Gå til innhold

Er Mathea ett fint navn syntes du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Litt tungt og unorsk for min del. Høres veldig gresk/italiensk ut og samtidig veldig katolsk/kristent. I mine øret da. Men det klinger helt ok. Bare ikke et navn jeg hadde valgt. Blir for tungt og kristent

Anonymkode: 80e0c...de2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt greit, men kutt ut den dumme "h"en. Tullebokstav... 

Anonymkode: d7902...853

Tullebokstav? Det er 99 personer som heter Matea, mens det er 2550 personer som heter Mathea.

Anonymkode: dbbd1...559

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men jeg syns den stumme H’en er ødleggende. Uten H, syns jeg det er fint. 

Anonymkode: b7106...6e9

Hva er dette evige maset om stum H? Er du klar over hvor mye du bruker stum H i hverdagen? 

HVERDAG, for eks.

Hvorfor, hvis, hvordan, hvem, hvor, hva, hviske... Stum H er en del av språket. Deal with it, goddammit!

Anonymkode: 3a603...4cc

Ikke et navn i min gate, jeg synes det er tungt og faktisk litt trist. Henger antakelig sammen med assosiasjoner, i min barndom var det et par gamle, triste "kjerringer" i bygda med det navnet. "Kjerringer" i ordets verste forstand, skravling og sladring, ingen likte dem. 

Anonymkode: 37718...3a7

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er dette evige maset om stum H? Er du klar over hvor mye du bruker stum H i hverdagen? 

HVERDAG, for eks.

Hvorfor, hvis, hvordan, hvem, hvor, hva, hviske... Stum H er en del av språket. Deal with it, goddammit!

Anonymkode: 3a603...4cc

Jada, dette kan vi, men i de fleste navn er en slik stum h fullstendig unødvendig. Vet f.eks. om en som heter Thrond, hva pokker er vitsen med h der? Akkurat som i Thor, Mathias, Hannah og altså Mathea. Hva er galt med Tor, Matias, Hanna og Matea? 

Anonymkode: 37718...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...