Gå til innhold

Er så frustrert og lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal egentlig stå på skøyter i dag. Har tre barn på 11,9 og 6 år som aldri har stått på skøyter før. Jeg prøvde når jeg var liten og fikk det ikke til. Mannen sto en del. Jeg såg det som selvfølge at mannen skulle være med,men det skulle han visst ikke. Hadde så mye å gjøre. Jeg går på fotballkamp alene og følger opp der, på ski, slalom med eldste og alt av aktivitet følges opp av meg.

Jeg sa og i går at fra morgenen i dag vil jeg gå en tur. Nå må du rulle inn seier mannen. Bør han ikke være glad for at ihvertfall en av oss er fysisk aktive. Han vil ikke være med, har spurt. Det er på en måte nkn avkobling, eldste jenta blir og meg sv og til. Mannen har avkobling på gården hjemme der han er ute ca. 1.5 time hver ettermiddag og sjelden at barna er med. Det er og diagnoser hos en av barna som kan gjøre det litt hektisk. 

Er så lei og frustrert av å gi og gi og ikkje få litt egentid.

Anonymkode: f654b...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger planer med barna og forventer at han skal gjennomføre?

Anonymkode: f5da0...fd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du legger planer med barna og forventer at han skal gjennomføre?

Nei, at han skal være med. Eldste har spurt om me ikkje kan stå på skøyter (klarte å få tak i i går, har aldri hatt før). Det handle om å intr. seg og være med på det de vil. Jeg aner ikke hvordan lære fra meg noe eg aldri har beherska selv. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, at han skal være med. Eldste har spurt om me ikkje kan stå på skøyter (klarte å få tak i i går, har aldri hatt før). Det handle om å intr. seg og være med på det de vil. Jeg aner ikke hvordan lære fra meg noe eg aldri har beherska selv. HI

Jeg står heller ikke på skøyter, men jeg er med barna når de skal stå. Da de var små og skulle lære, så holdt jeg de i holden og gikk ved siden av. Jeg kunne stå på skøyter da jeg var liten, men det var ikke noen som lærte meg det. Jeg lærte det selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi skal egentlig stå på skøyter i dag. Har tre barn på 11,9 og 6 år som aldri har stått på skøyter før. Jeg prøvde når jeg var liten og fikk det ikke til. Mannen sto en del. Jeg såg det som selvfølge at mannen skulle være med,men det skulle han visst ikke. Hadde så mye å gjøre. Jeg går på fotballkamp alene og følger opp der, på ski, slalom med eldste og alt av aktivitet følges opp av meg.

Jeg sa og i går at fra morgenen i dag vil jeg gå en tur. Nå må du rulle inn seier mannen. Bør han ikke være glad for at ihvertfall en av oss er fysisk aktive. Han vil ikke være med, har spurt. Det er på en måte nkn avkobling, eldste jenta blir og meg sv og til. Mannen har avkobling på gården hjemme der han er ute ca. 1.5 time hver ettermiddag og sjelden at barna er med. Det er og diagnoser hos en av barna som kan gjøre det litt hektisk. 

Nok en sint dame fordi ikke mannen gjør som hun vil😴

Anonymkode: f3c1f...23d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det lærer de av seg selv. Jeg har aldri gått på skøyter med sønnen min men sett på han fra siden,å han lærte seg fort hva han måtte gjøre.

Anonymkode: c2236...e6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Feil! Nok en sint dame fordi mannen ikke gidder å engasjere seg i barna, og ikke ser at det ikke bare er han som trenger litt egentid.

Anonymkode: 8f862...e3d

Skrevet

Feil! Nok en sint dame fordi mannen ikke gidder å engasjere seg i barna, og ikke ser at det ikke bare er han som trenger litt egentid.

Kanskje han hadde engasjert seg mer om han kunne ta de med på noe han liker å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så planlegget egentlig en aktivitet der du hadde tenkt å være hjemme mens mannen skulle utføre aktiviteten med ungene. Da skjønner jeg at mannen blir sur! Du kan ikke planlegge ting for mannen din uten at du først har spurt om han vil!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han hadde engasjert seg mer om han kunne ta de med på noe han liker å gjøre?

Eller han kunne forstått at det også er hans ansvar og burde være en glede å gjøre noe sammen som en familie. En flott sportslig aktivitet for alle, ikke bare for mor å ta ansvar for.

At fyren må gå ut for seg selv 1,5 t hver dag uten unger er liksom helt greit da? Og blir forstått i hjel i tilfelle han ikke liker akkurat det med en skøyteaktivitet.. nei, få egoisten på banen bokstavelig talt. Han kan foreslå en annen aktivitet hvis skøyter er så problematisk, men å bare melde seg ut bør være helt uaktuelt når man har laget seg en familie med 3 barn.

Skjønner godt at du både er frustrert og lei 

Anonymkode: 5e94f...b36

Skrevet

Eller han kunne forstått at det også er hans ansvar og burde være en glede å gjøre noe sammen som en familie. En flott sportslig aktivitet for alle, ikke bare for mor å ta ansvar for.

At fyren må gå ut for seg selv 1,5 t hver dag uten unger er liksom helt greit da? Og blir forstått i hjel i tilfelle han ikke liker akkurat det med en skøyteaktivitet.. nei, få egoisten på banen bokstavelig talt. Han kan foreslå en annen aktivitet hvis skøyter er så problematisk, men å bare melde seg ut bør være helt uaktuelt når man har laget seg en familie med 3 barn.

Skjønner godt at du både er frustrert og lei 

Anonymkode: 5e94f...b36

Jeg har ikke forstått noe om alenetiden hans. Jeg forstår at han ikke blir med på noe kona planlegger og forlanger at han blir med på fordi han fikk det til som barn

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Enig i at det er kjedelig med alle disse damene som har valgt evneveike mannfolk som far til sine barn. De kan jo takke seg selv. De kan også takke seg selv fordi de ikke har egentid. Når man ikke evner å si, nå stikker jeg, og bare dra så blir det ikke egentid da. 
Men..... dette forumet er for stort og smått og dette er åpenbart et mye større problem enn jeg har trodd. 
Det er jævlig mange selvutslettende kvinner med forvokste guttunger de har barn med. Så kanskje hi får det sparket i rumpa hun trenger her inne. Våge å kreve sin egen plass og kanskje mannen våkner litt. 

Anonymkode: 005a4...84f

Skrevet

1. Du trenger ikke kunne stå på skøyter selv, det lærer barna helt av seg selv. 

2. Jeg skjønner at det er kjipt å være den som alltid følger opp, men du kan ikke planlegge noe og bare forvente at han skal være med. 

3. Du spør ikke om å få egentid, du tar det når du ser at det ellers passer med dagens planer. 

4. Det er vel slett ikke sikkert at mannen ser på 1,5 t jobb på gården som deilig alenetid? 

5. Dere må sette dere ned og bli enige om fordelingen i heimen. 

Anonymkode: a8b25...97a

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så planlegget egentlig en aktivitet der du hadde tenkt å være hjemme mens mannen skulle utføre aktiviteten med ungene. Da skjønner jeg at mannen blir sur! Du kan ikke planlegge ting for mannen din uten at du først har spurt om han vil!!

Jeg er ikke hi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, er ikke slik det fungerer. Kvinnen skal ikke bestemme hva han skal og ikke skal engasjere seg i. Hun er ikke sjefen hans. Så det er ikke feil. 

Skrevet

Helt uavhengig av skøytingen i dag så trenger du og mannen å ta en alvorsprat sammen, Hi.

Slik du beskriver det virker det som om du tar alt/det aller meste ansvaret med ungene, og at du og ungene gjør familieting sammen, men at mannen din hverken tar ansvar eller deltar særlig med familien. Stemmer dette så må dere gjøre en endring, for hvis ikke risikerer dere å skli helt fra hverandre.

Dere må også lære dere å kommunisere bedre - også du. For å ta det med skøyter som et eksempel, der ville jeg sagt "nå har barna lenge ønsket seg å stå på skøyter, om jeg får tak i skøyter, da blir du, som kan stå på skøyter, med på lørdag sant?" Og hvis ikke han ville, så måtte dere snakket ordentlig om det også. Og "nå har jeg skaffet skøyter til ungene, har du funnet frem dine/er du klar kl xx i morgen?". Det å si at ungene vil på skøyter og at du har skaffet og at dere skal dit lørdag, det sier tydeligvis ikke mannen din noe, selv om du også har forklart at du ikke kan stå på skøyter. Du tar for gitt at han forstår at du vil ha ham med, men han forstår det tydeligvis ikke. Ergo må du kommunisere langt mer direkte for å skjønne at du forventer at han også engasjerer seg i barna. På samme måte som han må bli like direkte, om det er noe arbeid som må gjøres som absolutt ikke kan utsettes.

Det at han daglig bruker 1,5 time "for seg selv" på gården, det må dere også snakke om. Hva gjør han den tiden? Er det nødvendig? Bruker han bare 1,5 time fordi han kan gjøre det alene og ønsker å bli raskt ferdig for å ha mer tid til familien? Eller bruker han 1,5 time fordi han får tid borte fra familieansvar? Det jeg stusser mest på er at det virker som om han ikke tar med barna på noe av det han gjør på gården. Jeg er vokst opp med en far som aldri hadde fri fra sitt praktiske yrke, men da tok han meg med på det når det var mulig. Noen ganger fikk jeg delta, lærte masse. Andre ganger måtte jeg lære å bare observere, være tålmodig, passe meg osv. God læring i det også.

Snakk sammen!

Jeg forstår du er skuffet, Hi, det ville nok jeg også vært. Men dette dreier seg egentlig ikke om skøytingen, men om hvordan du og han kommuniserer og deltar i familien og hvordan dere fordeler ansvar, hvordan du og han ser hverandre.

Anonymkode: f4898...c0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nok en dame uten forventninger til menn.

Anonymkode: e6b7f...566

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, er ikke slik det fungerer. Kvinnen skal ikke bestemme hva han skal og ikke skal engasjere seg i. Hun er ikke sjefen hans. Så det er ikke feil. 

Mannen skal engasjere seg i barna uansett om han har lyst eller ikke! Eller mener du det er kun kvinner som må gjøre ting de ikke har lyst til?

Skrevet

Nå har du valgt å få 3 barn med en tafatt mann, da kan du takke deg selv. Merker vel over mange år at gubben ikke engasjerer seg. 

Anonymkode: 36edb...f05

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Mannen skal engasjere seg i barna uansett om han har lyst eller ikke! Eller mener du det er kun kvinner som må gjøre ting de ikke har lyst til?

Nei, men han skal bestemme aktivitet selv, noe han har lyst til. Så kan hun finne på noe annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er rart å se det som en selvfølge at en som aldri deltar, plutselig skal det bare fordi du tenker at det burde være en selvfølge. Jeg synes du legger opp til skuffelse selv, når du ikke engang har avklart det først. Selvfølgelig burde han engasjere seg i ting med barna, men det er jo ikke nor nytt at han ikke gjør det.

Anonymkode: f876c...921

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.1.2021 den 9.37):

Så langt jeg klarer å lese her, er det sønnen som ønsker å stå på skøyter her. Er ikke det en del av å være foreldre at ungene får prøve seg på div aktiviteter uavhengig hva vi voksne synes er gøy? 

Anonymkode: 391c9...0b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.1.2021 den 9.37):

Man blir vel med på det barna vil? 

Dummeste jeg har hørt at han skal blir fritatt fordi han ikke har lyst til å stå på skøyter eller være med. 

Har man barn, stiller man opp. 

Da får du være helten HI. 

Barna kommer til å takke deg, og du gir dem fine minner. 

Ja, det er et ork av og til, men at DU gidder å ta dem med på skøyter, er en stor stjerne i boka. 

Sier ikke at mannen din skal slippe unna, men du må dra. ❤️

Anonymkode: 870ea...caa

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Nei, men han skal bestemme aktivitet selv, noe han har lyst til. Så kan hun finne på noe annet. 

Her er det vel barna som har lyst til å gå på skøyter. Hvorfor skal det da være ene og alene mor (som ikke har interesse for skøyter) sitt ansvar at de får gå? Selvfølgelig tar man barna ut på slikt nå. Det er supert med frisk luft, aktivitet, læring og idrettsglede. Dette handler ikke om mors behov, men barnas. 

Skrevet
Holly Golightly skrev (8 minutter siden):

Her er det vel barna som har lyst til å gå på skøyter. Hvorfor skal det da være ene og alene mor (som ikke har interesse for skøyter) sitt ansvar at de får gå? Selvfølgelig tar man barna ut på slikt nå. Det er supert med frisk luft, aktivitet, læring og idrettsglede. Dette handler ikke om mors behov, men barnas. 

Ingen av foreldrene er interessert i å stå på skøyter. Det er tydligvis bare for batnas skyld. Jeg er enig i at begge bør engasjere seg, men det er ikkecriltig at mor skal love batna at far skal ta dem med på skøyter uten å ha spurt ham først. Jeg hadde blitt skikkelig sur om mannen forventet at jeg skulle bruke søndagen på å lære ungene å stå slalom mens han tok seg en skitur,  selv om jeg prøvde slalomski noen ganger da jeg var barn og han ikke gjorde det.

De må jo snakke med hverandre på forhånd. Det burde jo ikke være noe problem å rekke både en tur på skøytebanen og litt alenetid i løpet av en søndag.

Anonymkode: 63e97...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...