Gå til innhold

Tenker at de som bor i Gjerdrum, Ask.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må skjønne at dette er ikke nyttårsaften for alkohol og raketter. Håper folk viser forståelse for politiets arbeid.🙏🏻

Anonymkode: e5e11...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke lov å bo der om en ikke skjønner det.

Anonymkode: fda5c...803

Skrevet

Jeg tenker at hele nasjonen burde forstå det. Både pga katastrofen i Gjerdrum og pga pandemien og det faktum at vi står på tippepunktet til at smitten eksploderer. 

Huff, for et motbakke-år 2020 har vært 😢

Anonymkode: 6aae1...4d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at hele nasjonen burde forstå det. Både pga katastrofen i Gjerdrum og pga pandemien og det faktum at vi står på tippepunktet til at smitten eksploderer. 

Huff, for et motbakke-år 2020 har vært 😢

Enig. Dette er en nyttårsaften for refleksjoner, solidaritet og samhold (om enn ikke fysisk med folk utenfor husstanden).

Anonymkode: c7d5c...fa8

Skrevet

Folk må ikke gå i veien for reddningsarbeidere og vi bør ikke dra i selskaper eller til andre steder der folk møtes for å unngå smittespredning, men utenom det ser jeg ingen grunn til å droppe fyrverkeri i år. Katastrofee skjer hvert år.

Anonymkode: 50a96...9ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Folk må ikke gå i veien for reddningsarbeidere og vi bør ikke dra i selskaper eller til andre steder der folk møtes for å unngå smittespredning, men utenom det ser jeg ingen grunn til å droppe fyrverkeri i år. Katastrofee skjer hvert år.

Fyrverkeri bør droppes i området rundt Gjerdrum. 

Utover det så har i alke fall ikke vi noen behov for å skyte opp fyrverkeri i år. Det er malplassert etter det året vi har hatt og den starten av året vi kommer til å få. 

Men så har ikke vi barn som er gira på raketter, hadde kanskje tenkt annerledes dersom de var det - ville ikke avlyst alt dersom det betydde noe for barna

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Fyrverkeri bør droppes i området rundt Gjerdrum. 

Utover det så har i alke fall ikke vi noen behov for å skyte opp fyrverkeri i år. Det er malplassert etter det året vi har hatt og den starten av året vi kommer til å få. 

Men så har ikke vi barn som er gira på raketter, hadde kanskje tenkt annerledes dersom de var det - ville ikke avlyst alt dersom det betydde noe for barna

Hvorfor bør det droppes rundt Gjerderum? Kanskje de har spesielt godt av å få noe annet å tenke på og se at verden fortsetter som vanlig.

Skrevet

Hvorfor bør det droppes rundt Gjerderum? Kanskje de har spesielt godt av å få noe annet å tenke på og se at verden fortsetter som vanlig.

I området rundt raset har politiet bedt om at det ikke sendes på fordi det kan forstyrre redningsaksjonen. 

Anonymkode: 54a93...d16

Skrevet

I området rundt raset har politiet bedt om at det ikke sendes på fordi det kan forstyrre redningsaksjonen. 

Anonymkode: 54a93...d16

Ja, så nærme er jeg enig, men Gjerdrum er stort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, så nærme er jeg enig, men Gjerdrum er stort. 

Gjelder ikke bare Gjerdrum.
Jeg bor i Lillestrøm kommune, men går jeg rett gjennom skogen har jeg under 3 km til Ask/Gjerdrum.
Det flyr helikoptre over her vi bor hele tiden.

Vi dropper det i år

Anonymkode: 44df8...616

Skrevet

Politiet har oppfordret folk til å ikke sende opp raketter i området. Dette fordi det forstyrrer droner og helikoptere. Folk oppfordrer dette på gjerderum sin egen Facebook-side og flere nabokommuner oppfordrer til det samme. Hjertet mitt blør for kommunen min nå. Her tennes det 11 fakler ute i stedet. 10 er savnet men en savnet mor var nesten høygravid med en lillebror. 

Anonymkode: 9beef...ee6

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Fyrverkeri er forbudt når det er helikopter i lufta. Vet ikke hvordan det er siden de er så nære Gardermoen. Er jo innflygningstrase over Gjerdrum. 

Anonymkode: 4b1b5...bdc

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Fordi politi og redningsmannskap ber folk om det. Det er til fare for hjelpeapparatet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fordi politi og redningsmannskap ber folk om det. Det er til fare for hjelpeapparatet. 

Rundt ulykkesstedet  ja, ikke rundt hele Gjerderum.

Skrevet

Hadde jeg bodd i kommunen hvor det letes etter 10 mennesker - barn blant dem - og naboen hoiet rundt med raketter klokka 00. Da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde tenkt eller sagt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi er ikke kommet så langt at helikoptre bare manifesterer seg i luften over ulykkesstedet altså. De må fortsatt fly dit, selv i 2020.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke kommet så langt at helikoptre bare manifesterer seg i luften over ulykkesstedet altså. De må fortsatt fly dit, selv i 2020.

De har bedt om at folk ikke fyrer opp fyrverkeri før etter 23.00, ikke at de skal droppe det.

Følg politiets oppfording og feir ellers nyttår på en trygg og god måte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

De har bedt om at folk ikke fyrer opp fyrverkeri før etter 23.00, ikke at de skal droppe det.

Følg politiets oppfording og feir ellers nyttår på en trygg og god måte.

Det jobbes nå med å få et forbud i dette området nå. Trolig blir det vedtatt rimelig raskt. 

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Må skjønne at dette er ikke nyttårsaften for alkohol og raketter. Håper folk viser forståelse for politiets arbeid.🙏🏻

Anonymkode: e5e11...dee

det gjør de helt sikkert ❤️ ingen er vel villig til og feire så veldig, når folk er savnet :,( er en her i min by som savner broren sin, kona hans og datteren deres, må være helt grusomt 😪

Anonymkode: 73fda...19d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det jobbes nå med å få et forbud i dette området nå. Trolig blir det vedtatt rimelig raskt. 

Det er å overdrive, synes jeg. Givergleden, for eksempel, er så stor at diverse organisasjoner som har stilt opp for å hjelpe og har bedt om at folk gir det de vil gi, nå, bare en dag etterpå, må takke nei til å ta imot mer for de har ikke plass. På samme måte skjønner folk at raketter forstyrrer for helikoptre og letemannskap.

Sosial kontroll fungerer mer enn godt nok. At folk sier i fra til de få som likevel tenker tanken. Dog tviler jeg på at noen tenker den tanken. Jeg tror folk vil ta imot det nye året enten i nabokommunen, eller lenger vekk, hvis de må sende opp fyrverkeri (ja, noen "må" faktisk det, og det må de få lov til), eller ta imot det nye året i det stille og håpe på et godt nytt år med mange gode opplevelser og fine minner.

Jeg er mot fyrverkeri i området, samtidig som jeg er mot et fyrverkeriforbud.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men innen det eventuelt kommer et forbud så kan jo folk bare forholde seg til det politiet sier, kan de ikke? Altså kun sende opp raketter mellom 23 og 01.

Folk her inne later jo som politiet sier noe de ikke har sagt.

Anonymkode: babb1...c35

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men innen det eventuelt kommer et forbud så kan jo folk bare forholde seg til det politiet sier, kan de ikke? Altså kun sende opp raketter mellom 23 og 01.

Folk her inne later jo som politiet sier noe de ikke har sagt.

Det vil alltid finnes idioter som «skal bare» det har vel den pågående pandemien vist oss?

I tillegg er det småungene som har fått tak i noe de «bare skulle sende opp»

Selvsagt burde alle lytte til politiet, men vi vet jo at ikke alle gjør det. Jeg synes hele landet burde avstå fra feiring i dag, både pga korona og tragedien i Gjerdrum. 

Det er også besluttet å ikke arbeide fra luften mellom 23 og 01 så åpenbart regner de ikke med at folket i Gjerdrum overholder det politiet sier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det vil alltid finnes idioter som «skal bare» det har vel den pågående pandemien vist oss?

I tillegg er det småungene som har fått tak i noe de «bare skulle sende opp»

Selvsagt burde alle lytte til politiet, men vi vet jo at ikke alle gjør det. Jeg synes hele landet burde avstå fra feiring i dag, både pga korona og tragedien i Gjerdrum. 

Det er også besluttet å ikke arbeide fra luften mellom 23 og 01 så åpenbart regner de ikke med at folket i Gjerdrum overholder det politiet sier. 

Ja men selv om det finnes folk som ikke retter seg etter påbud (disse finnes jo overalt) så trenger man ikke late som om politiet har sagt noe de ikke har sagt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Ja men selv om det finnes folk som ikke retter seg etter påbud (disse finnes jo overalt) så trenger man ikke late som om politiet har sagt noe de ikke har sagt.

Det er jo det som er kjernen i idioti da. Regler gjelder ikke for dem. 

Skrevet

Man sender ikke opp fyrverkeri mens det letes etter mennesker som er fanget i et ras like ved  

Når man ser alle som ikke følger anbefalinger mtp koronatiltak så er det svært forståelig at politi må ty til forbud. Det er alltid noen idioter som mener at anbefalinger ikke gjelder dem. 

Anonymkode: a3975...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...