Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Ordne rommet sitt. Legge klær til vask og brette og legge på plass egne klær. Tømme oppvaskmaskinen to dager i uken og gå ut med bosset når vi spør. Utover det er det ikke noe fast, men han er kjempeflink til å gå tur med hunden 1-2 ganger nesten hver dag og er generelt veldig hjelpsom og grei. Spør jeg ham om å lage middag, gjør han det osv. Han har tre søsken og er definitivt den mest hjelpsomme. Anonymkode: 75c2b...c6e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Rommet skal holdes i orden (det er ett evig prosjekt da 🙈). Har ikke faste oppgaver til faste dager, men sånn generelt så henter han ved annenhver dag ca, går ut med søppel, og tømmer oppvaskmaskin noen dager i uka, han som alltid klipper gress og freser snø, ellers så hjelper han til der det treng når jeg spør. Han følger med 8 åringen før og etter skolen, og fikser mat til henne om jeg er sen fra jobb. Anonymkode: 8e3f5...d92
skinnfilla Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Hun har rommet sitt, oppvaskmaskin, legge klærne sine i skapet. hente inn hunden , og ta en tur med han 2 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Egentlig ingen faste som vi holder regnskap med. Men han (han er 16) holder rommet sitt rent og ryddig, vasker egne klær og holder orden på dem, vanner planter, lufter hunden hver dag og lager middag kanskje 2-3 ganger i uken av egen fri vilje. Ellers må jeg be ham eksplisitt hvis det er noe annet, som å støvsuge, rydde ut av oppvaskmaskingen (det gjør han ofte), rydde i andre rom enn sitt eget osv. Anonymkode: 84b95...ec2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Ingenting fast utenom å holde orden på rom og sakene sine ellers, men hjelper til på oppfordring. Anonymkode: de871...79e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Eneste faste oppgaven er å passe på dyrene hver dag. Ellers skal hun holde rommet i orden, men det krever MYE mas før det blir prioritert Er sjelden hun gjør noe uten å uffe seg annet enn de dyra. Men, 2021 er året for endring. Har sagt opp vaskehjelpen så de bortskjemte ungene mine skal få litt smaken på hva som må gjøres i et hus. Fra nå av er det faste rydde/vaskedager med lister over oppgaver som skal utføres. Alle i familien kan velge hva de vil gjøre på listen, men ingen gir seg før alt er gjort. Litt spent på hvor lenge vi vil greie å holde på dette kjenner jeg. Anonymkode: d9262...73e
Twintipp Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Ingen faste oppgaver, men han bidrar med alt, sier aldri nei om jeg spør om noe. Han er ryddig av seg, og har orden i tingene sine.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Ingen faste, da han har mye skolearbeid og trener så og si hver dag + ofte kamper i helga, men han går ut med søppla, holder orden på rommet sitt og går tur med hunden,men dette gjør han med frivillig, ingen tvang Anonymkode: 2ed15...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå