Gå til innhold

Snørrete barn nå !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke fryktelig urettferdig mot de ansatte i barnehagen at det er lov å sende barn med snørr og hoste som restsymptomer nå ? Hvordan vet man at man på dag 3 av en sykdomsperiode bare har reststymptomer og ikke korona !? 

Anonymkode: d8e87...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke fryktelig urettferdig mot de ansatte i barnehagen at det er lov å sende barn med snørr og hoste som restsymptomer nå ? Hvordan vet man at man på dag 3 av en sykdomsperiode bare har reststymptomer og ikke korona !? 

Da må vi jo holde barnet hjemme i flere uker! Myndighetene har sagt at restsymtomer er greit,at barnet kan gå på skole/i bhg da,å da forholder jeg meg til det. 

Anonymkode: 1551a...9ca

Skrevet

Jeg ville ikke sendt på dag 3, men man kan ikke forby barn med restsymptomer generelt å komme i bhg og på skole. Mitt barn ble forkjølet 20. desember, testet negativt og ble frisk etter få dager, men hoster fortsatt. Han må jo nesten få gå på skolen i morgen likevel.

Anonymkode: ea214...ebd

Skrevet

1-åringen vår har snørr og hoster et par ganger ila dagen og natten, slik har det vært siden slutten av november. Ingen forverring eller redusert allmenntilstand. Hvorfor skulle ikke hun fått gå i barnehagen?

Anonymkode: 1d8a1...ac5

Skrevet

Hvordan skal de ansatte da beskytte seg mot evt. smitte ! ?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan skal de ansatte da beskytte seg mot evt. smitte ! ?

Men hva tenker du er alternativet da? Skal mitt barn gå glipp av halve skoleåret fordi han hoster i 2 mnd hver gang han har vært forkjølet? Og skal 1-åringen til ac5 holdes hjemme hele vinteren? Hvordan skal hun da få jobbet?

Anonymkode: ea214...ebd

Skrevet

Det er ikke mulig å beskytte seg mot smitte i bhg, utover god håndhygiene og hyppig vask. Snørr, hoste og nys er det hele året, men selvfølgelig mest høst og vinter. Det er en del av jobben vi har valgt. Vi er tettere på barna enn lærere, men har kun gult nivå, mens skolen har rødt. Forstå det den som kan. 

Heldigvis går jeg ikke og er redd på jobb. Elsker jobben min og alle barna gir meg så mye at det er verdt risikoen. Vi er viktig for at bl.a leger er på jobb for å ta seg av syke. Er for så vidt essensielle for at samfunnet er i drift. Det er en god følelse og jeg føler jeg er viktig oppi hele denne pandemien. Så kan andre mene hva de vil om bhgansatte. Jeg er stolt av yrket mitt. 

Anonymkode: 75e38...25a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mulig å beskytte seg mot smitte i bhg, utover god håndhygiene og hyppig vask. Snørr, hoste og nys er det hele året, men selvfølgelig mest høst og vinter. Det er en del av jobben vi har valgt. Vi er tettere på barna enn lærere, men har kun gult nivå, mens skolen har rødt. Forstå det den som kan. 

Heldigvis går jeg ikke og er redd på jobb. Elsker jobben min og alle barna gir meg så mye at det er verdt risikoen. Vi er viktig for at bl.a leger er på jobb for å ta seg av syke. Er for så vidt essensielle for at samfunnet er i drift. Det er en god følelse og jeg føler jeg er viktig oppi hele denne pandemien. Så kan andre mene hva de vil om bhgansatte. Jeg er stolt av yrket mitt. 

Hva er forskjellen på rødt og gult nivå i barnehagen?

Anonymkode: 82a16...603

Skrevet

Hvordan skal de ansatte da beskytte seg mot evt. smitte ! ? Tenkte ikke på sånn hoste etter 2 måneder. Men flere har feber dag 1 og dag 2 , snørr og hoste og på dag 3 eller 4 kaller de det restsymptomer og sender poden. Både grønnsnørrete og full av hoste. Syns ikke det er trygt ! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan skal de ansatte da beskytte seg mot evt. smitte ! ? Tenkte ikke på sånn hoste etter 2 måneder. Men flere har feber dag 1 og dag 2 , snørr og hoste og på dag 3 eller 4 kaller de det restsymptomer og sender poden. Både grønnsnørrete og full av hoste. Syns ikke det er trygt ! 

Er jo det som ER rest av forkjølese. Er helt greit å levere når det er 2 dager siden feber og det bare er rest av forkjølese.

Anonymkode: 1551a...9ca

Skrevet

Man kan ikke beskytte alle fullstendig mot smitte. Vi må ha en balanse mellom smittevern og normal aktivitet, ellers kan vi bare legge ned landet og gå tilbake til steinalderen. Det går nok bra med de fleste barnehageansatte selv om de skulle få corona. Er du i risikogruppe får du ta det opp med lege og arbeidsgiver. Har for øvrig ikke hørt om mange barnehageansatte ennå som har fått covid på jobb.

Anonymkode: fe9fb...877

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er forskjellen på rødt og gult nivå i barnehagen?

Anonymkode: 82a16...603

Mindre grupper, redusert åpningstid med full bemanning hele dagen, ikke matservering (barna må ha med matboks), foreldre har ikke lov å komme innenfor porten. Det er stor forskjell på å jobbe under gult og rødt nivå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker de har gitt rødt nivå der de tenker det skader minst, altså for de største barna/ungdommen. De tåler oppdelte hverdager bedre enn de små, og det påvirker foreldrene mindre enn om barnehagen reduserer åpningstiden.. Heldigvis er det slik at statistikken viser at lærere og barnehageansatte ikke er mer sannsynlige til å få korona, enn andre yrker. Reise- og utelivsbransjen har toppet del statistikken. 

Skrevet

Noen yrker er mer utsatte enn andre, det er bare sånn det er. Noen er leger, noen er sykepleiere, noen jobber i barnehage og noen jobber i matbutikk. Alle kan ikke ha hjemmekontor og verne seg mot smitte på den måten....

Vi får trøste oss med at det virker som viruset har blitt mindre dødelig, det er ikke mange som dør her i landet annet enn veldig gamle mennesker, så blir vi smittet går det nok bra uansett. Det viktigste er å få bremset spredningen, og det får vi jo om alle holder de strenge reglene i to uker.

Anonymkode: 1ab78...c79

Skrevet

så lenge det er blankt snørr sender jeg i bhg

Anonymkode: b1822...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...