Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Ser greit ut i huset utad,lite rot i stua og på benker på kjøkken.Men vaskerom og bod er enormt rotete 🙈 hvordan klare å holde slike rom i orden? Føler jeg rydder der hele tiden, og blir fort rotete pga mye ting. Hyller på bod, i tillegg står fryseboks, tørkestativ, eit lite ekstra kjøleskap mm på boden (den er ganske liten). Bor og på gård så fjosklær, dresser og støvler hoper seg opp på eit lite vaskerom. Anonymkode: b43be...846
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Vasker og tørker klær hver dag og prøve å legge alt på plass med en gang. Eventuelt at alle ferdigbrettet klær ligger i bunker på vaskemaskin/tørkemaskin. Anonymkode: 04136...9ec
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vasker og tørker klær hver dag og prøve å legge alt på plass med en gang. Eventuelt at alle ferdigbrettet klær ligger i bunker på vaskemaskin/tørkemaskin. Anonymkode: 04136...9ec Ja, vi vasker og klær hver dag. Har dunker til skittentøy. Men alle andre ytterklær, støvler, sko blie liggende slengt. Jeg rydder daglig. Ungene rekk ikkje ø henge opp dresser selv dersom de er med i fjøset (knaggene er for høyt oppe 🤔). Klær tørker på stativ i stua . Klærne ligger i trappa på veg opp, en haug til kvar (mann og tre barn). Bruker tørketrommel til håndklær, sengesett (ikke laken for det mister strekken, ikke vanlige klær eller mannen sine boksere ) Anonymkode: b43be...846
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Skulle gjerne hatt det, men har ingen ekstra rom. Tørkestativ står på stua og stues inn på soverommet hvis vi får gjester, ellers er det rett og slett jevnt rotete over alt. Anonymkode: e9d5e...73b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Det synes godt at vaskerommet her er i bruk, men det brukes ikke til oppbevaring av andre ting enn skittent og rent tøy. På boden må vi i perioder klatre for å komme frem, men vi tar et skippertak i blant. Ellers i huset er det ryddig. Anonymkode: bdaba...781
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Bodene er ganske rotete nå, ikke hatt tid og overskudd til å rydde og holde orden i arvetøy mm. Rommet til 8-åringen er passe kaotisk ellers er huset nogenlunde i vater. Anonymkode: 46626...711
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Hadde rotesoner flere steder og følte at jeg alltid ryddet tidligere. Ble sliten og deprimert av det. Vi bygget større hus og ryddet ordentlig gjennom alt. Merket all oppbevaring, og sørget for at både voksne og barn har brukervennlig system hvor alt vi eier «bor» et sted. Rydder nesten aldri lengre, og vil gå så langt som å si at vi har fått et nytt liv. Mer fritid, mindre stress, leter aldri etter noe, og de fleste daglige oppgaver er enklere i et ryddig hus. Anonymkode: 9eda2...881
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hadde rotesoner flere steder og følte at jeg alltid ryddet tidligere. Ble sliten og deprimert av det. Vi bygget større hus og ryddet ordentlig gjennom alt. Merket all oppbevaring, og sørget for at både voksne og barn har brukervennlig system hvor alt vi eier «bor» et sted. Rydder nesten aldri lengre, og vil gå så langt som å si at vi har fått et nytt liv. Mer fritid, mindre stress, leter aldri etter noe, og de fleste daglige oppgaver er enklere i et ryddig hus. Anonymkode: 9eda2...881 Takk for motiverende lesning 👌 Anonymkode: b43be...846
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Prøver å holde saker som ikke skal være på kjøkkenet og stua, utenfor de rommene, det samme med bad, soverommene og gangen. Istedet har vi 2 rom i huset som vi benytter til saker som ikke passer inn, eller som det er plass til i de aktuelle rommene. På den måten er huset mer eller mindre ryddig til enhver tid Anonymkode: c031b...83f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Har ikke noe roterom, men oppbevarer ting på loftet. Typ julepynt, sesongklær osv. Veldig opptatt av å ha det ryddig, så hadde blitt gal av å ha rotete vaskerom etc. Anonymkode: 7ba7b...cec
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har ikke noe roterom, men oppbevarer ting på loftet. Typ julepynt, sesongklær osv. Veldig opptatt av å ha det ryddig, så hadde blitt gal av å ha rotete vaskerom etc. Anonymkode: 7ba7b...cec Ja, jeg blir gal. Men hvor gjøre av alt?Typisk fjosklær og støvler osv må jo ligge der. Anonymkode: b43be...846
prekæs Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg blir gal. Men hvor gjøre av alt?Typisk fjosklær og støvler osv må jo ligge der. Anonymkode: b43be...846 Nå er ikke jeg bonde, så mulig dette ikke fungerer praktisk, men et fjøs har vel både strøm og vann. Du kunne ikke fått plass til et lite vaskerom der da? Til fjøsklær og annet som blir skitnere en vanlige klær. Endret 5. januar 2021 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 prekæs skrev (38 minutter siden): Nå er ikke jeg bonde, så mulig dette ikke fungerer praktisk, men et fjøs har vel både strøm og vann. Du kunne ikke fått plass til et lite vaskerom der da? Til fjøsklær og annet som blir skitnere en vanlige klær. God ide, må ta det med oss når vi skal overta helt. Foreløpig er det delt mellom mann og svigerfar. Anonymkode: b43be...846
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Apropos rydding. Såg litt gjennom ting på boden nå og fant servietter, pynt til kransekaka, blå lys og blå stripe til å ha midt på bordet etter dåpen til en av guttene. De er nå 6 og 9 år gamle, beholder dere f.eks slike ting?🤔 Anonymkode: b43be...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå