Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør prioriteres først. Eller til hvilken grad, har 3-4000kr å bruke pr mnd. 
Spare opp buffer (har 0kr i buffer nå)? 
Nedbetale ekstra på huslån?

Spare i fond?

Anonymkode: f0374...cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først spar en liten buffer på ca en mnd.lønn med de pengene du har til over nå. Etterpå sparer du 500-1.000 på buffer og resten på lånet. 

Anonymkode: 0cde2...491

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spare i fond?

Buffer og så fond. 

Anonymkode: 715b0...e74

Skrevet

Buffer

Anonymkode: 6e33b...bb0

Skrevet

Lån er beste sparinga ! Men da bør du ha flexilån så du kan ta de tilbake om det skjer noe 

Anonymkode: b1863...a01

Skrevet

Først buffer så lån (hvis du har mye lån) så fond.

Anonymkode: 2983f...77e

Skrevet

jeg sparer på bufferkonto og fond og tenkte å betale halve sparesummen inn på huslånet om 5 år når bindingstiden er over og beholde resten som buffer, hvis noe i huset skulle ryke eller skiftes ut. Har alltid gjort det på den måten. sparer noen år og setter litt  inn på lånet.

Anonymkode: 3f1b8...5c0

Skrevet

Jeg har rammelån og bruker det som bufferkonto, men har veldig lite lån (altså, rammen er 2 mill, men har brukt 360.000) slik at ekstrakostnaden er liten (rammelån har litt høyere rente).

Skal snart betale inn restbeløp på hytte, da må jeg ta en ny gjennomgang. Enn så lenge er friheten til å betale mye/lite verdt den ekstra renten. I tillegg sparer jeg i fond til ungene og litt til meg selv.

Sjekk ut noen bærekraftige fond f.eks, de har gjort det bra i det siste (hatt 23% avkastning siden jeg kjøpte, synd jeg ikke satte inn mye). Hadde jeg hatt litt mer guts skulle jeg kjøpt fond for en større del av rammen, men jeg vil sove godt om natta 😄

Anonymkode: f6cab...780

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spare i fond?

Først spare opp 1-2 lønner i buffer, etter det fordeler du månedlig på huslån og fond. 

Endret av Merdee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...