Gå til innhold

Dette med bitcoin, er det i det hele tatt reelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en kollega som har kjøpt for over 100.000 og han sa det allerede var verdt 600.000?  Hvordan er det mulig? Hvis det funker så bra, hvorfor gjør ikke alle det? Det må jo være noe muffens??

Anonymkode: 4150d...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Er du virkelig så dum?

Anonymkode: 855b3...688

Skrevet

Haha.. jeg tviler på at dette forumet er rette stedet å finne info om bitcoin 😂 men det er reelt ja! Vi har kjøpt litt og litt gjennom noen år nå, og er 1 bitcoin verdt ca 300.000,-

Anonymkode: 1bee3...456

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Herregud. Er du virkelig så dum?

Anonymkode: 855b3...688

Det er jo ikke nødvendig å anta det bare fordi jeg stiller et spørsmål? Jeg spør jo, jeg lurer jo og er kritisk. Men kan så mange ta feil da? Jeg skjønner jo at ikke alle aktørene er like seriøse. Men er det noen som er det? Eller vil alle som har investert miste alle pengene sine? For det er jo heller ikke lov, da ville vel markedet vært tatt ned?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Haha.. jeg tviler på at dette forumet er rette stedet å finne info om bitcoin 😂 men det er reelt ja! Vi har kjøpt litt og litt gjennom noen år nå, og er 1 bitcoin verdt ca 300.000,-

Så dere har tjent på det? Eller er det som fond? At man risikerer å miste pengene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så dere har tjent på det? Eller er det som fond? At man risikerer å miste pengene?

Det er som fond/aksjer, eller kanskje heller som å spekulere i valuta! Men hadde vi solgt nå, så hadde vi tjent ganske mye ja! Men vi tror prisen kommer til å gå opp mye mer

Skrevet

Vi har litt forskjellig typer e-valuta. Noen ganger er fortjenesten 500.000, noen ganger er vi på tap. Det svinger veldig. 

Absolutt ikke noe du bør bruke penger på som ikke kan tapes i verste fall 

Anonymkode: ec820...48c

Skrevet

Det er vel en ganske stor risiko forbundet med dette?

Greit at han sitter nå og sier hvor mye det er verdt, men kanskje han ikke får solgt de når han ønsker å selge dem, da sitter han der med skjegget i postkassen...

Anonymkode: d7c7a...92e

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er vel en ganske stor risiko forbundet med dette?

Greit at han sitter nå og sier hvor mye det er verdt, men kanskje han ikke får solgt de når han ønsker å selge dem, da sitter han der med skjegget i postkassen...

Anonymkode: d7c7a...92e

Ja det er det jeg stilte spørsmål ved, og han mente at man kunne selge når man ville men da skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle gjør det...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det er det jeg stilte spørsmål ved, og han mente at man kunne selge når man ville men da skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle gjør det...

Det er jo som med aksjer.. man selger ikke fordi man tror at kursen vil stige enda mer! Eller når det gjelder bitcoins at man ønsker å være en del av hele krypto-valuta opplegget inn i framtiden!

Skrevet

Vet ikke nok om bitcoin.

Det er jo noe av det samme som aksjer og fond, du kjøper fordi du tror det vil øke i verdi. Du sitter med fortjeneste fordi du tror det fortsatt kan gå videre oppover. Et eller annet sted må folk gjøre av pengene sine om de ikke trenger alt til daglig forbruk. 

Å investere i noe er en mulighet og mange vil heller det enn å betale ned på lån eller ha pengene i banken.

Skrevet
Nyttårs barn skrev (8 minutter siden):

Vet ikke nok om bitcoin.

Det er jo noe av det samme som aksjer og fond, du kjøper fordi du tror det vil øke i verdi. Du sitter med fortjeneste fordi du tror det fortsatt kan gå videre oppover. Et eller annet sted må folk gjøre av pengene sine om de ikke trenger alt til daglig forbruk. 

Å investere i noe er en mulighet og mange vil heller det enn å betale ned på lån eller ha pengene i banken.

Den store forskjellen er at du investerer i "ingenting". Det er mer som å investere i en helt annen valutta.

Verdien av bitcoin ligger ikke i at de eier resurser eller eiendom og de produserer ikke noe nyttig. Det eneste som gjøres er å bruke en masse energi på å kjøre tungedataprogrammer for å generere flere bitcoin.

Anonymkode: abe9e...d5d

Skrevet

Det funker og det er reelt. Vi har tjent 1mill på bitcoins. Kjøpte for mange mange år siden da de kostet omtrent ingenting og har tjent masse på det. 

Anonymkode: cc167...e37

Skrevet
Nyttårs barn skrev (2 timer siden):

Vet ikke nok om bitcoin.

Bitcoin må heller sammenliknes med å spekulere i valuta, ikke kjøp av aksjer.

og det er absolutt mulig å tjene masse penger (og tape) på å kjøpe og selge valuta! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bitcoin må heller sammenliknes med å spekulere i valuta, ikke kjøp av aksjer.

og det er absolutt mulig å tjene masse penger (og tape) på å kjøpe og selge valuta! 

Ja ok ser den. Men det jeg ikke skjønner er hvordan de "lager" btc ved hjelp av datamaskiner? 

Og en ting til, er det ikke veldig risikabelt å investere, jeg har tenkt på det men tør ikke helt.

Skrevet
Nyttårs barn skrev (13 timer siden):

Ja ok ser den. Men det jeg ikke skjønner er hvordan de "lager" btc ved hjelp av datamaskiner? 

Og en ting til, er det ikke veldig risikabelt å investere, jeg har tenkt på det men tør ikke helt.

Ingen risiko utover at du kan tape pengene.. som ved all investering! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hovedregelen: Aldri bruk penger du ikke har på noe slikt.

Det kan for alt du vet tenkes at kursen stuper innen året er omme, i 2018 gikk kursen ned med over 80 %.

Og 2: Dette markedet er fullt av svindeltilbydere. Vær skeptisk. 

Anonymkode: 7be15...caf

Skrevet

Jeg kjøpte en hvit tulipanløk igår. Lurer på om den er like mye verdt i morgen? 🤔

Tulipanløkene bare øker i verdi så dette går helt sikkert bra.

Anonymkode: 18a7a...330

Skrevet
Nyttårs barn skrev (16 timer siden):

Det er en form for pyramidespill.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kjøpte en hvit tulipanløk igår. Lurer på om den er like mye verdt i morgen? 🤔

Tulipanløkene bare øker i verdi så dette går helt sikkert bra.

Anonymkode: 18a7a...330

😁

Det er noen mekanismer inne i bildet, som jeg ikke har forstått, som skal gjøre bitcoin mer stabilt og varig enn det tulipanløk var. Men egentlig tror jeg det er ganske likt, bare at det er så vanskelig å forstå mekanismene at det vil kunne virke lenger.

Skrevet

Takk for svar, alle :) Så da er det noe i det da, selvom ikke alle aktører er like seriøse. Jeg har ikke tenkt å investere i noe, jeg ble bare nysgjerrig :)

Skrevet

Hvis du vil være verdens verste miljøsvin, kjøper du bitcoin. De bruker ufattelig mengder med energi for å produsere ingenting. 

Anonymkode: 95ce8...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...