Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Har bare hatt den 1 mnd og det har vært smerter og blødning hele tiden. I sted tok jeg en pinsett og førte forsiktig inn og fikk takk i tråden og dro den ut. Kan det være farlig? Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Hjelpes....har du ikke hørt om lege? Anonymkode: 7ba28...aad
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Litt spesielt, men det går nok bra. Legen drar den også bare ut. Anonymkode: febe4...8c3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hjelpes....har du ikke hørt om lege? Anonymkode: 7ba28...aad Joda, men det er et styr og mye venting å få time i disse tider, så da nappa jeg den like godt ut selv. Virker som det gikk fint. Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Det kan være farlig, om den henger fast i noe, risper deg opp og det blir betennelse osv Men som regel går det jo bra. Min falt ut av seg selv... Anonymkode: 87707...a51
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 livsfarlig 😅 nei så klart ikke Anonymkode: ab289...fa1
Daquiry Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 Legen klapper den sammen før den blir dratt ut. Så helt idiotisk at du gjorde det, kan resultere i blødninger og rifter 🤦🏼♀️
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Grunnen til smertene kan være infeksjon, så du burde gå til lege uansett. Anonymkode: 7f302...d7e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (11 timer siden): Legen klapper den sammen før den blir dratt ut. Så helt idiotisk at du gjorde det, kan resultere i blødninger og rifter 🤦🏼♀️ Det gjør han vel ikke. Man drar bare i trådene så klapper den seg sammen selv når den møter livmorhalsen. Anonymkode: 9e5b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Går d an altså? Jeg har hatt min i 17 år. De får ikke tak i den, så nå skal jeg opereres og de tar den ut mens jeg ligger i narkose. Anonymkode: e1c2e...6e1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (11 timer siden): Legen klapper den sammen før den blir dratt ut. Så helt idiotisk at du gjorde det, kan resultere i blødninger og rifter 🤦🏼♀️ Det er ingenting som kan klappes sammen før den dras ut, det er bare to "plastarmer" som bøyer seg når den trekkes ut. Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #12 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ingenting som kan klappes sammen før den dras ut, det er bare to "plastarmer" som bøyer seg når den trekkes ut. Anonymkode: 7cb69...afb Her var det flere liksomsleger gitt Anonymkode: 7ba28...aad
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #13 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (12 timer siden): Legen klapper den sammen før den blir dratt ut. Så helt idiotisk at du gjorde det, kan resultere i blødninger og rifter 🤦🏼♀️ Det er ikke sant. Legen drar bare i trådene som henger utenfor livmorhalsen. Er ikke mulig å klappe den sammen og ikke nødvendig heller (da måtte legen i tilfelle gått inn i livmoren som hadde vært vondt, og ikke noe en fastlege ville gjort hvert fall). Anonymkode: febe4...8c3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Min ble bare røska ut, så null stress Anonymkode: 20c85...014
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her var det flere liksomsleger gitt Anonymkode: 7ba28...aad Har ikke sagt at jeg er lege, men jeg sitter jo med den i hånden så jeg kan jo se selv at det ikke er noe som kan slås sammen på den. Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her var det flere liksomsleger gitt Anonymkode: 7ba28...aad Mulig noen av oss har vært med og fjernet fler enn deg da😉 Anonymkode: 9e5b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Min bare ramlet ut av seg selv, så det går nok bra. Hadde også bare blødninger og smerter med den. Anonymkode: f6f25...342
Daquiry Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 Har fjernet spiral tre ganger, og den er blitt klappet sammen hver eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (1 time siden): Har fjernet spiral tre ganger, og den er blitt klappet sammen hver eneste gang. Hvordan foregikk det da mener du? Stakk legen hånden inn i livmoren og la den sammen først? Anonymkode: 9e5b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (1 time siden): Har fjernet spiral tre ganger, og den er blitt klappet sammen hver eneste gang. Anonymkode: 9e5b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #21 Skrevet 3. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 9e5b6...5a6 Værsågod. Her er metodeboken for fjerning av spiral. Dra og den klapper sammen av seg selv. Anonymkode: 9e5b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #22 Skrevet 3. januar 2021 Daquiry skrev (2 timer siden): Har fjernet spiral tre ganger, og den er blitt klappet sammen hver eneste gang. Da tror jeg du har misforstått litt. Hvordan skulle legen klappe den sammen først da tenker du? Måtte jo føre et instrument inn i livmoren dun via livmorhalsen i såfall da? Den bøyer seg slik at den blir mindre når den dras ut, men den kan ikke slås sammen, den er ikke en paraply. Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #23 Skrevet 3. januar 2021 Sånn ser en spiral ut. Det er ikke noe som kan klappes sammen før den tas ut, men den bøyer jo "armene" nedover slik at den blir mindre når man trekker i tråden og sånn sett kan msn jo si den er klappet sammen. Men det er altså ikke slik at legen slår den sammen før den tas ut, den dras ut ved å trekke i tråden enten det er lege, sykepleier, jordmor som gjør det. Er ellers enig i at man ikke bør gjøre det selv da, men nå ble det bare slik her og det har gått helt fint, den er ikke stor, skarp og farlig akkurat. Anonymkode: 7cb69...afb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2021 #24 Skrevet 3. januar 2021 Utfør handling først, spør etterpå. Hva gjorde deg urolig etterpå? Risikovurdering er som regel best i forkant... Bortsett fra det, gikk det helt sikkert bra. Avstå fra sex og svømmebasseng i en uke, var beskjeden jeg fikk fra gynenologen, siden livmorhalsen kan være litt åpen i noen dager slik at infeksjon kan oppstå. Anonymkode: a6b42...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå