Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Men jeg er så langt nede for tiden. Jeg er deprimert, angst. Jeg har hatt det en mnd tid nå. Har vært der før og det er det som skremmer meg da jeg hadde en knekk for 3 år siden som satt dype spor i meg. Jeg er utmattet, lever i ett forhold som jeg ikke ønsker lengre. Men jeg er ikke sterk nok til å bryte ut 100 % nå. jeg håper så inderlig at ting skal bli bedre igjen snart. Samboeren min trigger mine traumer fra barndomen og det har satt seg sånt i kroppen min. Jeg er bare så rådvill nå Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Så gå å få hjelp da Anonymkode: 6c85a...73c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så gå å få hjelp da Anonymkode: 6c85a...73c Det er lettere sakt en gjort. Da jeg slet for 3 år siden søkte jeg hjelp men fikk ikke. Jeg fikk 2 avslag på psykolog. Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men jeg er så langt nede for tiden. Jeg er deprimert, angst. Jeg har hatt det en mnd tid nå. Har vært der før og det er det som skremmer meg da jeg hadde en knekk for 3 år siden som satt dype spor i meg. Jeg er utmattet, lever i ett forhold som jeg ikke ønsker lengre. Men jeg er ikke sterk nok til å bryte ut 100 % nå. jeg håper så inderlig at ting skal bli bedre igjen snart. Samboeren min trigger mine traumer fra barndomen og det har satt seg sånt i kroppen min. Jeg er bare så rådvill nå Anonymkode: 37c0a...aae Det viktigste du må gjøre, er vel å kvitte deg med samboeren din, du blir neppe bedre av å være sammen med han Anonymkode: e9757...3da
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Ring fastlegen din i morgen, så starter du der. Det har blitt økt fokus på psykisk helse de siste årene, så fastlegen plikter å hjelpe deg når du sliter. Anonymkode: 1c378...83d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det viktigste du må gjøre, er vel å kvitte deg med samboeren din, du blir neppe bedre av å være sammen med han Anonymkode: e9757...3da Nei det er det jeg vet. Men jeg er for svak nå til å gå, 2 barn jeg må ta vare på og oppi dette, han er ikke barnefaren. Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ring fastlegen din i morgen, så starter du der. Det har blitt økt fokus på psykisk helse de siste årene, så fastlegen plikter å hjelpe deg når du sliter. Anonymkode: 1c378...83d Ja jeg er nødt til å gjør noe. Jeg kan ikke gå slikt som dette. Jeg gråter hele tiden føler jeg. Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Hva er det samboer gjør for å trigge traumene dine, HI? Lever du i et forhold med psykisk vold? Anonymkode: 633c4...393
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har vært der du er, og som ei annen skrev over her- ta kontakt med fastlegen i morgen. Om du har mulighet til det, gå til privat psykolog. Det er dyrt, men for meg var det verdt det. Få hjelp av venner og/eller familie til å finne deg en leilighet og så flytter du og barna. Du kommer kanskje aldri til å føle deg sterk nok til å gå, men styrken kommer selv om det kan føles uoverkommelig nå. Anonymkode: 51238...fbe
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Du må ringe til forskjellige psykologer. Selv prøvde jeg for noen år siden flere, med alt fra 4 til 12mnd ventetid. Så ringte jeg en siste, alt jeg sa var "hei. Jeg er deprimert, utbrent, sykemeldt, noe spiseforstyrrelser og har nå fått henvisning". Fikk time 14 dager senere. Viste seg å være en fantastisk psykolog, første jeg har hatt som virkelig viste meg ut av barndoms"traumene" som hadde farget voksenlivet mitt. Hadde et par års opphold med han. Merket så nå at jeg igjen er på kanten til deprimert og utbrent. Ringte for 14 dager siden "Hei, det er.... igjen. Sliter igjen nå jeg, kan jeg få litt hjelp av deg?" Klart det, setter deg opp første uken i 2021 bare husk henvisning fra fastlegen. (betaler kun egenandel på 250kr frem til frikort) - Så skaff en liste, og begynn å ringe. Vet det ikke er lett når man er der du er og Allt føles uoverkommelig, men det kan virkelig være verd innsatsen. Lykke til Anonymkode: e0138...496
