Gå til innhold

Flere som er dypt preget av tragedien i Gjerderum?😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på de stort sett hele dagen. Sjekker ofte nyhetene . Jeg bor knappe 10min fra Ask og har tre barn selv. Det knuser ett mammahjertet å tenke på hva både barn og voksne har opplevd. Ikke minst er det grusom å tenke på de 10-11 som er savnet i skredet. Jeg sitter selv med en nyfødt baby ,og i februar skulle den ene mammaen fått en baby. At en høygravid kvinne har gått med i raset er så tungt å tenke på. Jeg håper de alle sitter nedgravd i ett hulerom å venter på å bli reddet. Måtte mirakler skje.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 0f7e4...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er sikkert bare du 🙄

Anonymkode: 23e00...fbe

Skrevet

Kjenner på akkurat det samme. Helt forferdelig! 😭❤️ Har ingen kjente i området, men dette har preget meg veldig. Har selv to små barn og det vrir seg i magen av at det ligger små i rasområdet ute... 💔

Anonymkode: 47755...2d2

Skrevet

De har en 2-åring også som er savnet. Det er helt grusomt!

Anonymkode: e1915...881

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De har en 2-åring også som er savnet. Det er helt grusomt!

Anonymkode: e1915...881

Ja , å det er så grusomt 😭. Det snør masse i området her nå å vanligvis er snø fint. Nå føles det ekstra tungt ettersom det vanskeliggjør søkene. 

Anonymkode: 0f7e4...6e1

Skrevet

Ja, dette er bare 20 minutter unna og har påvirket meg mye mer enn hva slike katastrofer pleier. I den grad at jeg under middagen i går ble så trist fordi det ligger ti mennesker i leira sim sikkert hadde samme planer som oss i går. God middag og tid med familien. 
Spesielt tenker jeg på barna. ❤️

Anonymkode: 4230c...a12

Skrevet

Jeg også slet veldig i går var så trist og har virkelig ikke store håp for det nye året. Tenker så mye på de stakkars menneskene. Det er ikke de som kjøpte hus der som er synderne men all utbyggerne som ønsker å tjene seg rike. Dette skulle aldri vert godkjent av kommunen! En tenker jo ag det som er godkjent er trygt det er nettop derfor vi har slike instanser!!

Anonymkode: 6d371...995

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg også slet veldig i går var så trist og har virkelig ikke store håp for det nye året. Tenker så mye på de stakkars menneskene. Det er ikke de som kjøpte hus der som er synderne men all utbyggerne som ønsker å tjene seg rike. Dette skulle aldri vert godkjent av kommunen! En tenker jo ag det som er godkjent er trygt det er nettop derfor vi har slike instanser!!

Utbyggerne må ha fått godkjenning av kommunen så ansvaret ligger vel egentlig der. 

Anonymkode: de57b...43e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men klimaforandringane gjer at mykje av det ein trur ein veit om ras diverre ikkje stemmer lenger, så eg ville tenkt meg litt om før eg hadde gjett ein stakkars sakshandsamar i kommunen ansvaret for dette her. Uansett har NVE godkjent  desse tomtene, utan at eg peikar på dei heller. Som sagt. Klimaendringane med våtare og mildare haustar har vel mest å seie. 

Skrevet

Er ikke direkte preget, men klart det er trist. Men slik er naturen dessverre. 

Anonymkode: 424e3...96e

Skrevet

Tråden er ryddet for en del innlegg av hensyn til pårørende.

Admin

Skrevet
Admin skrev (2 timer siden):

Tråden er ryddet for en del innlegg av hensyn til pårørende.

Admin

Bra. 👍 Håper også denne brukeren blir utestengt fra forumet. 

Anonymkode: 4230c...a12

Skrevet

Er helt grusomt. 💔 Bor i nabokommunen og har to vennefamilier som er evakuert og aldri kan flytte tilbake til hjemmene sine. Funnet en omkommet nå og magefølelsen sier at de tvilsomt finner overlevende nå etter 2 døgn og minusgrader... En tragedie. 

Anonymkode: dac57...166

Skrevet

Jeg også... Fikk ikke sove i natt. Nettopp fått baby selv og tenker sånn på den gravide. Har også tenåringer og tenker på tenåringen - og selvsagt alle de andre. Synes det er så grusomt, og med alle hormonene løpsk i kroppen etter graviditeten tar følelsene helt overhånd.

