Gå til innhold

Pressekonferanse i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før så har man kunne vite innholdet av en pressekonferanse før den er på lufta. I dag er det pressekonferanse kl. 14. Noen sted man kan se hva den skal handle om? Takk :) 

Anonymkode: eb229...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Før så har man kunne vite innholdet av en pressekonferanse før den er på lufta. I dag er det pressekonferanse kl. 14. Noen sted man kan se hva den skal handle om? Takk :) 

Anonymkode: eb229...585

Det kan virke som det vil være om hvordan tallene er nå og info om dette. Det står på nettavisene nå at det utredes om hvorvidt portforbud kan innføres. Tviler på at det vil være et tema nå 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det kan virke som det vil være om hvordan tallene er nå og info om dette. Det står på nettavisene nå at det utredes om hvorvidt portforbud kan innføres. Tviler på at det vil være et tema nå 

Hvis smittetallene er så sterkt stigende som det see ut til synes jeg portforbud i noen uker hadde vært greit (med unntak for kritiske yrker). Bedre å ta det før smitten blir uhåndterlig enn når det er helt katastrofe.

Anonymkode: 8b3b5...728

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis smittetallene er så sterkt stigende som det see ut til synes jeg portforbud i noen uker hadde vært greit (med unntak for kritiske yrker). Bedre å ta det før smitten blir uhåndterlig enn når det er helt katastrofe.

Helt enig med deg i det. Jeg tror personlig at det hadde vært veien å gå. Vi får se

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg i det. Jeg tror personlig at det hadde vært veien å gå. Vi får se

Bare vi får hente ved i vedskjulet og får påfyll av mat en gang i uka omtrent blir det uproblematisk. Litt synd å ikke komme på ski, men det kan jeg leve med.

Skrevet

Med fjernpolitireformen lurer jeg på hvem som skal håndheve et portforbud? Her har vi liksom politi hver femte søndag etter fullmåne mellom kl.11:17 og 13:52, bortsett fra søndager den 3. i måneden 👌😂

Anonymkode: 481b6...52c

Skrevet

Håper virkelig ikke det blir noe portforbud, da "overlever" jeg ikke.
Har en fryktelig dårlig rygg som gjør at jeg må gå tur hver eneste dag for å holde den i sjakk.
Går alene og besøker ingen på veien

Anonymkode: f18df...4bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Med fjernpolitireformen lurer jeg på hvem som skal håndheve et portforbud? Her har vi liksom politi hver femte søndag etter fullmåne mellom kl.11:17 og 13:52, bortsett fra søndager den 3. i måneden 👌😂

Vi får vel stole på at folk er redelige og solidariske. 

Anonymkode: 5918a...b14

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi får vel stole på at folk er redelige og solidariske. 

Anonymkode: 5918a...b14

Det er greit😊 Men hele greia er bare latterlig for oss uten smitte, uten politi, uten kollektiv transport og som uten problemer kan holde 1 kilometer avstand til naboen 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Bare vi får hente ved i vedskjulet og får påfyll av mat en gang i uka omtrent blir det uproblematisk. Litt synd å ikke komme på ski, men det kan jeg leve med.

Hvis man ser på hvordan portforbud er praktisert i andre land så kan man feks gå med hunden, komme seg på jobb, lege, tannlege, dyrlege, apoteket.. De løser det i Hellas ved tekstmelding for å gå ut. De får igjen bekreftelse på at de får gå ut. Norge er et langstrakt land og det vil sikkert praktiseres ulikt

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er greit😊 Men hele greia er bare latterlig for oss uten smitte, uten politi, uten kollektiv transport og som uten problemer kan holde 1 kilometer avstand til naboen 😅

Et eventuelt portforbud trengte jo heller ikke nødvendig vis å være landsomfattende. Sansynlig vis ville det bare være nødvendig i byene og de mest tettbygde strøkene.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hvis man ser på hvordan portforbud er praktisert i andre land så kan man feks gå med hunden, komme seg på jobb, lege, tannlege, dyrlege, apoteket.. De løser det i Hellas ved tekstmelding for å gå ut. De får igjen bekreftelse på at de får gå ut. Norge er et langstrakt land og det vil sikkert praktiseres ulikt

Ja, jeg ser egentlig ikke noe stort problem med det, men jeg tror ikke det blir innført nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg ser egentlig ikke noe stort problem med det, men jeg tror ikke det blir innført nå.

Ikke på det nåværende tidspunkt nei. Det tror ikke jeg heller 

Skrevet

Om det blir portforbud regner jeg med at det blir nasjonale forskjeller. I Oslo bør det absolutt innføres, mens her jeg bor er det ingen problem å gå tur en hel dag uten å treffe på en sjel pluss at vi ikke har hatt noe smitte siden november (8 smitta totalt siden februar 2020).

Anonymkode: 3e92e...115

Skrevet

Vi bor ved skogen og har stor hage og akebakke i hagen. Vil et portforbud også gjelde på egen eiendom? Vi treffer jo ingen der... ikke i skogen heller...

Anonymkode: ca21f...812

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi bor ved skogen og har stor hage og akebakke i hagen. Vil et portforbud også gjelde på egen eiendom? Vi treffer jo ingen der... ikke i skogen heller...

Anonymkode: ca21f...812

Vi får vente å se. Ingenting er klart angående om vi i det hele tatt skal innføre et slikt tiltak 

Skrevet

Dere som hevder at dere ikke har smitte i kommunen:

Grunnen til at tiltakene nå er nasjonale de neste to ukene er at folk har reist på kryss og tvers i landet, besøkt slekt og venner og sikkert tatt seg en svingom på lokalet.

Så per i dag kan ingen hevde at de ikke har smitte i emning i nærmiljøet. 

Anonymkode: 09f19...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...