Gå til innhold

5 åring med mye mareritt - hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 5 åring som har mye mareritt og kommer veldig ofte ned i sengen til oss i løpet av natten.
Ja, jeg vet det er vanlig for alderen, men er det noe man kan gjøre med det?

Selvfølgelig, er barnet redd skal det få den kosen og trøsten barnet trenger.
Problemet er at barnet skal likke tett, tett inntil meg.
Jeg har kroniske smerter i bekken, rygg og nakke, og dagen etter barnet har sovet hos oss er jeg fullstendig ødelagt.
Er i full jobb, og jobber veldig, veldig mye med de smertene for å slippe unne sykemelding med påfølgende AAP og uføre noe min lege mener kanskje jeg kommer til å trenge etterhvert. 

Anonymkode: 7f58b...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En på fem tåler å høre at de ikke må klenge slik. Si det som det er, du sover dårlig slik og tilby en hånd å holde i. 

Anonymkode: bfcdc...ef2

Skrevet

Kan ikke barnet få en madrass på gulvet hos dere? 

Anonymkode: 228e8...ce7

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kan ikke barnet få en madrass på gulvet hos dere? 

Anonymkode: 228e8...ce7

Soverommet vårt er ganske trangt så det er det dessverre ikke plass til

Skrevet

Noen andre med råd?

HI

Skrevet

Legge en madrass på rommet til gutten, så kan en av dere ligge der sammen med han når han blir redd. Ev kjøpe større seng til han. 

La gutten ligge ved siden av pappa, og klenge på han. 

Du legger deg i gutten sin seng nårhan kommer, så kan han ligge sammen med pappaen.

Du følger han tilbake i sengen  og er hos han til han sovner igjen. 

Anonymkode: 54b0f...267

Skrevet

Vi har hatt god effekt av å gå gjennom dagen rett før sengetid. Altså snakke igjennom små og store hendelser. Mareritt kommer ofte av at hjernen ikke har fått bearbeidet alt den har opplevd, og ved å gjennomgå dagen kan dette hjelpe prosessen. Det er i hvert fall verd et forsøk. 

Anonymkode: aa432...55e

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vi har hatt god effekt av å gå gjennom dagen rett før sengetid. Altså snakke igjennom små og store hendelser. Mareritt kommer ofte av at hjernen ikke har fått bearbeidet alt den har opplevd, og ved å gjennomgå dagen kan dette hjelpe prosessen. Det er i hvert fall verd et forsøk. 

Anonymkode: aa432...55e

Tusen takk, tror vi prøver det først :)

Vår mellomste var også slik, det gikk over av seg selv like før hun fylte 6 år, men det var før jeg ble skadet så det var liksom ikke så farlig den gang 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...