Gå til innhold

Paralgin forte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har migrene og fibromyalgi.  Jeg fører oversikt over medisiner.  Det jeg ser er at jeg bruker i snitt 3-6 pf hver uke.  Når annfallene er på sott verste er det kun annfallsmedisin åluss 2-3 pf som virker. 

Legen vegrer mot å skrive ut for mye pf. 

Men jeg trenger den jo. Er 25-30 pf pr mnd virkelig så mye????? 

Anonymkode: d14c1...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mot migrene du tar anfallsmedisin + 2.3 pf? I så fall synes jeg det høres veldig mye ut.

Anonymkode: e64a8...2cd

Skrevet

Ja, det er det. Og du er mest sannsynlig allerede avhengig og har fått en høyere toleransegrense. 

Anonymkode: 44f83...35a

Skrevet

Nei, det er ikke mye i den forstand, men det er fint at legen er tilbakeholden på å skrive ut. Det kan hende du har utviklet en toleranse han ikke syns er grei og vil holde tilbake. 

Anonymkode: d73e1...d7e

Skrevet

Ja det er mye. Vært hos nevrolog for å prøve ut anfall og forebyggende mot migrenen?

Skrevet

Ja, totalt sett er dette mye. Du trenger en bedre fungerende anfallsmedisin for migrenen din, ikke mer Paralgin Forte. 

Anonymkode: 5e493...e88

Skrevet

Med så mange anfall per måned bør du be om å bli utredet for en forebyggende medisin.

Anonymkode: eb8aa...161

Skrevet

Det er mye på fast basis. Du er trolig også avhengig (får hodepine og hyppigere anfall ved fravær av smertestillende) jeg tenker dette kan bli en ond spiral for deg. Har selv brukt forte i tre måneder etter operasjon og jeg ble avhengig. Jeg var veldig oppmerksom selv og legen min var også veldig på. Jeg måtte trappe ned før jeg sluttet. Det var skremmende å kjenne på abstinensene. Og mine abstinenser var jo minimale også. Men jeg kjente et sug som var helt merkelig. Jeg har vanvittig respekt for slike medisiner. 

Anonymkode: 3a99d...847

Skrevet

Altfor mye. Og helt feil medisin. 

Anonymkode: fa46d...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...