Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Tips til middager som inneholder få ingredienser og som er enkle å lage. Lei av hele matdrittet. Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Vet hvordan du har det. For oss hjelper det å gå på Mc Donalds eller Burger King en eller to dager😅 Eller kjøpe gatekjøkkenmat. Altså skikkelig junkfood. Anonymkode: 0a395...95f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Jeg spiser bare brødskiver og kornblanding en stund når jeg føler det sånn. Da går der gjerne over etter et par dager. Hvis du har barn, ville jeg kjørt på enkle middager som fiskepinner, kjøttboller med potetmos og spagetti med ferdig saus. Alt behøver ikke være supert hele tida. Anonymkode: 6364e...41e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg spiser bare brødskiver og kornblanding en stund når jeg føler det sånn. Da går der gjerne over etter et par dager. Hvis du har barn, ville jeg kjørt på enkle middager som fiskepinner, kjøttboller med potetmos og spagetti med ferdig saus. Alt behøver ikke være supert hele tida. Anonymkode: 6364e...41e Ja, vi har fire barn, tror de blir lite imponert over brødskiver til middag😂 Dog, de blir i grunn lite imponert over det meste🙄 kanskje brødskiver ikke var så dumt! Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Vet hvordan du har det. For oss hjelper det å gå på Mc Donalds eller Burger King en eller to dager😅 Eller kjøpe gatekjøkkenmat. Altså skikkelig junkfood. Anonymkode: 0a395...95f Fant ut at dagens blir på IKEA!😁 Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fant ut at dagens blir på IKEA!😁 Anonymkode: 2b7fe...035 Tur på Ikea med 4 barn er kanskje ikke det smartesete nå når anbefalingene er å holde oss mest mulig hjemme og ikke besøke noen? Anonymkode: 7a75d...180
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Tur på Ikea med 4 barn er kanskje ikke det smartesete nå når anbefalingene er å holde oss mest mulig hjemme og ikke besøke noen? Anonymkode: 7a75d...180 Bare minste som er hjemme i dag:) (baby) Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bare minste som er hjemme i dag:) (baby) Anonymkode: 2b7fe...035 Da anbefaler jeg heller å droppe middag. Ta deg et par brødskiver. Anonymkode: 7a75d...180
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da anbefaler jeg heller å droppe middag. Ta deg et par brødskiver. Anonymkode: 7a75d...180 Hvorfor? Vi skal nå på IKEA, da kan vi da like gjerne spise der. Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 Jeg kjøper thaisuppe på Coop + kyllingfileter som jeg deler i ca 5 skiver (har på litt matolje og kyllingkrydder og griller i ovnen i 8 min på 250 grader) og serverer med ris, blomkål og brokkoli til. Vi er 6 stykk i familien, og denne middagen lager jeg på 20-25 min fra jeg går inn på kjøkkenet til vi spiser. Bruker suppen som saus. Anonymkode: 5255e...49a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøper thaisuppe på Coop + kyllingfileter som jeg deler i ca 5 skiver (har på litt matolje og kyllingkrydder og griller i ovnen i 8 min på 250 grader) og serverer med ris, blomkål og brokkoli til. Vi er 6 stykk i familien, og denne middagen lager jeg på 20-25 min fra jeg går inn på kjøkkenet til vi spiser. Bruker suppen som saus. Anonymkode: 5255e...49a Altså hver filet i 5 skiver, bruker 5-6 fileter. Anonymkode: 5255e...49a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg kjøper thaisuppe på Coop + kyllingfileter som jeg deler i ca 5 skiver (har på litt matolje og kyllingkrydder og griller i ovnen i 8 min på 250 grader) og serverer med ris, blomkål og brokkoli til. Vi er 6 stykk i familien, og denne middagen lager jeg på 20-25 min fra jeg går inn på kjøkkenet til vi spiser. Bruker suppen som saus. Anonymkode: 5255e...49a Hørtes både godt og enkelt ut, det skal prøves😋😋 Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 Gode ostesmørbrød, lutt opp brød, ost og masse grønnsaker, så lager alle sitt eget med det de vil ha på. Og husk sterk sennep! Anonymkode: 6d811...a0f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 Her blir det laksefilet rett i ovnen sammen med poteter og gulerøtter. Så får alt stå i ovnen å lage seg selv mens jeg ligger på sofaen og ser på julepynten som skulle vært tatt ned. Anonymkode: 91d57...47b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #15 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Her blir det laksefilet rett i ovnen sammen med poteter og gulerøtter. Så får alt stå i ovnen å lage seg selv mens jeg ligger på sofaen og ser på julepynten som skulle vært tatt ned. Anonymkode: 91d57...47b Haha, julepynten forsvant i rekordfart 1.nyttårsdag, men det etter at minstemor allerede hadde vært svært hjelpsom gjennom romjula (les: omtrent ødelagt juletreet, revet av mesteparten av pynten, kjørt ned alle nissene med gåstolen sin). Mat som gjør seg selv i ovnen er gull👌🏻 Anonymkode: 2b7fe...035
