive det er ikke å rakke ned på de som synes den er veldig vondt, det er for å berolige hi i den andre tråden at mest sannsynlig så blir hennes opplevelse når hun eventuelt må ta testen heller ikke noe mer enn et lett ubehag. Anonymkode: 93967...d4f Det er flere som også kommenterer at hvis du synes det er vondt, har man ikke opplevd mye, har lav smerteterskel osv. I tråden i dag, er det kanskje bare én kommentar, men totalt i løpet av det siste halvåret har det vært mange! Jeg ser bare ikke behovet. Jeg er også helt enig i at det er positivt å dele opplevelsen av at det ikke er vondt for å berolige noen, men det bør jo stoppe der da. HI Anonymkode: 716a1...ca3
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Det å være uenig om en ting er ikke å rakke ned på. Har tatt test to ganger. Null stress. Men jeg hører at folk har ulik erfaring. Og var det virkelig mer vondt eller like vondt som beinbrudd eller fødsel? Krenkorama?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er flere som også kommenterer at hvis du synes det er vondt, har man ikke opplevd mye, har lav smerteterskel osv. I tråden i dag, er det kanskje bare én kommentar, men totalt i løpet av det siste halvåret har det vært mange! Jeg ser bare ikke behovet. Jeg er også helt enig i at det er positivt å dele opplevelsen av at det ikke er vondt for å berolige noen, men det bør jo stoppe der da. HI Anonymkode: 716a1...ca3 Er ikke det blitt slik over hele linjen da? Om å gjøre å være mest mulig ufin og nedlatende? Etter nedstengningen i mars har jeg fått en følelse av at alt som heter medmenneskelighet har blitt borte. Selv ifm tragedien i Gjerdrum var det folk som gikk ut og kritiserte for hva med koronatiltak. Dette var dagen etter det forferdelige var inntruffet og alt var ett kaos. Jeg håper virkelig når vaksinen er på plass begynner folk å gå i seg selv for å tenke over både hvordan de opptrer og hvordan de uttaler seg oven for andres mennesker. Nå er det bare trist... Anonymkode: feafa...ffb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Lektor Doppler med tillegg skrev (11 minutter siden): Det å være uenig om en ting er ikke å rakke ned på. Har tatt test to ganger. Null stress. Men jeg hører at folk har ulik erfaring. Og var det virkelig mer vondt eller like vondt som beinbrudd eller fødsel? Krenkorama? Se der ja, ble hi sitt innlegg raskt bekreftet Anonymkode: 19b0e...9da
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Lektor Doppler med tillegg skrev (14 minutter siden): Det å være uenig om en ting er ikke å rakke ned på. Har tatt test to ganger. Null stress. Men jeg hører at folk har ulik erfaring. Og var det virkelig mer vondt eller like vondt som beinbrudd eller fødsel? Krenkorama? Vel, JEG (ikke hi) hadde heller tatt en fødsel til enn den Koronatesten i nesa en gang til altså! Den var grusom, hadde vondt lenge etterpå. Anonymkode: dbe2d...cdf
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Se der ja, ble hi sitt innlegg raskt bekreftet Anonymkode: 19b0e...9da Eh, nå får du gi deg. Anonymkode: b299d...97f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Lektor Doppler med tillegg skrev (25 minutter siden): Det å være uenig om en ting er ikke å rakke ned på. Har tatt test to ganger. Null stress. Men jeg hører at folk har ulik erfaring. Og var det virkelig mer vondt eller like vondt som beinbrudd eller fødsel? Krenkorama? Ja, det var like vondt. Den første gangen. Den andre var slik du beskriver. Og jo, en del rakker ned på dem som synes det var vondt. Det handler jo heller ikke om uenighet, men ulike opplevelser. HI Anonymkode: 716a1...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Gud hjelpe... Å bli krenket er visst fremdeles veldig populært. Anonymkode: 3df2d...00f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gud hjelpe... Å bli krenket er visst fremdeles veldig populært. Anonymkode: 3df2d...00f Hvorfor tolker du det som at jeg ble krenket? Jeg lurte på hvorfor noen kommenterer andre sin opplevelse av noen på en nedlatende måte, fokuset var ikke på hvordan jeg oppfattet dette. Dette krenkestyret tar jo helt av! Er det ikke lov å spørre kritisk om noe heller nå uten at folk tolker det som at man er krenket? 🙄 HI Anonymkode: 716a1...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Jeg og har sett en endring her på forumet. Hvor det er flere tilfeller, for folk er virkelig slemme mot TS. Og selvfølgelig er ikke det å være uenige slemt. Men hvor man har behov for å rakke ned på, og tråkke på TS. Jeg er og på kvinneguiden, og der har det vært sånn en god stund. Men synes jo tonen her har vært mye bedre. Men nå ser man en endring her og. Langt fra så ille som kvinneguiden. Anonymkode: c4270...249