Anonymkode: 00cff...93b

Skrevet

Gjør veldig vondt :,( kjenner noen som er direkte pårørt, klarer aboslutt ikke og sette meg inn i det. GJør vondt langt inni sjela og jeg kjenner ingen av de engang, så bare tenkt på de som kjenner dem, de må ha det helt for jævelig :,(  tenker mye på lille Alma og Victoria spesielt ,selvom det selvsagt er tragisk med de voksne også ❤️

Anonymkode: e45b5...dfb

Skrevet

Jeg synes veldig synd på de berørte og føler med dem, det er en grusom situasjon både for de som ble tatt og for de pårørende og veldig uvant at noe sånt skjer her. Men jeg kan kanskje ikke si at jeg er så veldig berørt da jeg ikke kjenner noen der.

Anonymkode: 8b341...082

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.1.2021 den 11.09):

Utbyggerne må ha fått godkjenning av kommunen så ansvaret ligger vel egentlig der. 

Anonymkode: de57b...43e

Ansvaret ligger vel ikke hos kommunen heller, de har jo basert seg på rapporter fra eksperter. Men det er vel et fåtall av oss som egentlig vet hvor skylden bør ligge, uansett så hjelper det ikke for meningmann å utpeke syndebukker, det får ikke folk tilbake.

Personlig så er jeg ikke dypt berørt av tragedien siden jeg ikke kjenner noe til Gjerdrum, men jeg synes det er fryktelig trist det som har skjedd, spesielt de to barna som er savnet.

Anonymkode: 41476...648

Skrevet

Syns det er helt forferdelig.
Sitter og hører helikoptre fly over hustakene her hele døgnet.
Kjenner ingen av de som bodde i området, men man føler på følelsen har håpløshet, spesielt når det er så nære

Anonymkode: 08176...3d2

Skrevet

Synes det er helt forferdelig. Følger med på Nyhetskanalen hele tiden. 

Men det er en ting jeg ikke helt liker nå: De påstår fortsatt at de leter etter overlevende. Det vil jeg si er å gi folk falskt håp. Om det skulle være luftlommer som de sier, og noen var i live der, så har de jo frosset ihjel nå!! Det er kaldt der!! 

Anonymkode: faa7f...ad0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det er en ting jeg ikke helt liker nå: De påstår fortsatt at de leter etter overlevende. Det vil jeg si er å gi folk falskt håp. Om det skulle være luftlommer som de sier, og noen var i live der, så har de jo frosset ihjel nå!! Det er kaldt der!! 

Det er jeg ikke enig med deg i, man har etter flere andre katastrofer rundt om kring i verden funnet folk som har overlevd mirakuløst lenge, også på kalde steder, og foreløpig er det fysisk mulig.

Anonymkode: 08176...3d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

jeg skjønner hva du mener, men jeg regner med at de vet mye mer om forholdene enn deg, meg og andre synsere.

Anonymkode: 41476...648

Skrevet

Hva får du ut av å følge med på nyhetskanalen hele tiden? 

Anonymkode: 98cbf...c71

Skrevet

Hva får du ut av å følge med på nyhetskanalen hele tiden? 

Vi lever jo selvsagt i håpe om at de skal finne noen som forsatt lever! Jeg også sjekker nyhetene konstant i håp om at det er gode nyheter. Kjenner ingen av de men dette har naturligvis gått veldig inn på meg å tenker på det hele tiden.

Anonymkode: a03e5...b9c

Skrevet

Nå har de funnet en fjerde omkommet... Som jeg skulle ønske at de fant noen i live!❤️

Anonymkode: 8d351...551

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi lever jo selvsagt i håpe om at de skal finne noen som forsatt lever! Jeg også sjekker nyhetene konstant i håp om at det er gode nyheter. Kjenner ingen av de men dette har naturligvis gått veldig inn på meg å tenker på det hele tiden.

Anonymkode: a03e5...b9c

Jeg og håper at de finner noen i live, selvfølgelig. Men jeg orker ikke å følge med på nyhetene 24/7, det blir for intenst. For mye informasjon. Om de finner overlevende vil vi jo få vite det selv om vi har gjort noe annet i mellomtiden.  For tre år siden døde en gutt på skolen til ene barnet mitt. Jeg kjente han ikke, heller ikke familien. Men jeg gråt hver dag i to mnd. Kan jeg unngå det nå, er det helt greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...