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #16 Skrevet 4. januar 2021 Matlei, på budsjett, poteto/potato... Mine tips (som er i budsjettkategorien): - fiskepinner (i lompe, med makaroni/pastaskruer el.l) - kyllingkjøttdeig, frosne grønnsaker, sweet chili saus - spaghetti og kjøttdeig - pita pizza med skinke, pølse, kjøttdeig el.l. - pølse og potetstappe - sei (kjøper blokk til 20 kr) med grønnsaker og ris. -Grønnsaker i kokosmelk (krydder for god smak), kyllingfilet i strimler oppi. - det du liker oppi en form med ost på, gratiner og nyt. Ha frisk salat eller nachochips ved siden av. - ulike supper, blomkål, tomat, grønnsaker. - gryterett. Pølser, kjøtt el.l, grønnsaker du liker. Nå var du matlei og ikke fattig, men jeg bruker ofte 2 kyllingfileter oppi en "gryte" i stedet for å steke 4 fileter med tilbehør. Alle blir mette, men vi bruker ikke like mye av den dyreste råvaren. Anonymkode: bb398...1cf
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 Østeninspirert seisuppe (kokosmelk, kinakål og tomater, så annerledes smaker enn annen fiskesuppe). Fort og enkelt! Gjerne skvis litt lime på til slutt Ørret eller laks med kokosmasse og chili (støt litt chili sammen med kokos og litt olje i en morter, ta rikelig på fisken), sett i ovnen til fisken er stekt. Server med feks ris. Stekt torsk med poteter. Eller ovnsbakt sammen med tomat. Anonymkode: 261b2...fa8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Matlei, på budsjett, poteto/potato... Mine tips (som er i budsjettkategorien): - fiskepinner (i lompe, med makaroni/pastaskruer el.l) - kyllingkjøttdeig, frosne grønnsaker, sweet chili saus - spaghetti og kjøttdeig - pita pizza med skinke, pølse, kjøttdeig el.l. - pølse og potetstappe - sei (kjøper blokk til 20 kr) med grønnsaker og ris. -Grønnsaker i kokosmelk (krydder for god smak), kyllingfilet i strimler oppi. - det du liker oppi en form med ost på, gratiner og nyt. Ha frisk salat eller nachochips ved siden av. - ulike supper, blomkål, tomat, grønnsaker. - gryterett. Pølser, kjøtt el.l, grønnsaker du liker. Nå var du matlei og ikke fattig, men jeg bruker ofte 2 kyllingfileter oppi en "gryte" i stedet for å steke 4 fileter med tilbehør. Alle blir mette, men vi bruker ikke like mye av den dyreste råvaren. Anonymkode: bb398...1cf Tipper at hi ikke vil ha noe av det du skrev ned. Men god innsats. Anonymkode: 0a395...95f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #19 Skrevet 4. januar 2021 Paideig og pariserloff/baguette på 10 kr marked på meny. Veldig enkel og god middag. Kjøp strimlet skinke og noen grønnsaker, visp sammen egg og matfløte og strø ost på toppen. Anonymkode: ef208...c47
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Tipper at hi ikke vil ha noe av det du skrev ned. Men god innsats. Anonymkode: 0a395...95f Hva er vitsen med å være så nedlatende? Anonymkode: eb1ad...506
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #21 Skrevet 4. januar 2021 Minestronesuppe 😀 Anonymkode: cb598...be3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #22 Skrevet 4. januar 2021 Adams matkasse ble kåret redning når alle var matleie og ingen hadde lyst åå noe. Nå kommer "middagen" på døra og det er bare å sette opp en ukesmeny ut fra rettene det. Anonymkode: ae44e...24d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #23 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Adams matkasse ble kåret redning når alle var matleie og ingen hadde lyst åå noe. Nå kommer "middagen" på døra og det er bare å sette opp en ukesmeny ut fra rettene det. Anonymkode: ae44e...24d Helt enig! Matkasse, Ukemeny laget på selv eller funnet på nett og alt handlet inn på mandag (eller tirsdag). Trines Matblogg er genial der, i alle fall hvis man har en Meny i nærheten. Da kan menyen legges rett inn på Meny med ferdig handleliste som bare justeres litt. Da er det bare å lage maten når dagen kommer. Anonymkode: 0ccbc...459
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2021 #24 Skrevet 4. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tipper at hi ikke vil ha noe av det du skrev ned. Men god innsats. Anonymkode: 0a395...95f Tipper du er singel... Lite ingredienser, lei hele matdrittet. Vel, kanskje hun faktisk VIL ha noe av dette, som faktisk er kjappe enkle matretter perfekt på hverdager der man har dårlig tid pga trening, overtid osv... Anonymkode: bb398...1cf
MammantilNurket Skrevet 4. januar 2021 #25 Skrevet 4. januar 2021 Her er ukesmenyen vår for denne uken. Lettvint og med gode smaker. Jeg er så utrolig lei «julete» smaker nå - godt med noe annet: Mandag: Risotto m/vårløk, sopp og kylling Tirsdag: Thaisuppe (fra Rema) m/scampi, litt vårløk og frisk koriander Onsdag: Fiskekaker m/poteter, erter, og blomkål Torsdag: Kjøttboller med fløtesaus, aspargesbønner og kålrabistappe Fredag: Pasta Bolognaise og salat Lørdag: Ceviche Søndag: Ørret (bakt i ovn) m/søtpotetfries, agurksalat, hollandaise + asparges
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå