Gå til innhold

Maks 5 personer i private sammenkomster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr dette at en familie på fem ikke kan ha noe besøk? Evt 2 på besøk om 2 som bor i huset er borte? Barna kan ta med en venn hjem om vennen drar når pappa kommer hjem fra jobb liksom? 

Kunne de ikke heller satt grenser for hvor mange som kan komme på besøk? Vi som er 5 får ikke være sosiale overhodet mer vi da eller?

En person som bor alene kan ha 4 på besøk, er det virkelig mindre risikabelt enn om vår sønn tar med en fra klassa hjem og som han uansett henger med hver dag på skolen? Dette henger jo bare ikke på greoi. 

Anonymkode: 5e21a...dac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Betyr dette at en familie på fem ikke kan ha noe besøk? Evt 2 på besøk om 2 som bor i huset er borte? Barna kan ta med en venn hjem om vennen drar når pappa kommer hjem fra jobb liksom? 

Kunne de ikke heller satt grenser for hvor mange som kan komme på besøk? Vi som er 5 får ikke være sosiale overhodet mer vi da eller?

En person som bor alene kan ha 4 på besøk, er det virkelig mindre risikabelt enn om vår sønn tar med en fra klassa hjem og som han uansett henger med hver dag på skolen? Dette henger jo bare ikke på greoi. 

Usikker, men her jeg bor, sier de at 1-4 trinn kan ha vennegrupper og selskaper med de andre i klassen..... 

Vil tro det er 5 stk på besøk til en familie. Hvor står dette? Du bor?

Anonymkode: d776f...385

Skrevet

Dette får du svar på kl 18.00

Anonymkode: 16b28...c68

Skrevet

Nå må vi vente på pressekonferansen. 

Anonymkode: a28f7...97c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Usikker, men her jeg bor, sier de at 1-4 trinn kan ha vennegrupper og selskaper med de andre i klassen..... 

Vil tro det er 5 stk på besøk til en familie. Hvor står dette? Du bor?

Anonymkode: d776f...385

Er nye regler på vei. Ser nå at de sier alt besøk blir "forbudt" i 14 dager, det er bedre, for da blir det likt for alle. Kjipt når familier på 3 kan gjøre som de pleier, mens vi på 5 må isolere oss liksom. 

Skrevet

Ja, det er vel de samme reglene som vi har hatt i Bergen store deler av høsten. Vi er en familie på 6 og kunne ikke ha noen gjester mef unntak av yngste på 11 år som fikk ha besøk av venninner fra samme klasse. 

Anonymkode: d385f...121

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er nye regler på vei. Ser nå at de sier alt besøk blir "forbudt" i 14 dager, det er bedre, for da blir det likt for alle. Kjipt når familier på 3 kan gjøre som de pleier, mens vi på 5 må isolere oss liksom. 

Vi får vente å se. Ingenting er bestemt enda. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Vi får vente å se. Ingenting er bestemt enda. 

Hadde man hatt en pause ett par uker hadde ting roet seg.

Anonymkode: c4a54...74d

Skrevet

Hadde man hatt en pause ett par uker hadde ting roet seg.

Anonymkode: c4a54...74d

Så absolutt men ingenting er bestemt enda. Personlig så mener jeg at alle helt fint burde klare å ikke ha noe besøk i en periode uten å diskutere på det. Urettferdig for de som er mange etc... Uansett.. Vi får vente å se

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvor står det? Det er jo enda kjipere for de som bor alene hvis ingen besøk er lov, en familie på 5 har i hvert fall hverandre.

Anonymkode: da0de...219

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Så absolutt men ingenting er bestemt enda. Personlig så mener jeg at alle helt fint burde klare å ikke ha noe besøk i en periode uten å diskutere på det. Urettferdig for de som er mange etc... Uansett.. Vi får vente å se

Ja, jeg er helt for at alle tar pause, ikke bare de som er fem eller mer i huset, det blir jo bare tåpelig. Det skjønner vel til og med du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor står det? Det er jo enda kjipere for de som bor alene hvis ingen besøk er lov, en familie på 5 har i hvert fall hverandre.

