Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om barnebidrag fra eksen, vært fra hverandre noen år og jeg har ikke søkt tidligere. Har spurt han om vi skal lage en privat avtale, det har han vært sterkt uenig i. Han mener at jeg ikke trenger bidrag siden jeg klarer å forsørge meg og våre to barn. Ja jeg gjør det, men det er aldri noe igjen til overs. 
Hvor lang tid tar det før han får beskjed fra nav? Og hvordan får han beskjed? Jeg har ikke sagt i fra til han at jeg har søkt siden han blir veldig sinna hver gang jeg nevner barnebidrag. 

Anonymkode: ddd04...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får brev i posten fra nav, der står det en svarfrist for å klage på vedtaket. Du treng ikkje å svare om han tek kontakt om dette.

Henvis han til nav.

Anonymkode: 054b1...7d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Han får brev i posten fra nav, der står det en svarfrist for å klage på vedtaket. Du treng ikkje å svare om han tek kontakt om dette.

Henvis han til nav.

Anonymkode: 054b1...7d9

Takk for svar! 
Da vil han få brev etter at nav har regnet ut bidraget siden han kan klage på vedtaket? 

Skrevet

Hva så om han mener dere klarer dere uten bidrag, han er far til barnet og har forsørget plikt.
Håper du har søk om å få det utbetalt av NAV og de krever pengene fra han ellers er det ikke sikkert du kommer til å få noe som helst med de holdningene der.

Masse lykke til

Anonymkode: 2e137...a02

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva så om han mener dere klarer dere uten bidrag, han er far til barnet og har forsørget plikt.
Håper du har søk om å få det utbetalt av NAV og de krever pengene fra han ellers er det ikke sikkert du kommer til å få noe som helst med de holdningene der.

Masse lykke til

Anonymkode: 2e137...a02

Ja jeg har søkt om å få det utbetalt via nav. Kan aldri tenke meg at han vil betale ellers. 

Skrevet

Hvordan klarer han å forklare at han selv ikke skal betale for sine egne barn?

Anonymkode: 58466...6b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarer han å forklare at han selv ikke skal betale for sine egne barn?

Anonymkode: 58466...6b0

Jeg tjener mer enn han, når det er sagt så har han minimalt med samvær. 

Skrevet

Han får et varsel om at det er søkt bidrag, men mulighet til å uttale seg og hvor han samtidig vil ble bedt om å dokumentere diverse. Så når begge parters frister er ute , blir det beregnet et bidrag. Så vil han få et vedtak om bidrag i posten med klagefrist.

Anonymkode: 3d0be...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...