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nei det er det jeg vet. Men jeg er for svak nå til å gå, 2 barn jeg må ta vare på og oppi dette, han er ikke barnefaren. Anonymkode: 37c0a...aae Så det er bedre at barna lever sammen med en person som sakte men sikkert bryter ned deres mor? Kontakt fastlegen i morgen, og ring hjelpetelefonen for mental helse I KVELD på 116 123. Om du ikke ønsker å gjøre det for deg selv, gjør det for barna dine!! Anonymkode: c3382...f2c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hva er det samboer gjør for å trigge traumene dine, HI? Lever du i et forhold med psykisk vold? Anonymkode: 633c4...393 Du trenger ikke svare på det jeg spurte om, Hi. Innser at det kan være vanskelig for deg. Uansett, du lever i et forhold som ikke er bra for deg, der mannen bevisst eller ubevisst trigger dine tidligere traumer. For deg spiller det egentlig ingen rolle om han gjør det ubevisst eller bevisst. Er det bevisst så lever du uten tvil i et voldelig forhold. Om det er ubevisst av ham så passer dere så lite sammen at han uansett er svært skadelig og ødeleggende for deg. Du er mor til to barn, og han er ikke far til dine barn. Så dere trenger ikke forholde dere til ham i fremtiden. Det virker som om du har hatt ønske om å gå fra ham tidligere også. Og nå sier du at du ikke er sterk nok. Men vet du, det er nettopp nå du bør gå - for hvis du blir i forholdet blir du bare mer og mer skadet, og får mindre og mindre styrke til å gå. Og hvem har barna dine da? Barna dine trenger deg, og du og de fortjener å leve et stabilt og trygt liv hvor du og de får muligheten til å bli lykkelig. Slik jeg ser det lever du i et forhold som for deg er voldelig og ødeleggende. Da kan krisesenteret hjelpe deg, Hi ❤️ De har erfaring med å hjelpe kvinner ut av slike vanskelige forhold. De kan hjelpe deg slik at du og barna kommer deg bort. De kan tilby deg og barna et sted å bo. Du vil få støtte i prosessen, slik at du ikke trenger å være sterk hele tiden alene. De vil være sterk for deg når du trenger det. Og de vil hjelpe deg slik at du finner et nytt sted å bo, får organisert å få dine og barnas ting ut fra der dere bor nå. Trenger du hjelp fra Nav så kan krisesenteret støtte deg der også, slik at du får oversikt. Alt du trenger å gjøre, HI, det er å ta en telefon og si "Jeg trenger hjelp til å komme meg ut av et voldelig forhold." Her finner du ditt nærmeste krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Ta den telefonen, HI ❤️ Anonymkode: 633c4...393
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Gå til fastlegen og be om hjelp til å takle det og snakk med en venninne. Min erfaring er at aktivitet og det å komme seg ut er veldig efektivt, selv om drt kan være tøft. Husk at det går over. Ting blir bedre igjen. Anonymkode: 2e4d7...dcd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hva er det samboer gjør for å trigge traumene dine, HI? Lever du i et forhold med psykisk vold? Anonymkode: 633c4...393 Min stefar var psykisk vold mot meg og min samboer er ganske lik han. Jeg klarte å komme meg opp etter jeg flyttet hjemmefra men min samboer trigger mine traumer med å oppføre seg lik som min stefar. Han er ganske sterk psykisk og trykker meg ned Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg har vært der du er, og som ei annen skrev over her- ta kontakt med fastlegen i morgen. Om du har mulighet til det, gå til privat psykolog. Det er dyrt, men for meg var det verdt det. Få hjelp av venner og/eller familie