Gå til innhold

Dagmamma/barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært hjemme 3 år nå, 1 år med komplisert svangerskap og så 2 år med tvillinger. Har også ett barn til. Jeg elsker å være hjemme med barna mine! Men har ikke fått noe hjelp med tvillingene, og er veldig sliten nå. Har sovet veldig lite de tre siste årene. Merker at nå bør jeg få litt hjelp, for å gjøre praktiske ting, få mer overskudd til barna. Men hvor finner jeg en pålitelig og dyktig dagmamma? Har prøvd dagmamma.no, men lite aktivitet der.  Har ringt barnehagen jeg ønsker tvillingene skal gå i (hadde planlagt at de skulle begynne deltid i barnehage ved 2 års alder), men ikke ledig plass før til høsten. Har hatt fødselspermisjon fra studier i 3 år, og nå begynner jeg også å bli redd jeg mister studieplassen min hvis jeg ikke begynner å studere snart igjen. Barna kommer alltid først. Men bør jo bli ferdig med studiene en dag. 

Anonymkode: 7caa3...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg har vært hjemme 3 år nå, 1 år med komplisert svangerskap og så 2 år med tvillinger. Har også ett barn til. Jeg elsker å være hjemme med barna mine! Men har ikke fått noe hjelp med tvillingene, og er veldig sliten nå. Har sovet veldig lite de tre siste årene. Merker at nå bør jeg få litt hjelp, for å gjøre praktiske ting, få mer overskudd til barna. Men hvor finner jeg en pålitelig og dyktig dagmamma? Har prøvd dagmamma.no, men lite aktivitet der.  Har ringt barnehagen jeg ønsker tvillingene skal gå i (hadde planlagt at de skulle begynne deltid i barnehage ved 2 års alder), men ikke ledig plass før til høsten. Har hatt fødselspermisjon fra studier i 3 år, og nå begynner jeg også å bli redd jeg mister studieplassen min hvis jeg ikke begynner å studere snart igjen. Barna kommer alltid først. Men bør jo bli ferdig med studiene en dag. 

Sitly.no der er det mange barnevakter eller dagmamma. Det er ofte også facebooksider for dagmamma/barnevakt i de ulike byene. Vet Bergen for eksempel har en egen side for barnevakt og dagmamma :)

Anonymkode: 98ad5...e30

Skrevet

barnehage :)

Anonymkode: f39ca...083

Skrevet

Takk for begge svar😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

barnehage :)

Les innlegget da! Står at hun ikke får plass før til høsten!

Skrevet

Hos dagmamma ser ingen hva som skjer bak lukkede dører. Hadde aldri tatt sjansen...

Anonymkode: e4b7d...c4d

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Les innlegget da! Står at hun ikke får plass før til høsten!

det kan du få hvis det blir ledig, her fikk begge mine i løpet av januar, selvom vi sto fra høsten av

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hos dagmamma ser ingen hva som skjer bak lukkede dører. Hadde aldri tatt sjansen...

Du vil se hvordan barna reagerer nå dagmammaen kommer. Jeg har tvillinger å begge lyser opp når dagmammaen kommer og viser stor glede. Da føler jeg meg veldig trygg på at barna har det bra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du vil se hvordan barna reagerer nå dagmammaen kommer. Jeg har tvillinger å begge lyser opp når dagmammaen kommer og viser stor glede. Da føler jeg meg veldig trygg på at barna har det bra.

Gjør sikkert ungen til han som knipser hender også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vil påstå at det er STOR forskjell på en dagmamma og faren til ett barn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men skal selvsagt ikke sitte her å påstår at alle dagmamma/barnevakt er snille. Har jo lest aviser jeg også så er ikke naiv. Men det er heller ikke sånn at de fleste dagmamma/barnevakt er stygge med barna,de fleste er nok snille med barna. Det er lurt å ringe referansene til dagmammaen så blir du kanskje litt tryggere.

Skrevet

Er enig i det angående dagmamma, eller slike tjenester. Jeg har kjent igjen en del av klientellet mitt fra jobb, både i firmaer som driver med slikt (som det nevnt ovenfor) og som er dagmammaer. Så det hadde jeg aldri stolt på. MEN, når jeg var i knipe, så hadde en jeg dagmamma som måtte være i åpen bhg med barnet (det kjente jeg de to som drev det). Ellers hadde jeg ikke brukt dagmamma. Se etter andre bhg, eller hva med at far tar ulønnet omsorgsarbeid?

Anonymkode: ae33a...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Er enig i det angående dagmamma, eller slike tjenester. Jeg har kjent igjen en del av klientellet mitt fra jobb, både i firmaer som driver med slikt (som det nevnt ovenfor) og som er dagmammaer. Så det hadde jeg aldri stolt på. MEN, når jeg var i knipe, så hadde en jeg dagmamma som måtte være i åpen bhg med barnet (det kjente jeg de to som drev det). Ellers hadde jeg ikke brukt dagmamma. Se etter andre bhg, eller hva med at far tar ulønnet omsorgsarbeid?

Anonymkode: ae33a...f70

Siden hun ikke nevner noe far så er hun vel alenemamma da.

Skrevet

Hvor bor du? Jeg ville forhørt meg med andre i nærheten, kanskje andre som er hjemme med barn om å bytte på. Jeg passet et barn mens jeg var hjemme med eget barn. Det var sosialt for begge og veldig koselig.

Anonymkode: d8fdb...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...