Gå til innhold

Hva bruker du i stuffing og ellers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalkunsteking for første gang her i hus. Leser etter framgangsmåte på nett så er ikke helt rådløs. Hva bruker DU i stuffingen og hvilke grønnsaker legger du i formen rundt kalkunen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke stuffing og ingen grønnsaker rundt kalkunen, men jeg laget kraft av innmaten og grønnsaker ved siden av i en kasserolle og så saus av kraften. Jeg serverte med ris, rosenkål, babygulrøtter og blomkål til + sausen da. Men leste et triks om å dytte kryddersmør under skinnet på kalkunen, og det ga et veldig saftig og godt resultat. 

Anonymkode: 2deb0...39b

Skrevet
Love my kidz skrev (2 timer siden):

Kalkunsteking for første gang her i hus. Leser etter framgangsmåte på nett så er ikke helt rådløs. Hva bruker DU i stuffingen og hvilke grønnsaker legger du i formen rundt kalkunen? 

Her lages ikke stuffing og ingen grønnsaker ved steking. Bruker stekepose for saftig kjøtt, og koker kraft på innmaten sammen med masse grønnsaker dagen før. Løk, gulerot, purre.

Anonymkode: 58994...017

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her lages ikke stuffing og ingen grønnsaker ved steking. Bruker stekepose for saftig kjøtt, og koker kraft på innmaten sammen med masse grønnsaker dagen før. Løk, gulerot, purre.

Anonymkode: 58994...017

Stuffing av løk, selleri, brødsmuler, egg og kraft. Krydder: salvie er best, men det er ofte vanskelig å få tak i, da går det bra med persille, basilikum og rosmarin også. Revet sitronskall. Det går an å tilsette innmaten også (i småbiter), men jeg pleier ikke å gidde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...