til å finne deg en leilighet og så flytter du og barna. Du kommer kanskje aldri til å føle deg sterk nok til å gå, men styrken kommer selv om det kan føles uoverkommelig nå. Anonymkode: 51238...fbe Jeg er så utmattet at jeg klarer ikke mye. Jeg må få ordnet meg psykisk opp igjen da jeg kan ikke leve slikt som dette. Mor min sa at jeg må komme meg mer først Anonymkode: 37c0a...aae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Men jeg er så langt nede for tiden. Jeg er deprimert, angst. Jeg har hatt det en mnd tid nå. Har vært der før og det er det som skremmer meg da jeg hadde en knekk for 3 år siden som satt dype spor i meg. Jeg er utmattet, lever i ett forhold som jeg ikke ønsker lengre. Men jeg er ikke sterk nok til å bryte ut 100 % nå. jeg håper så inderlig at ting skal bli bedre igjen snart. Samboeren min trigger mine traumer fra barndomen og det har satt seg sånt i kroppen min. Jeg er bare så rådvill nå Anonymkode: 37c0a...aae hjelper ikke og sutre her i alle fall Anonymkode: e0e5d...a43
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Min stefar var psykisk vold mot meg og min samboer er ganske lik han. Jeg klarte å komme meg opp etter jeg flyttet hjemmefra men min samboer trigger mine traumer med å oppføre seg lik som min stefar. Han er ganske sterk psykisk og trykker meg ned Anonymkode: 37c0a...aae Da lever du uten tvil i et voldelig forhold, kjære deg. Gjør som jeg skrev over her, ta en telefon til krisesenteret og si at du trenger hjelp. Du trenger ikke planlegge noe som helst, du trenger ikke pakke noe. Alt du trenger er å ringe krisesenteret, så får du hjelp videre ❤️ Anonymkode: 633c4...393
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): hjelper ikke og sutre her i alle fall Anonymkode: e0e5d...a43 Kryp tilbake under den steinen du kom opp fra du. Anonymkode: e9757...3da
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Kryp tilbake under den steinen du kom opp fra du. Anonymkode: e9757...3da sannheten er for tøff ja... Anonymkode: e0e5d...a43
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg er så utmattet at jeg klarer ikke mye. Jeg må få ordnet meg psykisk opp igjen da jeg kan ikke leve slikt som dette. Mor min sa at jeg må komme meg mer først Anonymkode: 37c0a...aae Å fortsette å bo hos han som er voldelig mot deg, det vil bare gjøre deg dårligere, Hi. Og din mor, hun tror jeg ikke du skal høre så mye på akkurat i denne saken, hun som selv valgte å bo altfor lenge med en voldelig mann som også var voldelig mot deg. Ring krisesenteret i morgen. Eller få en akuttime til legen din og si det samme der, at du må komme deg unna dette voldelige forholdet NÅ og at du må ha hjelp og at legen må hjelpe deg med krisesenteret. Anonymkode: 633c4...393
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #21 Skrevet 3. januar 2021 Ring krisesenter og fastlege i morgen. De hjelper deg videre. Du kommer ikke til å bli bedre så lenge du er i det forholdet så tror du må snu på prioriteringene. Komme seg unna først- så jobbe med å få det bedre med deg selv. Lykke til. Anonymkode: 7cf4d...c29
Ariel83 Skrevet 3. januar 2021 #22 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ring fastlegen din i morgen, så starter du der. Det har blitt økt fokus på psykisk helse de siste årene, så fastlegen plikter å hjelpe deg når du sliter. Anonymkode: 1c378...83d Dette ❤️ Lykke til 💐 Og vurder om samboeren din er verdt å beholde, eller om han bare gjør deg verre. Det høres dessverre ut som det siste, og du fortjener bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #23 Skrevet 3. januar 2021 Ikke lag et innlegg for å beklage at du syter, før så å bruke det til å syte videre når du får svar. Søk hjelp og slutt å klage her. Anonymkode: c41e8...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå