Gå til innhold

Tenker å gi 5000 kr til konfirmanten min. Lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? 

Hva har dere gitt eller gir? 

Anonymkode: 6630d...bea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi etter lommeboka! synes ikke det er lite 

Anonymkode: f137a...e02

Skrevet

Nei, ikke lite. Syns mange konfirmanter får hinsides summer.

Anonymkode: 95890...465

Skrevet

Ville dere hatt de på min konto og ikke at hun bruker det på tull eller overført de til hennes konto? 

Må bare høre hva dere tenker her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva tenker dere? 

Du trenger ikke bry deg om hva andre tenker og mener. ❤️

Jeg selv fikk ikke konfirmasjon eller penger. Ble lovet fest, men ble ikke noe av det heller. Fikk en bukse til 18 års dagen min. Har gått bra med meg for det, og jeg vet at foreldrene mine er glade i meg selvom de ikke har hatt all verdens å rutte med. 

Anonymkode: fee65...f15

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du trenger ikke bry deg om hva andre tenker og mener. ❤️

Jeg selv fikk ikke konfirmasjon eller penger. Ble lovet fest, men ble ikke noe av det heller. Fikk en bukse til 18 års dagen min. Har gått bra med meg for det, og jeg vet at foreldrene mine er glade i meg selvom de ikke har hatt all verdens å rutte med. 

Tusen takk for den ❤️

Skrevet

Man gir ut fra egen økonomi. Ingen andre vet hva som er mye eller lite for deg💛

Vi deler opp summen vi gir til vår konfirmant. Halvparten på BSU, halvparten til konto. Han skal kjøpe båt, så jeg vet at pengene ikke tulles bort. Hvis det var fare for sløsing hadde vi nok satt større del av gaven på BSU. 

Anonymkode: 2ac43...52d

Skrevet

Vi har god råd og ga vår konfirmant 5000 i tillegg til bunad. Syns det holder i massevis. 

De får selvsagt gaven inn på sin konto. 

Anonymkode: 4fd1b...438

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva tenker dere? 

Du gir etter hva du kan, og ikke bryr deg om andre. 5000kr er uansett mye penger for en konfirmant.

Vi ga bunad og penger, bunaden blei kjøpt inn litt og litt, samme med sølv( kampanjepriser osv) og kjenner folk som broderer og montere, så prisen vart ok.

Pengene fikk hun disponere selv, og endte med en «dyr» ting, og resten til sparing.

Anonymkode: a11ce...e25

Skrevet

Her får jenta bunad. Gutten fikk dress og en pengegave ment til kjøretimer på lettsykkel.

Vi satt hele konfirmasjonspengene inn på to egne konti. En til kappen/kjøretøy og en til ren sparing. Begge er opprettet i mitt navn men merket slik sy de kun blir brukt til det de skal. 

Bsu er en fin ting, men kun hvis barnet tjener mer enn frikortet slik at de kan dra nytte av skattefordelen. 

Anonymkode: 15b25...a9f

Skrevet

Syntes 5000 er lite om konfirmanten ikke får bunad eller noe ved siden av. Nå vet jo ikke jeg noe om din økonomi, så 5000 kan jo være mye for deg. Gi det som passer økonomien.

Anonymkode: 44ef0...acd

Skrevet

10 000 + reise her 

Anonymkode: 5f1b2...225

Skrevet

Det er ikke lite. Uansett så skal du i alle fall ikke gi mer enn hva lommeboka tåler. 

Anonymkode: d0025...55f

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker dere? 

tenker man gir det man har råd til. her fikk våre 20.000

Anonymkode: 751fc...8fe

• 3 uker senere...
Skrevet

Man kan vel ikke akkurat gi mer enn man har råd til. Her blir det 5000 inn på ungdommens konto, og dette er penger som jeg har måtte spare over lengre tid + konfirmasjonsfesten. Jeg er lavtlønnet og mer eller mindre alene med barna. Far bidrar såvidt med bidrag gjennom nav, men ingenting utenom. 

Anonymkode: de6ad...9df

Skrevet

Våre får bunad. Ikke noe mer.

Anonymkode: d982f...8e8

Skrevet

Vi har satt pengene inn på konto i mitt navn, og til 18-årsdagen ble det overført til datter og hun fordelte videre på konto til lappen, BSU etc

Anonymkode: 99064...426

Skrevet

Våre fikk hhv fotoapparat og telt til ca 5000 hver. Og vi har god råd, vi er bare ikke ikke pengevulgære.

Anonymkode: 6e70f...50e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.1.2021 den 12.07):

Syntes 5000 er lite om konfirmanten ikke får bunad eller noe ved siden av. Nå vet jo ikke jeg noe om din økonomi, så 5000 kan jo være mye for deg. Gi det som passer økonomien.

Hvorfor sier du at det er lite? Det er ikke det. 

Skrevet

Gi det DU har råd til. Ikke bry deg om hva andre gir eller mener. Jeg kjenner folk som gir 50 000,- og 2 000,- sånn er der. Ditt barn er vant med deres økonomi og blir nok takknemlig for det du gir. 
Husker det var en i klassen min som fikk 60 000,- (det var myyyyye penger på den tiden) ingen av oss andre var misunnelige på det, hun hadde alltid overflod og vi ikke. Jeg fikk 18 000,- totalt og følte meg veldig rik. 😊

Anonymkode: f5050...66f

Skrevet

Det er så typisk her at andre skal inn å skryte. 

Jeg synes 5000 er en stor og flott gave. 

Hvilke verdier vil man gi barna sine, da tenker jeg ikke på det materielle? Jeg vil hvert fall at de skal lære seg verdien av penger og skjønne at de må jobbe for det. Kunne ikke falt meg inn å gi masse penger selv om jeg har råd til det. 

Jeg synes konfirmasjon i Norge har tatt helt ha, de burde heller konfirmert seg etter 18 år, først da er de fleste modne nok til å bekrefte kristendommen

Anonymkode: 9947c...dbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.1.2021 den 16.55):

Æsj, denne kommentaren var kvalm.... 

Anonymkode: 05d49...7f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.1.2021 den 16.55):

Vi kunne hatt råd til å gi dem 10 millioner. Likevell får de ikke annet enn bunaden. Vi ser ingen grunn til at de skal ha masse penger nå, selv om vi kommer til å gi dem en del senere.

Anonymkode: d982f...8e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.1.2021 den 12.07):

5000 er ikke lite, uansett hvordan du ser det. Jeg synes det er utrolig viktig å lære bort respekt for penger og gode holdninger. Det er mangelvare en del steder.

Skrevet

Vi gav 5000,- til vår gutt. Og det hadde vi råd til fordi vi var så heldige å få låne gratis lokale, samt at venner og familie stilte opp med kaker, og hjalp til med mat og servering. 
Folk har forskjellig utgangspunkt her i livet. Man gir selvfølgelig ikke mer enn det man har råd til. Sørg for at konfirmanten får en fin feiring sammen med de hen vil ha der, tenker jeg. Det er det aller viktigste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...