Det var jo sånn det var i vår, og det må faktisk bare gå. 

Anonymkode: 95993...f9d

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

De som er mange har jo hverandre. De som bor alene har ingen. Hvem er det verst for? Jeg tror generelt ikke at det er de som er mange som har det verst.

Uansett er det bare å forholde seg til å ikke møte noen på et par uker. Hvis alle tar et slikt personlig ansvar så vil situasjonen roe seg.

Det er fra nå og videre fremover vi vil se hva vi er laget av, for det er når man begynner å øyne en slutt det ofte er lett å tape på oppløpet. Vi har ikke råd til at noen ikke følger helt frem til mål.

Anonymkode: df6e7...5e5

Skrevet

Tja, er vel ikke alle som synes 14 dager med bare familien er så stas heller😂 Hvis poenget er å få ned smitten må det jo gjelde alle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er helt for at alle tar pause, ikke bare de som er fem eller mer i huset, det blir jo bare tåpelig. Det skjønner vel til og med du.

Men hvordan er det du snakker til folk! Har du mista både vett og forstand? 

Hun sier jo nøyaktig det samme som deg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo sånn det var i vår, og det må faktisk bare gå. 

Selvfølgelig så går det, men jeg blir litt overgitt når familier på 5 sutrer om at det er urettferdig

Skrevet

Men hvordan er det du snakker til folk! Har du mista både vett og forstand? 

Hun sier jo nøyaktig det samme som deg!

Nei, hun sier jo at folk ikke skal klage på at det er urettferdig for oss som er mange.

Skrevet

De som er mange har jo hverandre. De som bor alene har ingen. Hvem er det verst for? Jeg tror generelt ikke at det er de som er mange som har det verst.

Uansett er det bare å forholde seg til å ikke møte noen på et par uker. Hvis alle tar et slikt personlig ansvar så vil situasjonen roe seg.

Det er fra nå og videre fremover vi vil se hva vi er laget av, for det er når man begynner å øyne en slutt det ofte er lett å tape på oppløpet. Vi har ikke råd til at noen ikke følger helt frem til mål.

Anonymkode: df6e7...5e5

Jeg mente at alle bør klare det uten å gå i diskusjoner angående urettferdighet 

Skrevet

Selvfølgelig så går det, men jeg blir litt overgitt når familier på 5 sutrer om at det er urettferdig

Det blir jo kjipt for våre barn som mister det sosiale, mens skilsmissenabobarna, kan ha med flere venner hver dag. Klart det er urettferdig for dem? De havner jo litt utenfor da. Pause for alle er helt greit. 

Skrevet

Jeg mener at alle bør klare det uten å diskutere på hvorvidt det er urettferdig 

Skrevet

Det blir jo kjipt for våre barn som mister det sosiale, mens skilsmissenabobarna, kan ha med flere venner hver dag. Klart det er urettferdig for dem? De havner jo litt utenfor da. Pause for alle er helt greit. 

Så da er det mye bedre at folk sitter helt alene, så blir det i hvert fall ikke urettferdig for store familier, bra fokus....👍

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at alle bør klare det uten å diskutere på hvorvidt det er urettferdig 

Det har vi fått med oss nå. Men det ER faktisk lov å mene noe annet enn deg. 

Skrevet

Sånn er det jo alltid.. Noen vil alltid begrenses mer. Her hadde vi det sånn at det var en regel for han på barneskolen og en for han på ungdomsskolen. 

Skrevet

Så da er det mye bedre at folk sitter helt alene, så blir det i hvert fall ikke urettferdig for store familier, bra fokus....👍

Hvem tror du har spredd mest smitte? Hun på 24 som er på fest hver helg og har 25 venner hun rullerer på? Og ligger med 4. Eller barnefamiliene på 5 som ikke treffer andre enn klassekamerater de uansett er sammen med hver dag? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Sånn er det jo alltid.. Noen vil alltid begrenses mer. Her hadde vi det sånn at det var en regel for han på barneskolen og en for han på ungdomsskolen. 

Ja, det er jo helt fint. Da er det samme regel for alle venner til det aktuelle barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...