Gå til innhold

Personalmøte i disse dager?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en stor, privat barnehage. Bhg ligger i en kommune (og region) med økende smitte. Som kjent er det litt opp til hver kommune å avgjøre om barnehager og skoler skal driftes på rødt eller gult nivå. 
Forsatt driftes det på gult hos oss. 
 

I morgen er det personalmøte. Dette blir et to timers møte. Avdelingsvis. Dvs at vi blir ca 3-6/7 pers i hvert rom, men ca 40 totalt i bygget. 
Det er altså innafor reglene (slik jeg leser det), men hva syns dere? Jeg har så lyst å bare si at; jeg kommer ikke. Jeg støtter ikke avgjørelsen om å bare «kjøre på». Men så tøff er jeg ikke 😏

Anonymkode: 645ce...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er ikke dette de samme perosonene du er på jobb med hver dag da?

Anonymkode: 7ffdb...6e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men er ikke dette de samme perosonene du er på jobb med hver dag da?

Anonymkode: 7ffdb...6e9

Glemte å si litt om hvorfor jeg ikke liker dette, så HI ga kanskje ikke så mye mening 😜

Joda. Stort sett. Men ikke helt, likevel. Vi har med oss studenter osv. Å i jobbsammenheng sitter vi ikke så veldig oppi hverandre. Med barna, ja. Men ikke kollegaer. 
Agendaen er stort sett planer for aktiviteter de kommende månedene. Dersom vi plutselig er over på rødt nivå på onsdag, vil jo dette være forgjeves. 
Men mest av alt tenker jeg at: i en travel hverdag, hvor man på en måte er presset til det ytterste, hadde jeg satt enorm pris på å få slippe lengre jobbdag enn det som strengt tatt er vits. 
 

HI

Anonymkode: 645ce...f55

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Glemte å si litt om hvorfor jeg ikke liker dette, så HI ga kanskje ikke så mye mening 😜

Joda. Stort sett. Men ikke helt, likevel. Vi har med oss studenter osv. Å i jobbsammenheng sitter vi ikke så veldig oppi hverandre. Med barna, ja. Men ikke kollegaer. 
Agendaen er stort sett planer for aktiviteter de kommende månedene. Dersom vi plutselig er over på rødt nivå på onsdag, vil jo dette være forgjeves. 
Men mest av alt tenker jeg at: i en travel hverdag, hvor man på en måte er presset til det ytterste, hadde jeg satt enorm pris på å få slippe lengre jobbdag enn det som strengt tatt er vits. 
 

HI

Anonymkode: 645ce...f55

Forgjeves er det ikke. Greit å ha planer selv om det blir rødt.

Anonymkode: d600c...e0e

Skrevet

Du må gjerne nekte å dra på personalmøte, men da må du også regne med å få ugyldig fravær med alt det medfører. AML gir arbeidsgiver rett til å pålegge oppmøte på slike møter så fremt det ikke er særlige grunner som taler for at du ikke bør eller kan møte. Så lenge de holder seg innenfor regjeringens, ev kommunens, restriksjoner og pålegg tror jeg det er lite du kan gjøre for å avverge dette. Det er også dumt å ikke møte på slike møter da det gjør at fu ikke kan påvirke og si din mening om saker dom blir tatt opp. 

Anonymkode: c126a...461

Skrevet

Vi hadde personalmøte i dag. Avdelingsvis. Alle ansatte på avd sitter på stoler med én meters avstand. Vi hadde også med både vikar og student. Er ikke noe mer stress det enn å gå oppå hverandre i hverdagen, stå ved siden av hverandre og skifte bleier eller stå ved siden av hverandre og ta oppvasken. Avstand i bhg er egentlig en vits. Vi har avstand til voksne på andre avdelinger da. 

Heldigvis er vi ikke "skuggeredd" hos oss. Alle er klar over at vi kan bli syke, men sånn er det jo bare. 

Anonymkode: d8a44...750

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Glemte å si litt om hvorfor jeg ikke liker dette, så HI ga kanskje ikke så mye mening 😜

Joda. Stort sett. Men ikke helt, likevel. Vi har med oss studenter osv. Å i jobbsammenheng sitter vi ikke så veldig oppi hverandre. Med barna, ja. Men ikke kollegaer. 
Agendaen er stort sett planer for aktiviteter de kommende månedene. Dersom vi plutselig er over på rødt nivå på onsdag, vil jo dette være forgjeves. 
Men mest av alt tenker jeg at: i en travel hverdag, hvor man på en måte er presset til det ytterste, hadde jeg satt enorm pris på å få slippe lengre jobbdag enn det som strengt tatt er vits. 
 

HI

Anonymkode: 645ce...f55

Her virker det som du er på leting etter argumenter for å slippe!

personalmøte med de du normalt jobber sammen med er helt innafor, selv med studenter og vikarer. Dere kan sitte med god avstand. Og lokalene er jo de dere normalt bruker i løpet av arbeidshverdagen. 
 

Å legge planer er aldri er «vits». Med så ustabile forhold det er nå om dagen er planer og rutiner viktigere enn noen gang. Kanskje kan ikke aktivitetene gjennomføres på det tidspunktet dere tenkte, kanskje må dere planlegge med alternative aktiviteter. Uansett et planer (og reserve-planer) aldri feil!

Anonymkode: c6d79...9f1

Skrevet

Vi skal ha personalmøte i morgen, og jeg er så glad for at vi får ha det fysisk, ikke digitalt. Er drittlei digitale møter, og planleggingsmøter er særdeles lite effektivt digitalt. 

Jeg er ikke engstelig i det hele tatt. Vi sitter gruppervis på hvert vårt rom med god avstand oss i mellom - minst en meter til dem vi jobber i samme kohort som, og to meter til de som vi skal samarbeide med, men som ikke er i samme kohort- Vi blir 7-8 personer pr rom, pluss leder som er innom av og til. 

Anonymkode: f94cd...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...