Gå til innhold

Det kjipe med corona-tiltak er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også drittlei nå. I min kommune har vi ikke hatt smitte siden april, så da virker det fryktelig urettferdig med strengere tiltak for alle. Skulle ønske folk kunne la være å reise rundt i landet. 

Anonymkode: e7ea9...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det anbefalinger, ikke forbud

Anonymkode: 0560a...683

Jeg mener at de sa at dette ikke er anbefalinger men påbud. Alle organiserte aktiviteter skal utsettes. 

Og dersom det bare var anbefalinger så ville jeg tvilt veldig på seriøsiteten til aktører som turer på uten å ta hensyn til regjeringens anbefalinger 🙄

HI

Anonymkode: 302de...334

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at de sa at dette ikke er anbefalinger men påbud. Alle organiserte aktiviteter skal utsettes. 

Og dersom det bare var anbefalinger så ville jeg tvilt veldig på seriøsiteten til aktører som turer på uten å ta hensyn til regjeringens anbefalinger 🙄

HI

Jeg ser nå at det er anbefalinger. 

Men herregud. Håper virkelig folk kan lytte til anbefalinger, og slutte å dra oss med videre inn i denne smittesituasjonen med stadig økende smitte. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det anbefalinger, ikke forbud

Anonymkode: 0560a...683

På pressekonferansen sa Erna at alle de nye tiltakene blir nedfelt i forskriftene og er påbud

Anonymkode: ab99b...45b

Skrevet

JEG følger tiltakene for å beskytte meg og mine. Så det er jo bra for egen del også. Med distanse, munnbind, god håndhygiene så er jeg rimelig trygg. 

Anonymkode: ee1d4...c8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel en mulighet kanskje. Ingen slike lag på vår skole,

Men fatter ikke helt hva som er så vanskelig med å utsette disse to ukene nå. To uker. Så kan man kanskje slippe å få hele 2021 ødelagt også.. 

HI

Slike lag er det på vår skole. Og ser ikke problemet med å trene sammen når de er sammen hele dagen på skolen. Er alikevel ikke noe stort problem om de velger og ikke trene.

Anonymkode: 89045...89f

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel en mulighet kanskje. Ingen slike lag på vår skole,

Men fatter ikke helt hva som er så vanskelig med å utsette disse to ukene nå. To uker. Så kan man kanskje slippe å få hele 2021 ødelagt også.. 

HI

Slike lag er det på vår skole. Og ser ikke problemet med å trene sammen når de er sammen hele dagen på skolen. Er alikevel ikke noe stort problem om de velger og ikke trene.

Anonymkode: 89045...89f

Skrevet

Jeg er så lei av å sitte ensom, deprimert og alene mens andre går ut og spiser og koser seg og poster det på FB. Og nå har jeg vært ensom og alene hele jula også siden jeg ikke tok sjansen på å besøke familie. Og nå dette, det er takken sin det...

Anonymkode: f6849...92a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er så lei av å sitte ensom, deprimert og alene mens andre går ut og spiser og koser seg og poster det på FB. Og nå har jeg vært ensom og alene hele jula også siden jeg ikke tok sjansen på å besøke familie. Og nå dette, det er takken sin det...

Det er ikke noe i veien med å gå ut og spise med venner. Bare følg smittevernsreglene og hold avstand. Å støtte restaurantene er en bra ting hvis vi ønsker å ha dem når alt dette er over. Det samme med butikker. 

Anonymkode: 42bd5...b47

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi andre lot det stå til, og koste seg på bekostning av fellesskapet. Du har min fulle sympati., 

Jeg har i alle fall merket meg noen mennesker i min omkrets som jeg har et HELT annet dum på etter et år med pandemi 🥶Lettere å holde fasaden i gode dager.. 

Skrevet

Fordi andre lot det stå til, og koste seg på bekostning av fellesskapet. Du har min fulle sympati., 

Jeg har i alle fall merket meg noen mennesker i min omkrets som jeg har et HELT annet dum på etter et år med pandemi 🥶Lettere å holde fasaden i gode dager.. 

*helt annet syn på*

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke noe i veien med å gå ut og spise med venner. Bare følg smittevernsreglene og hold avstand. Å støtte restaurantene er en bra ting hvis vi ønsker å ha dem når alt dette er over. Det samme med butikker. 

Det er sånne som deg som er ute og spiser som bidrar til smitteøkning. Folk tar buss, tog osv for å komme seg ut å spise og drikke. Er ikke 1 meter avstand mellom folk, med mindre FB har et filter som skviser folk nærmere for å få plass til alle på bildet. Tror du folk spiser ute og holder avstand samtidig er du passe dum. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

*helt annet syn på*

HI

Hvorfor? Hvorfor skal man gjøre seg til selvutnevnt martyr og ha enda strengere regler enn myndighetene allerede pålegger oss? Det blir ikke bedre av den grunn. Lev livet så normalt man kan. Spis på restaurant, møt venner (med god avstand), kjøp mat, klær og det du trenger. Støtt opp om det lokale næringslivet. Det betyr ikke at man "lar det stå til" og ikke følger smittevernsreglene for det. 

Skrevet

Det er sånne som deg som er ute og spiser som bidrar til smitteøkning. Folk tar buss, tog osv for å komme seg ut å spise og drikke. Er ikke 1 meter avstand mellom folk, med mindre FB har et filter som skviser folk nærmere for å få plass til alle på bildet. Tror du folk spiser ute og holder avstand samtidig er du passe dum. 

Nå får du ikke pålegge folk å leve strengere enn myndighetene har bestemt. Følger folk smittevernreglene er det bare bra å støtte lokalt næringsliv. 

Skrevet

Nix. Jeg overholder smittevernsreglene. Og jeg støtter lokalsamfunnet. (Og slutt å kall folk dum.)

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nå får du ikke pålegge folk å leve strengere enn myndighetene har bestemt. Følger folk smittevernreglene er det bare bra å støtte lokalt næringsliv. 

Det er jo akkurat det de ikke gjør, hvorfor tror du ting er som de er? Tror du folk holdt 1 meter under julemiddagen, på nyttårsaften osv? Neppe! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

På pressekonferansen sa Erna at alle de nye tiltakene blir nedfelt i forskriftene og er påbud

Anonymkode: ab99b...45b

Nei, det sa hun ikke. 

Anonymkode: b67d1...f9e

Skrevet

Det er jo akkurat det de ikke gjør, hvorfor tror du ting er som de er? Tror du folk holdt 1 meter under julemiddagen, på nyttårsaften osv? Neppe! 

Jeg skrev at så lenge de følger.. Det er selvsagt fortvilende med de som trosser regler 

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor skal man gjøre seg til selvutnevnt martyr og ha enda strengere regler enn myndighetene allerede pålegger oss? Det blir ikke bedre av den grunn. Lev livet så normalt man kan. Spis på restaurant, møt venner (med god avstand), kjøp mat, klær og det du trenger. Støtt opp om det lokale næringslivet. Det betyr ikke at man "lar det stå til" og ikke følger smittevernsreglene for det. 

Jeg har fulgt anbefalingene. Og jeg har endret syn på folk som jeg har trodd var fornuftige og som jeg har trodd satte fellesskapet høyt. Fordi de ikke har fulgt anbefalinger så sant det ikke har gagnet dem. Det gjør meg ikke til noen form for martyr.

HI

Skrevet

Har vært å spist ute. Da kjørte vi til restauranten og hadde munnbind på fra bil til bord. 

I jula har vi kun vært med mine foreldre og mannens mor og tante. Har holdt oss til alle anbefalinger. Men vet om flere som har vært i selskap nesten hver dag med forskjellige folk.... 

Anonymkode: 4a655...ff9

Skrevet

Nei, men så sitt ensom og alene da. Men ikke forvent sympati fra oss for at du lager deg strengere regler enn nødvendig. 

Skrevet

Jeg har tenkt det samme selv. 

Når det gjelder steder med lite smitte har det vært et problem at de har slappet av, for så å få full oppblomstring. Vi får ta ennskikkelig runde nå, mens vaksineringen pågår for fullt, så kanskje vi kan møte slekt og venner igjen snart. 

Anonymkode: 1d48b...eed

Skrevet

Nei, men så sitt ensom og alene da. Men ikke forvent sympati fra oss for at du lager deg strengere regler enn nødvendig. 

Anonymkode: 42bd5...

Det er helt ok å spise på restaurant - fordi det der er (eller i alle fall skal være) ansatte som sørger for godt smittevern. Det er ikke ok å ha middagsselskap hjemme - da går du mot anbefalingene som nå har kommet fra regjeringen. 

HI

Skrevet

Jeg har tenkt det samme selv. 

Når det gjelder steder med lite smitte har det vært et problem at de har slappet av, for så å få full oppblomstring. Vi får ta ennskikkelig runde nå, mens vaksineringen pågår for fullt, så kanskje vi kan møte slekt og venner igjen snart. 

Anonymkode: 1d48b...eed

Krysser fingrene ❤️

HI

Skrevet

Det jeg synes er kjipt med de nye anbefalingene og tiltakene er at de er nasjonale, det er jo endel kommuner med veldig lite eller ingen smitte.

Anonymkode: dc19b...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...