Gå til innhold

Mor arbeidsledig under fars pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker jobber og planen var å komme i jobb rett etter start av pappaperm, men vanskelig i disse dager. 

Jeg søker og søker. Men vi går hjemme begge to. 

Hva ville du gjort? Utsatt pappaperm eller latt det være slik i tilfelle jeg plutselig får jobb? Jeg har vikariat. 

Anonymkode: f7669...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav er veldig på i slike tilfeller, de vil ikke at man skal utnytte dagpenger til å forlenge permisjonstiden med babyen. Så de forlanger at du har barnepass, at du møter på jobbsøkerkurs osv.

Så jeg ville latt far tatt permisjonen som planlagt og jobbet så mye som mulig i vikariatet og søkt, søkt, søkt på faste jobber.

Anonymkode: 21d60...5b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nav er veldig på i slike tilfeller, de vil ikke at man skal utnytte dagpenger til å forlenge permisjonstiden med babyen. Så de forlanger at du har barnepass, at du møter på jobbsøkerkurs osv.

Så jeg ville latt far tatt permisjonen som planlagt og jobbet så mye som mulig i vikariatet og søkt, søkt, søkt på faste jobber.

Anonymkode: 21d60...5b2

I disse tider krevee NAV overhodet ingen oppmøte nei,de har de ikke gjort siden mars. Dette vet jeg veldig godt ettersom jeg får sosialhjelp. Eneste kravet nå er at du må søke minst 2 jobber per måned for å få penger av NAV.

Anonymkode: 37bc8...bc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I disse tider krevee NAV overhodet ingen oppmøte nei,de har de ikke gjort siden mars. Dette vet jeg veldig godt ettersom jeg får sosialhjelp. Eneste kravet nå er at du må søke minst 2 jobber per måned for å få penger av NAV.

Anonymkode: 37bc8...bc6

Dette stemmer ikke helt. Her må det søkes 5 jobber og gått på jobbsøkerkurs siden desember 

Anonymkode: 2319f...1cb

Skrevet

Jeg har ikke rett på sosialhjelp eller dagpenger. Har oppsparte midler. 

Flere med tanker rundt hva dem ville gjort? 

Skrevet

Hvor fleksibel er mannen din? Kan han på kort varsel være hjemme en dag hvis du skal på intervju? Hvor langt varsel trenger jobben hans på når han skal ta permisjon?

Det er viktig at du får deg jobb, så du må ha mulighet til å stille på intervju og det kan noen ganger være en fordel å kunne starte raskt. 

Anonymkode: dc91e...c57

Skrevet

Han har pappaperm 2 dager i uken alt. Derfor jeg lurer på om det er dum måte 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...