Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er alene med barna, pappaen er ikke i livet deres. Jeg har en legetime på mandag som jeg ikke under noen omstendigheter kan utsette. Kan min mor komme hit og passe barna til tross for at man ikke skal ha besøk hjemme? Verken hun eller jeg er aleneboende, men jeg har ingen andre muligheter. Å ta med barna er ikke aktuelt. Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Ingen av oss har symptomer, er i karantene eller lignende. Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Litt sunn fornuft er lov. Klart din mor kan passe barna. Anonymkode: cef82...c5d
Blop Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Det synes jeg hun kan. Det er jo faktisk den eneste muligheten du har for pass.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er alene med barna, pappaen er ikke i livet deres. Jeg har en legetime på mandag som jeg ikke under noen omstendigheter kan utsette. Kan min mor komme hit og passe barna til tross for at man ikke skal ha besøk hjemme? Verken hun eller jeg er aleneboende, men jeg har ingen andre muligheter. Å ta med barna er ikke aktuelt. Anonymkode: dd554...96e Klart hun kan det, er ikke slik lenger at man får bøter for å besøke hverandre. Anonymkode: 9234c...ca7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Ja, sunn fornuft er lov. Er bare det st ikke alle er enige, og er redd for stygge blikk fra naboer siden vi bor i midten av et stort boligfelt og alle ser det om folk kommer på besøk. I tillegg er alle hjemme for tiden. Men det er altså ikke ulovlig på noen måte? 🙄 Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Klart hun kan det, er ikke slik lenger at man får bøter for å besøke hverandre. Anonymkode: 9234c...ca7 Ok, postet akkurat et spørsmål ang det 🙈 Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, sunn fornuft er lov. Er bare det st ikke alle er enige, og er redd for stygge blikk fra naboer siden vi bor i midten av et stort boligfelt og alle ser det om folk kommer på besøk. I tillegg er alle hjemme for tiden. Men det er altså ikke ulovlig på noen måte? 🙄 Anonymkode: dd554...96e Nei, man bare anbefaler at man kan ha besøk av 2-3 personer, men ingen får bøter om man ikke overholder dette. Anonymkode: 9234c...ca7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Noen kommuner har forskrifter som regulerer besøk hjemme. Men jeg har ikke hørt om noen som har satt det til under 5 gjester. Hvis du bor et sted med mye smitte ville jeg sjekket dette på kommunens hjemmeside først. Anonymkode: 2c542...a6b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, man bare anbefaler at man kan ha besøk av 2-3 personer, men ingen får bøter om man ikke overholder dette. Anonymkode: 9234c...ca7 Anbefalingen er å ikke ha besøk i det hele tatt når man ikke bor alene. Anonymkode: 2c542...a6b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Det er jo fullt lovlig hvis hun passer dem ute. Ta dem med på en lekeplass eller noe? Anonymkode: a7e24...b0e
Optatium Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Neimen altså nå må folk gi seg. Det er helt lov å ha barnevakt for å komme seg til legen. Kjære min tid.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Jeg ville ikke gjort det hvis hun var over 60, men i den situasjonen må jo noen passe barna hvis de er for små til å være alene og de ikke går på skolen eller i barnehagen. Anonymkode: ec8c7...9a3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke gjort det hvis hun var over 60, men i den situasjonen må jo noen passe barna hvis de er for små til å være alene og de ikke går på skolen eller i barnehagen. Anonymkode: ec8c7...9a3 2 stk på 8 mnd. Mamma er 56 år. Dette er helt feil tidspunkt ift soving, men i tillegg er det 15 minus ute så barepass vil foregå inne (til hun lenger opp). Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 2 stk på 8 mnd. Mamma er 56 år. Dette er helt feil tidspunkt ift soving, men i tillegg er det 15 minus ute så barepass vil foregå inne (til hun lenger opp). Anonymkode: dd554...96e Da ville jeg spurt henne, selv om jeg ikke hadde likt det. Anonymkode: ec8c7...9a3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo fullt lovlig hvis hun passer dem ute. Ta dem med på en lekeplass eller noe? Anonymkode: a7e24...b0e Det er lovlig å passe dem inne og altså. Anonymkode: 93719...a90
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 Optatium skrev (2 timer siden): Neimen altså nå må folk gi seg. Det er helt lov å ha barnevakt for å komme seg til legen. Kjære min tid. Dette Anonymkode: bcade...4db
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 Selvsagt er det greit. Man trenger virkelig ikke pålegge seg strengere restriksjoner enn regjeringen legger opp til. Anonymkode: c5f97...25a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Selvsagt er det greit. Man trenger virkelig ikke pålegge seg strengere restriksjoner enn regjeringen legger opp til. Anonymkode: c5f97...25a Det er jo ikke det det er snakk om. De anbefaler å ikke ha besøk hjemme de neste 2 ukene, og anbefaler at man ikke forsøker å finne smutthull i disse anbefalingene. Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er jo ikke det det er snakk om. De anbefaler å ikke ha besøk hjemme de neste 2 ukene, og anbefaler at man ikke forsøker å finne smutthull i disse anbefalingene. Anonymkode: dd554...96e Det anbefales ikke å ha besøk, men hi ønsker ikke besøk, hun trenger barnevakt. Da er det helt greit å gå mot anbefalingene. Anonymkode: c5f97...25a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #21 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det anbefales ikke å ha besøk, men hi ønsker ikke besøk, hun trenger barnevakt. Da er det helt greit å gå mot anbefalingene. Anonymkode: c5f97...25a Det er meg som er hi, som du siterer jeg svarte med tanke på "man trenger ikke pålegge seg strengere restriksjoner enn myndighetene gjør" (eller noe i den retningen). Men ja, er ikke snakk om besøk av flere. Kan ikke være et problem å be om barnevakt maks 2 timer. Vi har ikke besøk ellers. Anonymkode: dd554...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #22 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det er meg som er hi, som du siterer jeg svarte med tanke på "man trenger ikke pålegge seg strengere restriksjoner enn myndighetene gjør" (eller noe i den retningen). Men ja, er ikke snakk om besøk av flere. Kan ikke være et problem å be om barnevakt maks 2 timer. Vi har ikke besøk ellers. Anonymkode: dd554...96e Ok, beklager Nei, det kan virkelig ikke være et problem å ha en forholdsvis ung bestemor til å passe barna. Man skal jo klare å leve i denne tiden, også, og kan ikke kutte ut nødvendige ting som legetimer når det faktisk lar seg ordne rent praktisk med barnevakt. Lykke til hos legen, håper du klarer å nyte din begrensede frihet alene ute av huset til tross for at det ikke er fornøyelse du gjør det for. Anonymkode: c5f97...25a
Fru vims Skrevet 8. januar 2021 #23 Skrevet 8. januar 2021 Da er det barnevakt og ikke besøk. Så lenge dere alle er friske uten symptomer så ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #24 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er også veldig for å følge anbefalingene og ikke finne smutthull, selv om det ikke er ulovlig. Dette tilfelle tenker jeg likevel må være helt greit! Anonymkode: bd130...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå