Gå til innhold

Kontaktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang vært hos lege/eller andre yrkesgrupper der du har vært pasient/kunde og kjent en «rar» behandling, eller blitt kontaktet privat etter møtet?

Anonymkode: 3231d...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjent en «rar» behandling? Hva mener du? 

Anonymkode: 65775...921

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva du mener, HI. Tror du må forklare litt bedre hva du mener, ev. gi eksempler.

Anonymkode: 94524...a1a

Skrevet

Hva har skjedd med deg da, HI? Kanskje du skal fortelle først, før du ber om andres historier. 

Legen min ringte meg fredag kl 22 ca. Han er neppe interessert av den grunn. 

Anonymkode: c29ce...69f

Skrevet

Kjøpte en gang en telefon og oppga telefonnummer hos en liten butikk der jeg følte at eieren/selgeren var litt intens. Han stirret meg liksom sånn i øynene mens han hjalp meg og ekspederte meg. Dagen etter ringte han og ba meg på kaffe. Jeg var ikke interessert. Han prøvde igjen et par ganger til de neste ukene men jeg takket nei. Han var hyggelig altså men jeg var kanskje 22 og ha. var ca 40 og jeg drakk ikke kaffe engang 🤣

Anonymkode: 4f866...715

Skrevet

Jeg fikk levert pakke på døra , og noen minutter etter fikk jeg sms om vi kunne gå på date. Det var spess. Taxisjåfør har også kontaktet meg med spørsmål om date og beskjed om at jeg kunne ringe nårsomhelst for gratis tur. 

Anonymkode: eafc1...d4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg fikk levert pakke på døra , og noen minutter etter fikk jeg sms om vi kunne gå på date. Det var spess. Taxisjåfør har også kontaktet meg med spørsmål om date og beskjed om at jeg kunne ringe nårsomhelst for gratis tur. 

Og en treningsinstruktør når jeg bodde i utlandet - men han sa til de andre at vi hadde et forhold uten at vi hadde det - så det ble en ubehagelig opplevelse

Skrevet

Med rar mener jeg en sånn intens måte å se på deg, blikk liksom, og når man prater så ble det ikke oppfatter på grunn av blikket. Altså at vedkommende er mer opptatt av å se på deg enn å høre etter. Måtte gjenta hva jeg sa 4 ganger gjennom samtalen. Fikk nr hans «i tilfelle det skulle være noe mer i helga» 🤔 Men avviste det og sa at jeg tar kontakt med legevakt i så tilfelle. Dette skjedde på fredag. Syntes det var ubehagelig men vil ikke overreagere.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Med rar mener jeg en sånn intens måte å se på deg, blikk liksom, og når man prater så ble det ikke oppfatter på grunn av blikket. Altså at vedkommende er mer opptatt av å se på deg enn å høre etter. Måtte gjenta hva jeg sa 4 ganger gjennom samtalen. Fikk nr hans «i tilfelle det skulle være noe mer i helga» 🤔 Men avviste det og sa at jeg tar kontakt med legevakt i så tilfelle. Dette skjedde på fredag. Syntes det var ubehagelig men vil ikke overreagere.. 

Kanskje han bare var sliten og derfor litt fjern? Jeg opplevde det du sier med en lege engang - og fikk følelsen av at han nesten var fascinert - men neste gang jeg møtte han så husket han meg ikke engang.. 

Syns det er noe annet om en lege kommer med fremstøt enn en taxisjåfør, liksom.. 

Skrevet

Dette har jeg opplevd med flere ulike leger. Fått nummeret privat med beskjed om å ringe når som helst om tilstanden skulle bli verre. Ikke lagt noe i det annet enn at dette er leger som virkelig bryr seg om å trygge pasienten.

Anonymkode: 8cd67...594

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje han bare var sliten og derfor litt fjern? Jeg opplevde det du sier med en lege engang - og fikk følelsen av at han nesten var fascinert - men neste gang jeg møtte han så husket han meg ikke engang.. 

Syns det er noe annet om en lege kommer med fremstøt enn en taxisjåfør, liksom.. 

Nå synest jeg ingen av de to nevnte gruppene skal gjøre fremstøt jeg. Når jeg er hos lege er jeg ofte på mitt mest sårbare. Da skal ikke jeg måtte forholde meg til slikt. Det samme hvis jeg setter meg aleine i en taxi som kjøres av en ukjent person. Jeg skal på ingen måte være i en situasjon da som gjør at jeg føler meg utrygg eller ukomfortabel. 

Jeg hadde derfor meldt fra. For dette er personer vi ikke ønsker inn i noen slike yrkesgrupper. 

Anonymkode: 59c19...5de

Skrevet

Regner ikke med at han husker meg neste gang jeg heller altså 🤣 Og det er ikke poenget mitt, det er mer være måten hans som lege. Mange måter å gi nr til en pasient på, og det har jo skjedd før at en lege har tilbudt meg mobil nr OG kommet på hjemmebesøk fordi jeg ikke kunne dra til legekontoret. Men det var mer blikket mens han sa ga meg nr og forventer at jeg skulle lagre det på mobilen.. 

Skrevet

Siden andre har skrevet andres opplevelser så kom jeg på en annen ting som skjedde for noen år siden. Jeg var på en matvarebutikk og spurte han i kassa om en pose og i det han ga meg den så tok han tak i hånda mi og «strøyk» den forsiktig og jobbet videre som ingenting, DET var ekkelt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...