Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på dette - Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange skriver bare godt nytt år på FB i dag.
Noen skriver mer.

Jeg skrev et langt innlegg med min tanker om 2020, og mine håp og ønsker for 2021.
Dette ble lagt ut offentlig.

En bekjent av meg kopierte innlegget og postet det på sin profil, helt greit, jeg la det tross alt ut offentlig, ikke noe problem.
Bare koselig at noen liker det jeg skriver...

Denne personen før en del skryt for innlegget, "bra skrevet" og så videre. Personen trykker bare "Like" og "<3" på de innleggene og sier aldri at personen ikke har skrevet det selv.

Så begynner jeg å få inn meldinger på MS av folk som sier det syns det er helt feil at jeg deler innlegget til XXX offentlig på FB uten å kreditere XXX, hun må jo ha brukt mye tid på å skrive det.
Hallo, er jo jeg som har skrevet det, kan lett se at jeg postet 30 minutter før henne, sier jeg det får jeg mer kjeft med beskjed om at jeg er smålig.

Jeg vet det er teit å bli sur for det, det er tross alt bare FB, men hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 83bfa...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar det da, at du har skrevet det og at de kan se det på bl.a. tidspunktet. Så ville jeg gitt beskjed til hun som delte ditt innlegg om å skrive noe om hvor hun fant det og hvem som opprinnelig skrev det.

Anonymkode: 0edbe...1ee

Skrevet

Man kopierer selvsagt ikke uten å kredittere den som opprinnelig skrev eller fotograferte.

var jeg deg ville jeg gjort vedkommende oppmerksom på det og enten knestrømper kreditering eller bedt vedkommende slette innlegget. 

Anonymkode: 91ba4...551

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Svar det da, at du har skrevet det og at de kan se det på bl.a. tidspunktet. Så ville jeg gitt beskjed til hun som delte ditt innlegg om å skrive noe om hvor hun fant det og hvem som opprinnelig skrev det.

Anonymkode: 0edbe...1ee

Jeg har svart at de kan bare se på når jeg postet og at jeg postet det før henne, og at det er jeg som har skrevet det.
Det er da jeg får med kjeft og beskjed om at jeg er smålig

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har svart at de kan bare se på når jeg postet og at jeg postet det før henne, og at det er jeg som har skrevet det.
Det er da jeg får med kjeft og beskjed om at jeg er smålig

HI

Legg en kommentar til den som har stælt innlegget ditt og poengter at det er ditt innlegg og dine tanker; «koselig at du likte/ deler mitt innlegg, tagg meg gjerne, da det er jeg som har skrevet dette. Neste gang kan du jo spørre om du dår dele det før du deler» 

Det er på sin plass! 

Anonymkode: 45450...1d9

Skrevet

Da skriver du "Takk for det gamle og godt nytt år til deg også, koselig at du har delt innlegget mitt. Tagg meg gjerne ♥️"

Anonymkode: 27c7f...fff

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Legg en kommentar til den som har stælt innlegget ditt og poengter at det er ditt innlegg og dine tanker; «koselig at du likte/ deler mitt innlegg, tagg meg gjerne, da det er jeg som har skrevet dette. Neste gang kan du jo spørre om du dår dele det før du deler» 

Det er på sin plass! 

Anonymkode: 45450...1d9

Dette 👆

Anonymkode: 78500...ee0

Skrevet

Så ufattelig frekt å bare dele uten å spørre😳😳

Anonymkode: 0347b...963

Skrevet

Så kleint av dere begge.. Lange innlegg på Facebook er bare cringe!

Anonymkode: 43bf2...8c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er det som er så fint med FB og andre sosiale medier, men kan selv velge hva man ønsker å bruke det til.
Man kan også selv velge hva man ønsker å se og lese.
Liker du ikke lange innlegg, vel, ingen tvinger deg til å lese dem. Ingen tvinger deg heller til å være venn med en som skriver lange innlegg.

Litt som her inne, ingen hverken forventer eller tvinger folk til å lese alle trådene som lages, man velger seg hva man ønsker å gå inn på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Noen skriver mer.

Jeg skrev et langt innlegg med min tanker om 2020, og mine håp og ønsker for 2021.

En bekjent av meg kopierte innlegget og postet det på sin profil, helt greit, jeg la det tross alt ut offentlig, ikke noe problem.

Denne personen før en del skryt for innlegget, "bra skrevet" og så videre. Personen trykker bare "Like" og "<3" på de innleggene og sier aldri at personen ikke har skrevet det selv.

Så begynner jeg å få inn meldinger på MS av folk som sier det syns det er helt feil at jeg deler innlegget til XXX offentlig på FB uten å kreditere XXX, hun må jo ha brukt mye tid på å skrive det.
Hallo, er jo jeg som har skrevet det, kan lett se at jeg postet 30 minutter før henne, sier jeg det får jeg mer kjeft med beskjed om at jeg er smålig.

Jeg vet det er teit å bli sur for det, det er tross alt bare FB, men hvordan hadde dere reagert?

Jeg bryr meg ikke, fordi det er Facebook. Måtte himle litt med øyebrynene når jeg leste innlegget ditt, hi. Synes du er fryktelig barnslig. 

Anonymkode: 0a0ef...e38

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Noen skriver mer.

Hvordan løste dette seg? Sa du fra til den som kopierte?

Anonymkode: 890f0...528

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det som er cringe, er å være voksen og bruke uttrykket "cringe".

Skrevet

Går det an å gjøre det til ikke offisielt igjen da ? Og evt slette delingen ? Hadde jeg gjort. Evt slettet mitt eget og latt hu late som det var hennes. Hun bør føle seg dum og latterlig som gjør sånt 

Anonymkode: 7338c...706

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg bryr meg ikke, fordi det er Facebook. Måtte himle litt med øyebrynene når jeg leste innlegget ditt, hi. Synes du er fryktelig barnslig. 

Anonymkode: 0a0ef...e38

Kjære vene. HI har da ikkje "gjort" noke. Ho spør bare her om det ikkje er merkelig å få kjeft for å stjele et innlegg, og når ho seie at ho har skrevet det, så får ho meir kjeft. Korleis kan det være barnslig av HI? 

Skrevet

Huff det er pinlig med slike lange, “tankefulle» innlegg på Facebook! Kanskje like greit at andre tror det ikke er du som har skrevet det 

Anonymkode: 7a653...632

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Går det an å gjøre det til ikke offisielt igjen da ? Og evt slette delingen ? Hadde jeg gjort. Evt slettet mitt eget og latt hu late som det var hennes. Hun bør føle seg dum og latterlig som gjør sånt 

Anonymkode: 7338c...706

Innlegget er ikke del, teksten er kopiert og postet, så det hjelper ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan løste dette seg? Sa du fra til den som kopierte?

Anonymkode: 890f0...528

Skrev noe omtrent slik på hennes status:

"Så gøy at du likte innlegget mitt så mye at du kopierte det.
Godt nytt år til deg og dine"

Ingen reaksjon på det, men det er heller ikke fjernet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...