Gå til innhold

Kattunge, kan den være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst på katt, men er helt uerfarne og har mye vi må sette oss inn i. 

Men det avgjørende spørsmålet er jo om den kan være alene i ca 6 t på dagtid mens vi er på jobb og skole? Kan den ikke det, så kan vi ikke skaffe den før sommerferien. 

Anonymkode: 47473...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Vi fikk to og de var ikke alene så lenge før de var 8 måneder ca. Våre kunne sikkert vært alene tidligere. Om det er én så er de vel litt mer sårbare. Jeg ville vel sett ann katten. Hvor fort den slår seg til ro hos dere og er trygg. Katter er uansett mer selvstendige dyr enn hunder da så vil tro den ganske raskt kan begynne å være alene. 

Anonymkode: 96624...816

Skrevet

Ja, det er ingen problem 

Anonymkode: 78e04...062

Skrevet

Ja, men jeg kan ikke garantere for hvordan det ser ut når dere kommer hjem igjen 😅

Anonymkode: 4e072...702

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men jeg kan ikke garantere for hvordan det ser ut når dere kommer hjem igjen 😅

Anonymkode: 4e072...702

Jeg tenker at den må være et sted den er trygg og ikke står i fare for å skade seg. Den bør vel ikke slippes løs i huset? 

Jeg tenkte at kurven og sandkassen skal stå på vaskerommet, og at pus også kan være der mens vi er borte. 

Skal/kan kattunger har bur? For å være trygg, ikke for at vi skal låse den inne. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at den må være et sted den er trygg og ikke står i fare for å skade seg. Den bør vel ikke slippes løs i huset? 

Jeg tenkte at kurven og sandkassen skal stå på vaskerommet, og at pus også kan være der mens vi er borte. 

Skal/kan kattunger har bur? For å være trygg, ikke for at vi skal låse den inne. 

Hi

Da bør vaskeromet være ganske stort. Den bør ha plass å boltre seg på.

Kattungen trenger ikke bur til vanlig, men den bør ha mulighet til å stikke seg bort og få fred. Hvis dere skal ha den mye på vaskeromet blir det stedet sansynlig vis en kleshaug. Pass bestandig på at katten ikke er i vaskemaskonen eller tørketromlen når dere starter dem. Det er blandt vår katt sine yndlingsplasser.

Dere bør ha bur til bilkjøring og når dere skal til veterinæren.

Anonymkode: e2d38...ddd

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da bør vaskeromet være ganske stort. Den bør ha plass å boltre seg på.

Kattungen trenger ikke bur til vanlig, men den bør ha mulighet til å stikke seg bort og få fred. Hvis dere skal ha den mye på vaskeromet blir det stedet sansynlig vis en kleshaug. Pass bestandig på at katten ikke er i vaskemaskonen eller tørketromlen når dere starter dem. Det er blandt vår katt sine yndlingsplasser.

Dere bør ha bur til bilkjøring og når dere skal til veterinæren.

Anonymkode: e2d38...ddd

Takk for svar!

Vaskerommet er ikke særlig stort, og jeg tenker kun at den skal være der nå i starten for å ikke ramponere hele huset og risikere å skade seg. Planen er at den skal få være i hele huset etterhvert. 

Hvor tenker du at en liten kattunge får det best alene på dagtid? 

Hi

Skrevet

Vi har hatt kattunger gående rundt i huset alene i flere timer, med fri tilgang til mat, vann og do går det helt fint. Stenger dørene inn til soverom og bad og fjerner alt som kan spisest på kjøkkenet så er det fritt frem.

Skrevet

Går fint, men ville heller ikke latt den ha tilgang på hele huset. Vår var i gang /på kjøkkenet,  ganske stort plass.  Der er den også på natta hvis den er inne, vil ikke ha den gående rundt å mjaue midt på natta når vi sover . 

Anonymkode: 94636...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...