GĂ„ til innhold

Normalt??😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

I venstre hĂ„ndflate har jeg en synlig blodĂ„re, jeg ser blodet pumper og kan telle pulsslagene mine ved Ă„ bruke synet. Er kjempeekkelt og det eneste jeg tenker pĂ„ er blodpropp, slag, hjerteinfarkt og det som mĂ„tte komme. Dvs fĂžler at det presser pĂ„, sĂ„ noe mĂ„ vĂŠre galt. MĂ„ legge til at det har vĂŠrt sĂ„nn et Ă„rs tid, sĂ„ burde vĂŠre dĂžd for lenge siden om det var blodpropp 🙄 

Men fra spÞk til alvor. Gjelder kun vestre hÄndflate, har en sprengende fÞlelse, og av og til fÄr jeg en stikkende smerte akkurat pÄ det omrÄdet. NÄr det er en stund siden jeg beveget meg, eks i jobbsammenheng eller foran tv pÄ kvelden, sÄ er det mer merkbart og den trykkfÞlelsen Þker. 

Rart? Eller normalt? Vet jo folk har blodÄrer som er synlig bÄde i panna, pÄ halsen osv uten at det er noe i veien. Men jeg er verken trent eller utrent, gÄr tur et par dager i lÞpet av uka, men aldri ordentlig kondis eller styrketrening. Normalvekt. 

Anonymkode: 9e1c3...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men det kan jo umulig vĂŠre farlig siden det har vĂŠrt sĂ„nn i ett Ă„r. Ta det opp med legen din om du er bekymret ❀

Anonymkode: d02d0...54a

Skrevet

Det er i hvert fall ikke noe tegn pÄ hverken blodpropp, slag eller hjerteinfarkt, sÄ det kan du bare slÄ helt fra deg :)

Siden du fÄr en stikkende smerte i omrÄdet innimellom, og det sprenger, sÄ kan det likevel vÊre lurt Ä ta en tur til legen med det, siden du har hatt det sÄ lenge. Jeg tenker da ikke pÄ noe som helst farlig, men f.eks. karpaltunnelsyndrom eller lignende.

Bestill deg en legetime, du :)

Anonymkode: 224e8...8b7

Skrevet

Takk❀ tar det opp med lege. Har ikke brydd meg fĂžr, men den sprengende fĂžlelsen og stikkende smerte er helt nytt.

Skrevet

Åreknute😉

Anonymkode: 1c136...e4e

Skrevet

Hvis Ären pulserer er det en arterie. Som skal vÊre der. 

Anonymkode: 6f7e1...8f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

ForsÄvid ikke feil det, men det er ikke vanlig Ä ha en synlig blodÄre i hÄndflaten. NÄr det i tillegg kommer stikkende smerter og sprengende fÞlelse i samme omrÄde, da bÞr det sjekkes av lege. Det er trolig ikke noe alvorlig, men kan likevel vÊre noe som bÞr sjekkes og ev. behandles for Ä unngÄ stÞrre problemer pÄ sikt.

Anonymkode: 224e8...8b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Åreknute😉

Anonymkode: 1c136...e4e

Ikke dette tror jeg. Sett Äreknuter i flere fasonger fÞr, men hos meg er selve Ären synlig. Fra hÄndleddet ca og opp mot "buen" mellom tommel og pekefinger er den synlig ca 3 cm. Litt som hos veldig godt trente, der bloÄrene synes langs armene feks. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

At den skal vÊre der er jo sant, men skal det vÊre ubehagelig og iblant vondt? Er helt annerledes pÄ hÞyre hÄnd.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...