Gå til innhold

Feriedager og karantene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som så mange andre spart feriedager til å bruke i romjulen. 

Så ble jeg litt forkjølet på andre juledag. Ikke syk, i normale tider hadde jeg knapt ofret det en tanke, men pga situasjonen tok jeg test i går med forventet svar tidligst i kveld. Dvs at to av feriedagene mine går fløyten og jeg kan ikke være med familien i skibakken osv. 

Har jeg rett på feriedagene tilbake, eller er det kun ved sykemelding? Jeg kunne jo heller ikke gått på jobb når jeg er i karantene. 

Anonymkode: 2ff1f...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha sykmelding for å få erstattet sykdom i ferien. Egenmelding holder ikke.

Anonymkode: 92894...ded

Skrevet

Ring legen å få sykemelding. Så får du feriedager tilbake 

Anonymkode: 07a65...b45

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ring legen å få sykemelding. Så får du feriedager tilbake 

Anonymkode: 07a65...b45

Det forutsetter at hi ikke kunne ha gjort noe av jobben sin, de vanlige oppgavene eller andre oppgaver, hjemmefra. Legen har i utgangspunktet heller ikke rett til å tilbakedatere sykmeldingen.

Anonymkode: 92894...ded

Skrevet

Takk for svar. 

Jeg var i kontakt med legesenteret/koronatelefonen i går, så en lege kan ev tilbakedatere en sykemelding til det. 

Jeg kan i teorien ha hjemmekontor når jeg er i karantene, og jeg er heller ikke for syk til å jobbe. Så da får jeg vel bare anse disse feriedagene som tapt, jeg orker ikke sette i gang en stor greie med lege og arbeidsgiver. 

Men surt er det når man endelig skal ha noen fridager når man ellers jobber 100 %. 

Fuck corona🤬

hi

Anonymkode: 2ff1f...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...