Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Når finner barn/ungdom ut av sin legning? Og så lurer jeg på om legning er noe man bør spørre barna sine om, eller om man bør vente til de selv er klare for å fortelle? Anonymkode: 3bd8f...988
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Det varierer jo. Jeg gikk i barnehagen, kjæresten min var rundt tyve. Gjennomsnittlig mener jeg forskningen sier at gutter er seks år og jenter litt eldre. Jeg hadde spurt om jeg lurte. Anonymkode: 03de8...011
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Jenta vår var 8 da hunsa hun var homofil. Hun er bare 11 1/2 enda, men hun er fremdeles sikker. Nå fortalte hun det selv, så vi trengte ikke spørre. Jeg vet ikke om jeg ville spurt direkte. Jeg vil tro at grunnen til at hun sa det selv, er fordi hun visste at det var trygd og ville bli akseptert. Helt fra ungene var små har vi gjentatte ganger sagt at man kan elske den man vil og at det er helt greit. Så før jeg hadde spurt, hadde jeg sørget for at barnet visste at det er helt uproblematisk uansett legning. Anonymkode: 6ad8c...40c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Her har 19-åringen sagt at han muligens er «litt homofil». Jeg tenker med meg selv at han da muligens er bi elle pan. Tenker litt at om gan var homofil, ville han ha visst det. Vi elsker han uansett! Anonymkode: 118dc...fa1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 Hos min nevø var 6-7 år gammel snakket vi om at han garantert er homofil. Kan ikke sette ord på hvorfor vi tenkte det. Da han var 18 kom han ut, først med foreldre så resten. Han fortalte at han hadde fått seg kjæreste og vi var veldig overrasket, helt til han sa at kjæresten var en gutt. Jaha. Så ingen overraskelse der likevel. Han er jo fremdeles samme gutt vi har kjent hele livet, hva han driver med bak lukket soveromsdør angår oss ikke uansett og jeg må innrømme det er noe søtt når han holder hender til kjæresten. Det er samme henrykte ansiktsutrrykk som hos storebrødre med sine jentekjærester. Anonymkode: 4ce5c...77d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #6 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hos min nevø var 6-7 år gammel snakket vi om at han garantert er homofil. Kan ikke sette ord på hvorfor vi tenkte det. Da han var 18 kom han ut, først med foreldre så resten. Han fortalte at han hadde fått seg kjæreste og vi var veldig overrasket, helt til han sa at kjæresten var en gutt. Jaha. Så ingen overraskelse der likevel. Han er jo fremdeles samme gutt vi har kjent hele livet, hva han driver med bak lukket soveromsdør angår oss ikke uansett og jeg må innrømme det er noe søtt når han holder hender til kjæresten. Det er samme henrykte ansiktsutrrykk som hos storebrødre med sine jentekjærester. Anonymkode: 4ce5c...77d Og du går i den klassiske, homofile har sex i rompa vinklingen. Til info deg gjør heterofile også, ikke definer folk ut fra hvordan de har sex, men hvem de elsker. Anonymkode: 87f89...cfb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 12 hours ago, Anonym bruker said: Når finner barn/ungdom ut av sin legning? Og så lurer jeg på om legning er noe man bør spørre barna sine om, eller om man bør vente til de selv er klare for å fortelle? Anonymkode: 3bd8f...988 det er opp og ned jeg selv kom ut som bifil når jeg var 30, visste jeg var det fra ca 12år,men er så utrolig mange fordommer mot det. Ene sønnen til venninnen min kom ut når han var 15 og faren godnok det ikke og har ingen kontakt med sønnen idag, så er nok ikke bare bare for enkelte og stå frem Anonymkode: f00c4...9c2
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hos min nevø var 6-7 år gammel snakket vi om at han garantert er homofil. Kan ikke sette ord på hvorfor vi tenkte det. Da han var 18 kom han ut, først med foreldre så resten. Han fortalte at han hadde fått seg kjæreste og vi var veldig overrasket, helt til han sa at kjæresten var en gutt. Jaha. Så ingen overraskelse der likevel. Han er jo fremdeles samme gutt vi har kjent hele livet, hva han driver med bak lukket soveromsdør angår oss ikke uansett og jeg må innrømme det er noe søtt når han holder hender til kjæresten. Det er samme henrykte ansiktsutrrykk som hos storebrødre med sine jentekjærester. Anonymkode: 4ce5c...77d Anonym bruker skrev (1 time siden): Og du går i den klassiske, homofile har sex i rompa vinklingen. Til info deg gjør heterofile også, ikke definer folk ut fra hvordan de har sex, men hvem de elsker. Anonymkode: 87f89...cfb 👆👆👆👆👆 DETTE! Homofili eller bifil har ikke med sexlivet å gjøre, men følelser! Det heter at alle har rett til å elske den de vil, ikke alle har rett til å putte /gni kjønnsorganet sitt i/på den de vil. Anonymkode: c59eb...b99
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jenta vår var 8 da hunsa hun var homofil. Hun er bare 11 1/2 enda, men hun er fremdeles sikker. Nå fortalte hun det selv, så vi trengte ikke spørre. Jeg vet ikke om jeg ville spurt direkte. Jeg vil tro at grunnen til at hun sa det selv, er fordi hun visste at det var trygd og ville bli akseptert. Helt fra ungene var små har vi gjentatte ganger sagt at man kan elske den man vil og at det er helt greit. Så før jeg hadde spurt, hadde jeg sørget for at barnet visste at det er helt uproblematisk uansett legning. Anonymkode: 6ad8c...40c "Alle" jenter forelsker seg jo i jenter og synes gutter er teite i barnehage/ tidlig barneskolealder. Jeg tror egentlig ikke de kan vote det sikkert før etter puberteten, selv om nok noen har en mistanke før det. Anonymkode: 009bc...41e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 Jeg tror det er veldig vanskelig å vokse opp i dag. De får påvirkninger fra alle kanter midt i fasen der de skal finne seg selv. Min datter sa hun var lesbisk da hun var 9, da hun var 10 var hun forelska i en gutt og var bi, så var hun hetero, så pan, og nå homofil igjen. Men nå mener hun i tillegg at hun egentlig er gutt og har funnet seg et guttenavn hun bruker. Og nå vil hun ikke ha pupper og går bare i gutteklær. Hun er nå tretten. Og jeg har sagt vi er glad i henne uansett, og at hun kommer til å finne ut av hva hun vil/liker, men at hun ikke nødvendigvis trenger å finne det ut i så ung alder. Hun er ordentlig frustrert i søken etter å finne seg selv. Jeg hadde nok vært like frustrert selv om jeg hadde vokst opp i dag med så mye påvirkning fra alle kanter. Og helt ærlig er det ganske vanskelig å være foreldre i denne situasjonen også. Vi møter henne så godt vi kan, men jeg kjenner jeg er ganske lei og frustrert selv nå. På den annen side er jeg veldig glad hun tør å prate om det. Anonymkode: 63f5b...2a6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg tror det er veldig vanskelig å vokse opp i dag. De får påvirkninger fra alle kanter midt i fasen der de skal finne seg selv. Min datter sa hun var lesbisk da hun var 9, da hun var 10 var hun forelska i en gutt og var bi, så var hun hetero, så pan, og nå homofil igjen. Men nå mener hun i tillegg at hun egentlig er gutt og har funnet seg et guttenavn hun bruker. Og nå vil hun ikke ha pupper og går bare i gutteklær. Hun er nå tretten. Og jeg har sagt vi er glad i henne uansett, og at hun kommer til å finne ut av hva hun vil/liker, men at hun ikke nødvendigvis trenger å finne det ut i så ung alder. Hun er ordentlig frustrert i søken etter å finne seg selv. Jeg hadde nok vært like frustrert selv om jeg hadde vokst opp i dag med så mye påvirkning fra alle kanter. Og helt ærlig er det ganske vanskelig å være foreldre i denne situasjonen også. Vi møter henne så godt vi kan, men jeg kjenner jeg er ganske lei og frustrert selv nå. På den annen side er jeg veldig glad hun tør å prate om det. Anonymkode: 63f5b...2a6 Litt likt her også, min har byttet «legning» x flere og vil nå kalles et kjønnsnøytralt navn. Også må man jo bare akseptere og godta det. Men lett er det ikke, og jeg kjenner både på frustrasjon og identitetskrise. Disse nettsidene for unge som er usikre på legningen sin anbefaler ungene å kutte kontakten med foreldrene sine hvis man ikke støtter 100% uansett. Anonymkode: 6cdb1...af8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt likt her også, min har byttet «legning» x flere og vil nå kalles et kjønnsnøytralt navn. Også må man jo bare akseptere og godta det. Men lett er det ikke, og jeg kjenner både på frustrasjon og identitetskrise. Disse nettsidene for unge som er usikre på legningen sin anbefaler ungene å kutte kontakten med foreldrene sine hvis man ikke støtter 100% uansett. Anonymkode: 6cdb1...af8 Da er vi i samme båt. Og det er faktisk vanskelig å alltid støtte 100%. Jeg vil bare at hun skal finne ut av det, samtidig er jeg så veldig lei av at alt dreier seg om det til enhver tid. Jeg godtar uansett hva hun/han (them/they) etc ender med, men ikke lett som foreldre å stå på sidelinja heller. Det er en veldig egosentrisk «verden» hvor ingen andre betyr noe. Nå er det i tillegg utkledning og sminke/parykker/kostymer her da. Jeg skulle virkelig ønske jeg alltid klarte å være 100% forståelsesfull og støttende. For jeg vet det er vanskelig å finne seg selv. Anonymkode: 63f5b...2a6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #13 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Og du går i den klassiske, homofile har sex i rompa vinklingen. Til info deg gjør heterofile også, ikke definer folk ut fra hvordan de har sex, men hvem de elsker. Anonymkode: 87f89...cfb Jeg tror jeg har god nok peiling på hva homofil sex går ut på, og nei, jeg vet at det ikke er analsex hver eneste gang. Og ja, hetero har også analsex men de har tross alt et valg til, nemlig å bruke vagina. Noe som utgår for gutt-gutt. Anonymkode: 4ce5c...77d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå