Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Regelen er jo at man kan jobbe inntil 50% av sin vanlige arbeidstid i løpet av en meldekortperiode, før dagpengene faller bort. Hva vil det si, jeg vet ikke om jeg tolker det riktig. For å lettere regne det i hodet: min vanlige arbeidstid er 30 timer (i stedet for 37.5). Det vil da si at 50% er 15 timer. Kan jeg jobbe 50% hver uke, altså inntil 15 timer hver uke. Eller er det inntil 15 timer tilsammen i løpet av TO uker? Tenker at hvis jeg hadde jobbet 30 timer per uke kunne jeg nå jobbet inntil 15 timer per uke, fordi det er halvparten. Men det riktige svaret er at jeg kan jobbe 7.5 timer per uke, 15 timer på to uker???? Det er jo kjempelite! Har folk råd til å takke ja til deltidsstillinger uten å finne noe annet ved siden av? Anonymkode: 0c355...65d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tolker det til at du i løpet av en meldekortperiode kan jobbe 37,5 timer. Dvs at du kan jobbe en hel uke, og ha en uke «fri,» eller jobbe halve dager hver dag. Rett og slett jobbe halvparten av hva du pleier. Anonymkode: 1bf0e...9e3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Ok håper det, ellers ble det veldig lite. Anonymkode: 0c355...65d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Du kan jobbe opp til 30 timer i løpet av en meldekortperiode. Viktig å passe på at det ikke blir for mye. Jeg måtte takke nei til arbeid da jeg gikk på dagpenger. Var snakk om noen timer mer enn jeg kunne. Hadde jeg takket ja hadde jeg tapt alle resterende dagpenger, og fått for lite utbetalt til sammen. Arb.timene gikk ikke opp med det jeg tapte rett og slett. Skikkelig tungvint. Anonymkode: 54e67...e50
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 15 t pr uke Anonymkode: 0b0a3...3ad Nei det gjelder meldekortperioden. Anonymkode: 0b078...fb0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du kan jobbe opp til 30 timer i løpet av en meldekortperiode. Viktig å passe på at det ikke blir for mye. Jeg måtte takke nei til arbeid da jeg gikk på dagpenger. Var snakk om noen timer mer enn jeg kunne. Hadde jeg takket ja hadde jeg tapt alle resterende dagpenger, og fått for lite utbetalt til sammen. Arb.timene gikk ikke opp med det jeg tapte rett og slett. Skikkelig tungvint. Anonymkode: 54e67...e50 Ja, veldig jegjeg vil jobbe, men jeg vil også overleve. Vil takke ja til deltid nå, ikke vente 2 år til jeg får 100% (worst case) Anonymkode: 0c355...65d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei det gjelder meldekortperioden. Anonymkode: 0b078...fb0 Nei Anonymkode: 0b0a3...3ad
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du kan jobbe opp til 30 timer i løpet av en meldekortperiode. Viktig å passe på at det ikke blir for mye. Jeg måtte takke nei til arbeid da jeg gikk på dagpenger. Var snakk om noen timer mer enn jeg kunne. Hadde jeg takket ja hadde jeg tapt alle resterende dagpenger, og fått for lite utbetalt til sammen. Arb.timene gikk ikke opp med det jeg tapte rett og slett. Skikkelig tungvint. Anonymkode: 54e67...e50 Man må ikke takke nei , om man ønsker Jon sier man ikke nei Anonymkode: 0b0a3...3ad
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man må ikke takke nei , om man ønsker Jon sier man ikke nei Anonymkode: 0b0a3...3ad Måtte takke nei til timer for å ha råd til å betale regninger. For hvis man jobber 50%, så blir man bare trekt for de timene man jobber. Men jobber man over det mister man alle dagpengene. Hvis man da ikke får nok timer på jobb, så går man jo i minus totalt på inntekt. Hvis ikke de timene man jobber over 50% gir tilsvarende eller mer i lønn, da takker man jo selvfølgelig ja. Man ønsker jo selvfølgelig å jobbe, men man skal også betale regninger og kjøpe mat. Anonymkode: 54e67...e50
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Måtte takke nei til timer for å ha råd til å betale regninger. For hvis man jobber 50%, så blir man bare trekt for de timene man jobber. Men jobber man over det mister man alle dagpengene. Hvis man da ikke får nok timer på jobb, så går man jo i minus totalt på inntekt. Hvis ikke de timene man jobber over 50% gir tilsvarende eller mer i lønn, da takker man jo selvfølgelig ja. Man ønsker jo selvfølgelig å jobbe, men man skal også betale regninger og kjøpe mat. Anonymkode: 54e67...e50 Tja, det skal ikke mye til for å gå i pluss der. Du får Max 66% lønn ved dagpenger og 100% utbetaling for de timene du jobber.... Anonymkode: 46463...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Måtte takke nei til timer for å ha råd til å betale regninger. For hvis man jobber 50%, så blir man bare trekt for de timene man jobber. Men jobber man over det mister man alle dagpengene. Hvis man da ikke får nok timer på jobb, så går man jo i minus totalt på inntekt. Hvis ikke de timene man jobber over 50% gir tilsvarende eller mer i lønn, da takker man jo selvfølgelig ja. Man ønsker jo selvfølgelig å jobbe, men man skal også betale regninger og kjøpe mat. Anonymkode: 54e67...e50 Ja å mange av oss velger å ikke takke nei , om man en mnd mister dagpenger og det gjør at man ikke kan kjøpe mat så har man veldig dårlig økonomi Anonymkode: 0b0a3...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå