Gå til innhold

2021 startet slett ikke som det burde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først den forferdelige rasulykken som bare blir verre og verre til flere opplysninger man får. Det er helt forferdelig at slikt kan skje og ramme folk der de skal føle seg trygges i hele verden.

Så oppblomstring av korona, strengere tiltak og tilnærmet lock-down. Folk som ikke skjønner alvoret og som gnåler og gnåler om sosial kontroll og det er ikke så farlig om de gamle dør litt før tiden. 

Lock-down i England. 

Gal mann med knapp i Amerika som gjør at hele verden holder pusten. 

Hjemmekontor, hjemmeskole og hjemme alle sammen hele tiden. Likevel så føler jeg at vi virkelig ikke kan klage, vi har hus med veranda og hage, vi kan gå tur i skogen og vi kan vinke til bestemor gjennom vinduet. 

Men det er tungt. Jeg har aldri kjent på depresjonsfølelse før (har selvsagt vært trist og lei meg før, men aldri deprimert), men nå holder det hardt å være positiv, syns jeg. Vaksinen som man kan skimte langt der fremme er ikke nok til å gjøre dagene lettere.

Men ute skinner solen, og det blir noen minutter lenger sol for hver dag som går og en gang vil korona forsvinne, Trump vil sutre i en krok og mennesker som har vært i sitt livs krise vil klare å komme ut på den andre siden. Det vil gå over (trøst til meg selv). 

Anonymkode: 61eb7...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså ting skjer i verden dessverre ingen trodde at korona magisk skulle forsvinne bare det ble 01.01.2021. Du har lov til å besøke din mor altså det er ikke forbudt. Det at det er lockdown i England er ikke noe du trenger å bære på din skulder. Trump har noen få dager igjen som president du trenger ikke å bekymre deg over han heller. Prøv for din egen del å skjerme deg litt for alt her i verden. Verden er ett vanskelig sted hele tiden ikke bare 2020 eller 2021 selv om det er ekstra vanskelig i år

Anonymkode: 1e3cb...cb4

Skrevet

Raset var i 2020 da

Anonymkode: 4f788...072

Skrevet

Nå er dessverre verden på mange måter der den var for noen uker siden men 2021 har likevel startet godt på noen områder.

Solen har kommet og vi nyter det!

Snø

Ungene er ute og leker i snøen hver dag 

Vaksinen er i gang 

På det personlige plan så starter året strålende med å finne et smykke jeg trodde jeg hadde mistet, et nært medlem i familien fikk akkurat vite at kreften er borte, service på bilen ble billigere enn antatt og vi er godt i gang med et sunnere kosthold etter julens utskeielser. 

Vi går dessuten mot lysere tider og det er bittelitt mer dagslys hver eneste dag 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Først den forferdelige rasulykken som bare blir verre og verre til flere opplysninger man får. Det er helt forferdelig at slikt kan skje og ramme folk der de skal føle seg trygges i hele verden.

Så oppblomstring av korona, strengere tiltak og tilnærmet lock-down. Folk som ikke skjønner alvoret og som gnåler og gnåler om sosial kontroll og det er ikke så farlig om de gamle dør litt før tiden. 

Lock-down i England. 

Hjemmekontor, hjemmeskole og hjemme alle sammen hele tiden. Likevel så føler jeg at vi virkelig ikke kan klage, vi har hus med veranda og hage, vi kan gå tur i skogen og vi kan vinke til bestemor gjennom vinduet. 

Men det er tungt. Jeg har aldri kjent på depresjonsfølelse før (har selvsagt vært trist og lei meg før, men aldri deprimert), men nå holder det hardt å være positiv, syns jeg. Vaksinen som man kan skimte langt der fremme er ikke nok til å gjøre dagene lettere.

Men ute skinner solen, og det blir noen minutter lenger sol for hver dag som går og en gang vil korona forsvinne, Trump vil sutre i en krok og mennesker som har vært i sitt livs krise vil klare å komme ut på den andre siden. Det vil gå over (trøst til meg selv). 

Tja.... hvis man ser i et litt videre perspektiv enn kun den vestlige verden, starter hvert eneste år ganske så tragisk. Sult, flom, skogbranner, borgerkrig......

Det virker som de fleste ikke har fått med seg at elendige ting skjer hvert eneste år - det er bare litt nærmere akkurat nå...

Anonymkode: 8faee...915

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Lock-down i England. 

Forklar meg hvordan Trump har på påvirket ditt liv og hvordan det kommer til å forandres nå som han blir borte.

Anonymkode: b2aea...5c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Altså ting skjer i verden dessverre ingen trodde at korona magisk skulle forsvinne bare det ble 01.01.2021. Du har lov til å besøke din mor altså det er ikke forbudt. Det at det er lockdown i England er ikke noe du trenger å bære på din skulder. Trump har noen få dager igjen som president du trenger ikke å bekymre deg over han heller. Prøv for din egen del å skjerme deg litt for alt her i verden. Verden er ett vanskelig sted hele tiden ikke bare 2020 eller 2021 selv om det er ekstra vanskelig i år

Anonymkode: 1e3cb...cb4

Ingen trodde at korona skulle forsvinnen magisk og økningen var ventet - det er likevel tungt. 

Min mor er svært skrøpelig, så vi besøker henne ikke. Det er vår vurdering pr nå. Hun vil heller være litt ensom hjemme enn å ligge dødssyk og alene på sykehuset. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Raset var i 2020 da

Anonymkode: 4f788...072

Men ringvirkningene og ikke minst alle skjebnene slår virkelig inn over oss nå?

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Nå er dessverre verden på mange måter der den var for noen uker siden men 2021 har likevel startet godt på noen områder.

Solen har kommet og vi nyter det!

Snø

Ungene er ute og leker i snøen hver dag 

Vaksinen er i gang 

På det personlige plan så starter året strålende med å finne et smykke jeg trodde jeg hadde mistet, et nært medlem i familien fikk akkurat vite at kreften er borte, service på bilen ble billigere enn antatt og vi er godt i gang med et sunnere kosthold etter julens utskeielser. 

Vi går dessuten mot lysere tider og det er bittelitt mer dagslys hver eneste dag 

Beklager, men jeg klarer ikke ta til meg den evige Pollyanna-holdningen. At du fant smykket ditt betyr svært lite. 

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Tja.... hvis man ser i et litt videre perspektiv enn kun den vestlige verden, starter hvert eneste år ganske så tragisk. Sult, flom, skogbranner, borgerkrig......

Det virker som de fleste ikke har fått med seg at elendige ting skjer hvert eneste år - det er bare litt nærmere akkurat nå...

Anonymkode: 8faee...915

Selvsagt vet man at det skjer grusomme ting hver eneste dag. Det er jo ikke noe nytt. Men man er seg selv nærmest og ting som påvirker min hverdag gjør større inntrykk på meg enn all verdens elendighet. Jeg er Redd barna fadder, medlem i Amnesty og Leger uten grenser og prøver å bidra der jeg kan, men akkurat nå er det jeg som sliter. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Forklar meg hvordan Trump har på påvirket ditt liv og hvordan det kommer til å forandres nå som han blir borte.

Anonymkode: b2aea...5c5

Jeg gidder ikke forklare deg noen ting. Om du ikke skjønner at det er svært utrygt for verden med en furten narsissist som kjører brent jord taktikk før han må gi fra seg makten nytter det ikke hva jeg sier. 

Jeg vet at vi stort sett er heldige, jeg er glad for at set går mot lysere tider og at ingen jeg er glad i er syke, men verden er et ekstra utrygt sted for tiden, og det går inn på meg. 

Hi

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...