Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Kari?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Liker det men det er bare fordi jeg har en nabo som heter det, og en svigerinne til venninnen min heter Karianne. 

Anonymkode: f6655...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et tantenavn i min generasjon, mange jeg kjenner har en Tante Kari.

Men det er et fint og enkelt navn så jeg tipper det kommer tilbake.

Anonymkode: 23078...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke. Forbinder det med eldre damer, og derfor synes jeg ikke det passer på barn. Selv om mange navn blir populære igjen etter en stund, gjelder ikke det alle. Jeg synes det blir litt feil å gi barna navn som gjør at folk automatisk går ut fra at personen er 75 år bare ut fra navnet.

Anonymkode: e6b81...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg liker det ikke. Forbinder det med eldre damer, og derfor synes jeg ikke det passer på barn. Selv om mange navn blir populære igjen etter en stund, gjelder ikke det alle. Jeg synes det blir litt feil å gi barna navn som gjør at folk automatisk går ut fra at personen er 75 år bare ut fra navnet.

Anonymkode: e6b81...35b

Hehe, som Oddvar. Født som 50-åring, med dress og slips ;)

Nei, jeg synes ikke man automatisk tenker at en person er 75 år selv om det heter Kari da, navnene kommer jo igjen. Kari, Randi, Ellen osv er nok ikke helt tilbake enda, men de kommer nok. Neste pulje blir Aina, Monica, Lene, Nina osv, som bare damer født på 70 tallet heter, de kommer nok tilbake de også.

Anonymkode: 23078...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå. Jeg kjenneren dame som heter Kari, hun er så snill som man kan bli. Jeg vet ikke om et eneste menneske som ikke liker henne. Så derfor synes jeg navnet er nydelig. 

Anonymkode: 9eff2...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt «hardt» men vet om flere flotte damer som heter det 😊

Anonymkode: b298e...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari er et knallbra navn😊 Enkelt og solid på samme tid. Kjempesøtt til et barn og flott til en voksen kvinne. Jeg har veldig tro på at tradisjonelle norske navn blir enda mer populære fremover. Og at de mange vokal-jentenavnene fader mer ut. Gå for det!

Anonymkode: 58251...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2021 at 8:19 AM, Anonym bruker said:

Liker det men det er bare fordi jeg har en nabo som heter det, og en svigerinne til venninnen min heter Karianne. 

Anonymkode: f6655...5a0

greit navn, liker Karin mye bedre

Anonymkode: 8bf5a...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig og fint. Vet om både en i 70-årene, noen i 30-årene, en i 20-årene og en skjønn liten i barnehage-alder.

Fungerer også godt internasjonalt, for de som bryr seg om det.

Anonymkode: c054d...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Koselig og fint. Vet om både en i 70-årene, noen i 30-årene, en i 20-årene og en skjønn liten i barnehage-alder.

Fungerer også godt internasjonalt, for de som bryr seg om det.

Anonymkode: c054d...e50

Samme her, kjenner mange som heter Kari også en som er på alder med min tenåringsdatter.. 

Anonymkode: 39d10...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...