Gå til innhold

Er Mathea ett fint navn syntes du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt greit.

Ikke et navn jeg ville valgt selv, men et navn det er helt greit å ha på klasselista 

Anonymkode: 398c3...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tungt og unorsk for min del. Høres veldig gresk/italiensk ut og samtidig veldig katolsk/kristent. I mine øret da. Men det klinger helt ok. Bare ikke et navn jeg hadde valgt. Blir for tungt og kristent

Anonymkode: 80e0c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt greit, men kutt ut den dumme "h"en. Tullebokstav... 

Anonymkode: d7902...853

Tullebokstav? Det er 99 personer som heter Matea, mens det er 2550 personer som heter Mathea.

Anonymkode: dbbd1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men jeg syns den stumme H’en er ødleggende. Uten H, syns jeg det er fint. 

Anonymkode: b7106...6e9

Hva er dette evige maset om stum H? Er du klar over hvor mye du bruker stum H i hverdagen? 

HVERDAG, for eks.

Hvorfor, hvis, hvordan, hvem, hvor, hva, hviske... Stum H er en del av språket. Deal with it, goddammit!

Anonymkode: 3a603...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et navn i min gate, jeg synes det er tungt og faktisk litt trist. Henger antakelig sammen med assosiasjoner, i min barndom var det et par gamle, triste "kjerringer" i bygda med det navnet. "Kjerringer" i ordets verste forstand, skravling og sladring, ingen likte dem. 

Anonymkode: 37718...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er dette evige maset om stum H? Er du klar over hvor mye du bruker stum H i hverdagen? 

HVERDAG, for eks.

Hvorfor, hvis, hvordan, hvem, hvor, hva, hviske... Stum H er en del av språket. Deal with it, goddammit!

Anonymkode: 3a603...4cc

Jada, dette kan vi, men i de fleste navn er en slik stum h fullstendig unødvendig. Vet f.eks. om en som heter Thrond, hva pokker er vitsen med h der? Akkurat som i Thor, Mathias, Hannah og altså Mathea. Hva er galt med Tor, Matias, Hanna og Matea? 

Anonymkode: 37718...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn med eller uten h er veldig smak og behag, Jeg synes det finest med h, det synes jeg med de aller fleste navn, bortsett fra Thrond som nevnt over. 

Anonymkode: 88665...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet er ikke på min personlige favorittliste, men absolutt et veldig pent navn! Du vil forresten aldri finne et navn som faller i smak hos alle. 

Anonymkode: dc6ad...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...