Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Vil gå med air force skoene sine. La han erfare at han blir våt, kald og glatt på snøen? Eller ta kampen? Anonymkode: 112d0...0e0
sug lut Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Selvsagt bestemmer han det selv. Alle over ti kler på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Hehe, selv i Kautokeino er joggesko vintersko. Velg dine kamper Anonymkode: e8987...303
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Det styrer de helt selv, det er en kamp der ikke er verdt å krige 😉 Anonymkode: cc50d...bae
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Når de er så stor, bestemmer de selvfølgelig selv. Fornuften kommer best med egne erfaringer 😊 Anonymkode: 67277...73e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Min tenåring går og med joggesko. Men jeg har kjøpt Kastel Lofoten til han, de har tynt ullfor og tåler en del vann. Ser ut som helt vanlige joggesko. Anonymkode: 826a9...de0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Min tenåring går og med joggesko. Men jeg har kjøpt Kastel Lofoten til han, de har tynt ullfor og tåler en del vann. Ser ut som helt vanlige joggesko. Anonymkode: 826a9...de0 Hadde aldri fått min til å gå i dem 😉 Her går snart 17 åringen i slike, hele året https://m.boozt.com/no/no/vans/old-skool_10080852/10080871?localLanguage=1&gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23PX5EB86l9X8mNf-h_CpwtcbHwqhsrKjyVnWf7dI1iSaaTCFw3ChVRoCAUMQAvD_BwE Men har et par litt høyere vinterskoaktige sko fra DC som brukes de få gangene han skal i slalåmbakken e.l og det ser "teit ut" å komme i joggesko. Anonymkode: cc50d...bae
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Vil gå med air force skoene sine. La han erfare at han blir våt, kald og glatt på snøen? Eller ta kampen? Anonymkode: 112d0...0e0 La ungen blir våt og kald. Sjeldent de dauer av det- men kanskje de lærer.. Nytter ikke å tvinge så store unger, de bare tar på seg det de vil uansett når vi ikke ser. Her har vi gått til innkjøp av noen litt kulere sko med fôring som ungen fikk velge selv, og impregnert dem så det iallefall hjelper litt. Utover det har jeg gitt opp. Ungen får ta konsekvensen av dårlige valg selv. Endret 1. januar 2021 av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Jeg er glad jeg har en tenåring som hater å fryse 😄 Hun bryr seg om hva hun går i, men Bear Paws (ligner UGGs men billigere, varme, men håpløse når det er vått) og Timberland med tykke sokker i funker tydeligvis, og hun elsker varme jakker. Hun tar stort sett på ullundertøy om hun skal være ute en stund. Lillesøster på ni kan jeg tenke meg at blir vanskeligere, hun bryr seg mye mer om hva andre synes, men enn så lenge tar hun på varmt tøy uten at jeg må minne på det. Husker jo selv at jeg tok av votter og lue før jeg gikk inn på ungdomsskolen (vokste opp på innlandet, det var bikkjekaldt), det var ikke kult med varme klær. Nå går jeg i stilongs fra september til april og hamstrer ull 😂 Jeg grøsser når jeg ser ungdom på byen i kulda med Converse og tynne ytterjakker, eller jenter med korte kjoler og pensko, et under at ikke fler fryser i hjel. Selv elsker jeg å pynte meg, men går med ull i veska som jeg drar på meg når jeg skal hjem. Håper jeg kan videreføre det til jentene mine 😄 Anonymkode: 61313...682
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Mine har fått bestemme selv stort sett siden barnehagen. De har lært seg å se an været og hva de skal. Er det vått og kaldt foretrekker de varme tette støvler, men er det tørt blir det ofte joggesko og ullsokker. Anonymkode: 5ccc4...140
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 sug lut skrev (1 time siden): Selvsagt bestemmer han det selv. Alle over ti kler på seg selv. Det skulle man tro, men jeg har opplevd flere ganger å bli ringt/fått meldinger fra skole ang. bekledning på mine unger. Jeg har ettertrykkelig måtte si til skolen at barna må erfare selv at det blir for vått eller kaldt når de kler seg dårlig. På samme måten at de må erfare selv at de blir sultne om de ikke gidder å ta med maten (ja, de har ringt for å be meg går fra jobb for å komme med lunsj). Anonymkode: 4dc03...dbb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 sug lut skrev (1 time siden): Selvsagt bestemmer han det selv. Alle over ti kler på seg selv. Min gutt på 11 år hadde aldri i livet fått bestemme det selv! Hadde selvsagt tvunget han til å bruke vintersko,han er bare ett lite barn! Anonymkode: 17255...a32
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #13 Skrevet 1. januar 2021 Noen ting er det vi voksne som bestemmer, som at man har redningsvest i båt, hjelm når man sykler og klær nok til at man ikke forfryser seg. Anonymkode: 743c5...eea
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Min gutt på 11 år hadde aldri i livet fått bestemme det selv! Hadde selvsagt tvunget han til å bruke vintersko,han er bare ett lite barn! Anonymkode: 17255...a32 Ha, ha! Da kan de jo i samme slengen bestemme hva de skal spise, om de skal gå på skole og om de generelt skal høre på foreldrene. Anonymkode: 904ed...e85
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ha, ha! Da kan de jo i samme slengen bestemme hva de skal spise, om de skal gå på skole og om de generelt skal høre på foreldrene. Anonymkode: 904ed...e85 Skrev jo at barnet ikke får bestemme!! Anonymkode: 17255...a32
Listedamen Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 Det ville min ene også, kun gå i air forcene. Men så fant vi noen Nike vintersko og de digger han heldigvis! Måtte kjøpe noe med «merke» for at det skulle være kult nok😅 https://www.xxl.no/nike-manoa-vintersko-herre-brun/p/1090191_1_style
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 Litt som min. Her endte vi opp med Salomon joggesko. Det er beregnet for å brukes i skog og mark, stødige, varme og vanntette. Fungerer utmerket Anonymkode: cf409...54c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Skrev jo at barnet ikke får bestemme!! Anonymkode: 17255...a32 Svaret havnet feil sted, var ment til den som mente at alle over ti kunne bestemme selv. Anonymkode: 904ed...e85
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vil gå med air force skoene sine. La han erfare at han blir våt, kald og glatt på snøen? Eller ta kampen? Anonymkode: 112d0...0e0 Skjønner ikke at du gidder å bry deg. Vent til den dagen han begynner å angre, så gnir du det inn i trynet på ham at han skulle hørt på mamma. Anonymkode: 593d6...e02
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #20 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Skjønner ikke at du gidder å bry deg. Vent til den dagen han begynner å angre, så gnir du det inn i trynet på ham at han skulle hørt på mamma. Anonymkode: 593d6...e02 Begynner å angre? Da tar han vel på varmere sko da? Hva i all verden er det å gni inn i trynet?? Anonymkode: 743c5...eea
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #21 Skrevet 1. januar 2021 La barnet bestemme selv Anonymkode: 92a25...829
sug lut Skrevet 1. januar 2021 #22 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ha, ha! Da kan de jo i samme slengen bestemme hva de skal spise, om de skal gå på skole og om de generelt skal høre på foreldrene. Anonymkode: 904ed...e85 Hvorfor tror du det, egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå