Gå til innhold

Apropos spille lister: Hva med norsk musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masse gode tips som jeg skal teste ut i den andre tråden om spillelister, men jeg kunne også tenke meg å lage en spilleliste med norsk musikk. Da vi var små og kjørte bil mellom Sør og Nord for å besøke familie, spilte pappa alltid "Dovregubbens Hall"  da vi kjørte over Dovrefjell (og selvfølgelig stoppet på Dovregubbens Hall for å spise vafler og gå på do..)  Og "Morgenstemning" da vi kjørte over Valdresflya etter å ha overnattet en eller annen plass mellom Fagernes og Beitostølen.

Fremdeles "må" jeg gjøre det når vi en sjelden gang kjører den veien. Til sommeren har vi bestemt oss for å dra på besøk på mine "gamle trakter" igjen, med bil, for nå er ungene store nok til å kunne være med uten for mye styr i bilen. Mye utenomsnakk her nå, ser jeg... får komme til saken:

Har du noe norsk musikk som du bare må ha, eller gjerne vil ha på spillelista? Jeg hører jeg på det meste av musikk fra fra "listepop" til rock, viser, rapp, hip pop  og klassisk.  Gjerne lokale artister og musikk som passer til spesielle områder. (Kunne vel egentlig bare gått inn på NRK.no og funnet fram reprise av Sommerbilen, ser jeg nå...

Anonymkode: 50bfc...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olav Stedje!! Snurra på barten😆

Tenkjer du på norsk musikk på norsk?

Hekla stålstrengar med "har du fyr" om du reiser på kysten og i nord. 

Eva Weel Skram sin versjon av evig eigast. 

Stjerneskudd (dum dum Boys) når du skal heim til jul. 

Skrevet

Hvis du er ute etter musikk fra Grieg, så kan jeg ikke hjelpe, men Solveigs sang er blitt spilt når vi er så langt nord som vi skal reise og det er lenge til vi skal hjem

Ellers er det bare blitt sånn at noen steder har noen faste sanger

Åndalsnes/isfjorden: liten fuggel

Træna: sing me to sleep/arigato

Lillestrøm: best når jeg er full

Molde: collargol/månemannen

Mo i Rana: vil du værra med meg hjem-i natt

Stiklestad: Harry 

Stokkvågen fergekai: hele ekko av cc cowboys

Anonymkode: 3dba9...e44

Skrevet
Syngensang skrev (1 time siden):

Tenkjer du på norsk musikk på norsk?

Nei, det må ikke være på norsk. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du er ute etter musikk fra Grieg, så kan jeg ikke hjelpe, men Solveigs sang er blitt spilt når vi er så langt nord som vi skal reise og det er lenge til vi skal hjem

Anonymkode: 3dba9...e44

Solveigs sang ja, takk. Den har jeg ikke tenkt på. Men nei, jeg er ute etter mer enn Grieg. Han var bare et eksempel inspirert av barndommen. Kom forresten på "Norsk dans" her nå....  den hører vel med på en kjøretur i Norge.

Anonymkode: 50bfc...2bd

Skrevet

Er så mye norsk drittmusikk. Men TNT, Aha og Banana Airlines (for morro skyld) funker jo... Alt nytt er dritt. Fatter ikke at folk hører på slik musikk, men det er mange som ikke skjønner seg på god og dårlig musikk... 

Anonymkode: 44852...b28

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Er så mye norsk drittmusikk. Men TNT, Aha og Banana Airlines (for morro skyld) funker jo... Alt nytt er dritt. Fatter ikke at folk hører på slik musikk, men det er mange som ikke skjønner seg på god og dårlig musikk... 

Anonymkode: 44852...b28

Ja, du har du heilt rett i at mange ikkje skjønnar seg på god og dårleg musikk. Det andre er eg ueinig i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...