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tolker du det som at jeg ble krenket? Jeg lurte på hvorfor noen kommenterer andre sin opplevelse av noen på en nedlatende måte, fokuset var ikke på hvordan jeg oppfattet dette. Dette krenkestyret tar jo helt av! Er det ikke lov å spørre kritisk om noe heller nå uten at folk tolker det som at man er krenket? 🙄 HI Anonymkode: 716a1...ca3 Spørre kritisk? Surving, heter det i min ordbok, men klart - jeg er såpass voksen at jeg har vært ute en og annen vinternatt tidligere. Anonymkode: 3df2d...00f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Spørre kritisk? Surving, heter det i min ordbok, men klart - jeg er såpass voksen at jeg har vært ute en og annen vinternatt tidligere. Anonymkode: 3df2d...00f 😂😂😂 Anonymkode: feafa...ffb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Spørre kritisk? Surving, heter det i min ordbok, men klart - jeg er såpass voksen at jeg har vært ute en og annen vinternatt tidligere. Anonymkode: 3df2d...00f Ah, du er en av dem. Sorry, da skal jeg ikke diskutere videre med deg. HI Anonymkode: 716a1...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Spørre kritisk? Surving, heter det i min ordbok, men klart - jeg er såpass voksen at jeg har vært ute en og annen vinternatt tidligere. Anonymkode: 3df2d...00f Vel, du høres ikke spesielt voksen ut Anonymkode: 19b0e...9da
Himmel og hav Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vel, JEG (ikke hi) hadde heller tatt en fødsel til enn den Koronatesten i nesa en gang til altså! Den var grusom, hadde vondt lenge etterpå. Anonymkode: dbe2d...cdf Da blir jeg litt nysgjerrig på hva slags fødsler du har hatt. Jeg har hatt en vond koronatest og 4 mildt ubehagelige, men selv ikke den som var vond kunne måle seg med 18 timer veer, revning og oppkast.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det ikke lov å spørre kritisk om noe heller nå uten at folk tolker det som at man er krenket? 🙄 HI Anonymkode: 716a1...ca3 Veldig enig i dette. Er så drittlei alle som roper ut om krenkethet i tide og utide. Synes dette er farlig nær den nye hersketeknikken. Men hva vet vel jeg, jeg er vel sikkert bare krenket over noe. 😉 Anonymkode: 5c99f...ede
Anonne Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 1. gang jeg tok testen var den grusom. Det var smertefullt og jeg blødde neseblod lenge. 2. og 3 gangen ikke fult så vondt. Men ja vondt og ubehagelig. Dette er mine erfaringer og ingen kan ta de fra meg og fortelle meg at det ikke var ubehagelig for for meg var det det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 Anonne skrev (1 time siden): 1. gang jeg tok testen var den grusom. Det var smertefullt og jeg blødde neseblod lenge. 2. og 3 gangen ikke fult så vondt. Men ja vondt og ubehagelig. Dette er mine erfaringer og ingen kan ta de fra meg og fortelle meg at det ikke var ubehagelig for for meg var det det. Nettopp! Folk opplever det ulikt, og gjerne forskjellig fra gang til gang også, og da er det utrolig merkelig å skulle motargumentere. "Nei, det er bare tull at det gjør vondt!" når det vitterlig gjør vondt av og til. Fødslene mine var også ulike, men hadde samme mønster. Skal jeg da f.eks. komme med påstander som "Nei, det er bare tull at man kan få vondt i ryggen av rier!" bare fordi JEG ikke hadde vondt i ryggen? HI Anonymkode: 716a1...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #21 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nettopp! Folk opplever det ulikt, og gjerne forskjellig fra gang til gang også, og da er det utrolig merkelig å skulle motargumentere. "Nei, det er bare tull at det gjør vondt!" når det vitterlig gjør vondt av og til. Fødslene mine var også ulike, men hadde samme mønster. Skal jeg da f.eks. komme med påstander som "Nei, det er bare tull at man kan få vondt i ryggen av rier!" bare fordi JEG ikke hadde vondt i ryggen? HI Anonymkode: 716a1...ca3 👏👏👏 Anonymkode: 90a84...f3f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #22 Skrevet 10. januar 2021 Sikkert fordi de elsker å se hvordan enkelte sprekker når de gjør det. Anonymkode: 7c9d2...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå