Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Min far har flyttet hjem til oss, og jeg vasker klærne hans hver andre dag etter at jeg har fått tvunget meg til at han MÅ dusje hver andre dag. Hver gang jeg skal vaske klærne er bokseren full av avføring. Altså ikke litt striper men masse avføring. Vet ikke om jeg bør ta det opp med han, og eventuelt hvordan? Men synes det er veldig ekkelt for å være ærlig. Anonymkode: f0510...63f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Er han pleietrengende? Anonymkode: da8de...dbe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er han pleietrengende? Anonymkode: da8de...dbe Nei absolutt ikke Anonymkode: f0510...63f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Men bør jeg ta det opp med han? Anonymkode: f0510...63f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Jeg ville tatt det opp med ham, for dette kan jo være tegn på sykdom. Det kan være at han har et lekkasjeproblem fra tarmen som han kan få hjelp for. Eller det kan være han rett og slett har begynnende demens. Ta det opp med ham på en respektfull måte, og tilby deg å bestille en legetime til ham slik at han kan få hjelp. Kanskje trenger han en type bleier inntil videre hvis han har et lekkasjeproblem. Har han andre helseproblemer? Anonymkode: f7690...40d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Hvordan tar man opp noe sånt? Anonymkode: f0510...63f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Kan vi bli syke av dette? Anonymkode: f0510...63f
amandine Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Hvor gammel er han og hvorfor har han flyttet til deg? Og hvorfor må du tvinge gjennom dusj? Og hvorfor kan han ikke ta egen klesvask? Og hvorfor sier du det ikke bare som det er? -Du pappa? Dette synes jeg er litt vanskelig å ta opp, men jeg ser det er mye bæsj i bokseren din når jeg vasker. Er det noe du trenger hjelp med? Enten er det et problem og han kan få hjelp, eller han må tørke seg bedre/vaske seg/vaske klær selv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 amandine skrev (15 minutter siden): Hvor gammel er han og hvorfor har han flyttet til deg? Og hvorfor må du tvinge gjennom dusj? Og hvorfor kan han ikke ta egen klesvask? Og hvorfor sier du det ikke bare som det er? -Du pappa? Dette synes jeg er litt vanskelig å ta opp, men jeg ser det er mye bæsj i bokseren din når jeg vasker. Er det noe du trenger hjelp med? Enten er det et problem og han kan få hjelp, eller han må tørke seg bedre/vaske seg/vaske klær selv. Han er 78 år. Pga at mamma kastet han ut. Fordi han ikke klarer å vaske sine egne klær ordentlig så da gjør jeg det. Fordi det lukter avføring av han om han ikke dusjer hver andre dag. Vanskelig å ta opp fordi jeg føler jeg går å hakker på han om alt. Samtidig synes jeg det er vanskelig å be han tørke seg bedre når det er min far. Uff bare redd det sprer seg bakterier jeg ikke vil skal spre seg. Når bokseren er så full av avføring. han har sitt eget bad da. Anonymkode: f0510...63f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Det Amandine skrev ☝️, så snill du er det høres ut som han/dere trenger hjelp, lykke til ❤️❤️🥰 Anonymkode: 71926...006
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Han er 78 år. Pga at mamma kastet han ut. Fordi han ikke klarer å vaske sine egne klær ordentlig så da gjør jeg det. Fordi det lukter avføring av han om han ikke dusjer hver andre dag. Vanskelig å ta opp fordi jeg føler jeg går å hakker på han om alt. Samtidig synes jeg det er vanskelig å be han tørke seg bedre når det er min far. Uff bare redd det sprer seg bakterier jeg ikke vil skal spre seg. Når bokseren er så full av avføring. han har sitt eget bad da. Anonymkode: f0510...63f Vet du hvorfor din mor kastet ham ut? Jeg holder en knapp på at han kanskje er i ferd med å utvikle demens eller alzheimers og at dette har ført til endringer hos ham som hverken han selv, din mor eller du forstår. Anonymkode: f7690...40d
amandine Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 (endret) Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Han er 78 år. Pga at mamma kastet han ut. Fordi han ikke klarer å vaske sine egne klær ordentlig så da gjør jeg det. Fordi det lukter avføring av han om han ikke dusjer hver andre dag. Vanskelig å ta opp fordi jeg føler jeg går å hakker på han om alt. Samtidig synes jeg det er vanskelig å be han tørke seg bedre når det er min far. Uff bare redd det sprer seg bakterier jeg ikke vil skal spre seg. Når bokseren er så full av avføring. han har sitt eget bad da. Anonymkode: f0510...63f Du har helt rett i at det ikke er lett, og det kan bli ubehagelig. Det er ikke lett beskjed å gi, og det kan også være vanskelig å motta en sånn beskjed. Det går jo på en måte på stoltheten løs. Jeg tror rett og slett det beste er å ikke gå rundt grøten, si at dette synes du er vanskelig men at det er nødvendig å snakke om. Kanskje det til og med er en fordel at det er så tydelige spor i bokseren, for da handler det ikke om hakking eller synsing fra din side. Det er tydelig å se, og det lukter. Du sier fra fordi det er viktig med tanke på hygiene, men også fordi du og andre merker lukt. Du ønsker å beskytte ham fra at andre skal kommentere og bemerke bak hans rygg. Spør ham om han selv har forslag til hvordan problemet kan løses, og tilby ham for eksempel følge til lege. Det er en skikkelig kjip situasjon å stå i, men det vil antagelig ikke gå over av seg selv, så du har ikke så mye annet valg enn å ta tyren ved hornene.. Kan han være forstoppet? Det er ikke uvanlig ved forstoppelse at det siver avføring uten at man har kontroll. Endret 29. desember 2020 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå