Gå til innhold

Spikkestad og omegn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor i Spikkestad og omegn? Hvordan er det å bo det for småbarnsfamilier? Bra skole/bhg?

Anonymkode: e9946...ad7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet til Spikkestad i 2007, og har aldri angret. Stortrives i området. Grunnen til at vi flyttet akkurat dit var pga lavere boligpriser enn i Bærum hvor vi kom fra, og tog rett inn til Oslo. Boligprisene har selvsagt økt siden 2007, men de er ikke i nærheten av andre steder i Asker. 

Det er en barneskole med gode lærere og godt miljø. Mange barnehager man kan velge mellom. Idrettslaget ROS har en flott hall og gode fotballbaner. Det er mange idretter å velge mellom, alt fra fotball og håndball til boksing og turn. Det er også teatergruppe og musikk/kor i området. Og to speiderforeninger. På den ene siden har vi gode badeplasser i Drammensfjorden og på den andre siden Kjekstadmarka med mange gode tursteder. Vi har også kort vei til både Drammen og Oslo, samt store senter som Gulskogen, Liertoppen og Sandvika storsenter. Anbefales av meg ihvertfall 😉

Anonymkode: d95a9...cba

Skrevet

Jeg bor 10 min fra Spikkestad. Er veldig fint i gamle Røyken kommune. Før korona var det også arrangement (aktiv fredag) i idrettshallen for ungdommer en gang i mnd, og lokal gratis kino i Åros for barn 3-13 år en helg i mnd. I tillegg har man alle idrettene som er nevnt over. Anbefales

Anonymkode: e7930...781

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg bor 10 min fra Spikkestad. Er veldig fint i gamle Røyken kommune. Før korona var det også arrangement (aktiv fredag) i idrettshallen for ungdommer en gang i mnd, og lokal gratis kino i Åros for barn 3-13 år en helg i mnd. I tillegg har man alle idrettene som er nevnt over. Anbefales

Kinoen i Åros har jeg ikke hørt om før, takk for tips 👍 I tillegg til Aktiv fredag har de også hatt åpen hall på Ros Arena på onsdager. Det har vært super populært hos min i sjette klasse. Det er også FinFredag for elever fra fjerde klasse en fredag i mnd på Klokkergården ved Røyken kirke. Samt fredagspizza på Stasjonen kafe på Spikkestad. Mange fine steder i gamle Røyken ☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kinoen i Åros har jeg ikke hørt om før, takk for tips 👍 I tillegg til Aktiv fredag har de også hatt åpen hall på Ros Arena på onsdager. Det har vært super populært hos min i sjette klasse. Det er også FinFredag for elever fra fjerde klasse en fredag i mnd på Klokkergården ved Røyken kirke. Samt fredagspizza på Stasjonen kafe på Spikkestad. Mange fine steder i gamle Røyken ☺️

Kinoen i Åros kjøres på frivillighet sammen med ungdomsklubb, men akkurat nå er det ikke aktivitet der dessverre, men det har vært full «sal» på kinoen. De har en Facebook-side der de legger ut informasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...