Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Mannen har flere ganger uttrykt misnøye/lite forståelse over hvorfor /hvordan jeg ikke har venninner og drar på feks tapas kveld med dem og har flere ganger tatt opp at han ønsker det. Maser ofte om at jeg må ta meg en tur på besøk til en kollega jej streng tatt ikke kjenner så godt. For første gang har jeg følt meg veldig annerledes rundt det og kjenner selv at det sårer meg når han tar opp temaet som om jeg er "rar". Det er rett å slett ubehagelig og jeg føler meg som Viggo venneløs 😟 Det bare stikker så når han kommer innom temaet gang på gang og jeg kun kan gi samme svar.. Jeg har en sosial jobb men aldri vært flink å prioritere det på fritiden med barn, jobb og aktiviteter. Det blir bare at man møtes på kafé nå og da. Mens søster er jeg ofte på besøk hos (flere ganger i uka) Er det bare jeg som er sånn? Jeg har alltid trivdes med å ha det slik, men det er så ekkelt at han tar det opp 🙁 Anonymkode: 79d44...774
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Jeg har det også sånn. De eneste jeg går ut med, som venner, er søsteren min og broren min. Resten av familien bor et annet sted i landet, men når jeg er hjemme, havner de andre søskene også på den listen. Resten av tiden er jeg alene. Men har en veldig sosiel jobb og hobby, og får masse inputs der, og det dekker mitt sosiale behov. Resten av tiden er vi bare oss. Savner noen ganger det å ha en venninegjeng, men har med tiden lært at jeg er ikke en typisk vennine. Alle jeg blir kjent med oppgjennom, er gode venner på jobb/skole, men det skjer aldri noe utover det. Har lært meg å akseptere at sånn er det bare. Mannen er helt lik meg. Anonymkode: 73c30...95c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Men himmel og hav. Du er jo sosial og på besøk! En søster kan godt være en bestevenninne altså💖 du er mye mer sosial enn meg iallefall😉 han kan bare klappe igjen den mannen din.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 19 minutes ago, Anonym bruker said: Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774 Å ha en søster som bestevenninne høres jo skikkelig koselig ut! Ikke uvanlig med søsken som forlovere heller Anonymkode: 21c47...071
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774 Men hva sier han når du sier at du liker det slik det er? Når du sier at det oppfattes som han maser på deg? Anonymkode: acbca...ceb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774 Han høres ikke ut som en mann det er verd å være gift med. Anonymkode: b0b45...ef3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Hvorfor blander han seg borti ditt sosiale liv?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774 "Hvorfor må jeg ha en annen bestevenn enn søsteren min?" " Søsteren min skulle vært forloveren min, for hun står meg nærmest av alle" "Jeg er sosial på jobb, jeg har søsteren min, jeg har mann og barn, og jeg trives med å ha det sånn. Men dette maset ditt om bestevenn begynner gå meg på nervene. Vi er voksne og velger selv hva vi vil ha av sosiale kontakter, jeg er fornøyd med mine og trenger ikke ditt mas om å ha en bestevenn" Anonymkode: 48123...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Han må forstå at det er slik du er Anonymkode: f192f...e01
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mannen har flere ganger uttrykt misnøye/lite forståelse over hvorfor /hvordan jeg ikke har venninner og drar på feks tapas kveld med dem og har flere ganger tatt opp at han ønsker det. Maser ofte om at jeg må ta meg en tur på besøk til en kollega jej streng tatt ikke kjenner så godt. For første gang har jeg følt meg veldig annerledes rundt det og kjenner selv at det sårer meg når han tar opp temaet som om jeg er "rar". Det er rett å slett ubehagelig og jeg føler meg som Viggo venneløs 😟 Det bare stikker så når han kommer innom temaet gang på gang og jeg kun kan gi samme svar.. Jeg har en sosial jobb men aldri vært flink å prioritere det på fritiden med barn, jobb og aktiviteter. Det blir bare at man møtes på kafé nå og da. Mens søster er jeg ofte på besøk hos (flere ganger i uka) Er det bare jeg som er sånn? Jeg har alltid trivdes med å ha det slik, men det er så ekkelt at han tar det opp 🙁 Anonymkode: 79d44...774 Hvorfor har du ikke venninner da? Anonymkode: 32e03...7cb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden): Hvorfor blander han seg borti ditt sosiale liv? Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Her foreslår jeg en særdeles tidskrevende hobby, og at du går ut i tide og utide og overlater ansvaret for hus og unger til han. Si at du treffer venner i denne hobbyen og at det er han som har oppfordret deg til dette! (Når han blir surt og snurt for at han må gjøre mer hjemme, for det blir han garantert) Anonymkode: c1eeb...edb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Kanskje han bare ønsker deg det beste? At han unner deg et sosialt liv utenfor han selv og familien din. Mannen min er også alltid positiv til at jeg treffer venninner og er sammen med dem Hadde ikke så mange venninner før selv, og da oppmuntret han meg til å dyrke vennskap med de jeg kjente. Veldig glad jeg tok han på ordet, for det er jo så fint å ha venninner å finne på ting med Anonymkode: 859b9...32a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb Jeg er jo ikke hjemme hele tiden fordi jeg ikke er på tapas kveld med venninner 😂 Anonymkode: 79d44...774
Syngensang Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb Faktisk veldig praktisk at mannen for det meste er heime. Då kan eg gjere det eg vil på kveldstid👍. Han er ikkje mindre verdt av den grunn. (tvert imot😉) Hi: har du sagt til mannen at det sårar deg t han stadig spør om dette, sidan det viser at han ikkje forstår deg og korleis du fungerer? Og spør han kvifor han driv og masar om det der, har han så liten sjølvtillit at han blir stressa av å tru du ikkje klarar å få deg venner, og at det liksom smittar over på han? Det finst folk som måler verdien sin i sosial status og sosial status i kor mange vennar ein har og kor ofte ein er på venninneturar og tapaskveldar. Forklar han at du har det bra som det er. At du blir såra av at han alltid dreg dette fram fordi dét får deg til å føle deg annleis og gjev deg tanka om at livet ditt ikkje er bra nok, sjølv om du i utgangspunktet har det veldig bra. Spør han kvifor dette er så viktig for han?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb Men han kan da ikke bare bestemme at hun skal ha venner hvis hun ikke har noen? Hun sier hun finner på ting med søsteren sin, hvis hun selv er fornøyd med det trenger da ikke han gni det inn?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er jo ikke hjemme hele tiden fordi jeg ikke er på tapas kveld med venninner 😂 Anonymkode: 79d44...774 Hehe, har han sagt det konkret? Tapaskveld? Altså, kan finne på mye med vennene mine, men kan ikke huske at vi har hatt tapaskveld 🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Jeg har hadd en slik mann jeg også..i 13 år gnagde han om at jeg måtte gå ut med venner..få deg venner..har du ikke venner..osv. jeg hadde 1 veninne og vi møttes avogtil til shopping og kafe..ellers så hadde/har jeg 3 søstre som jeg prater eller er sammen med veldig ofte! Enden på visa var at jeg dumpa mannen og bor nå for meg selv med barna og 1 veninne..og 3 søstre som jeg prater med daglig 😄 jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Jeg trives best i mitt eget selskap og føler ikke at jeg trenger masse venner..jeg er en innadvendt person men trives med det..det er jo det som er viktig ikke sant? At man trives i livet med eller uten 100 venner 😄 Anonymkode: 6d518...28f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Takk for svar dere 🥰 Han kan også spørre litt såre spørsmål som "Hvem vil du si er bestevennen din da? Utenom søsteren din?" "Hvem skulle vært forloveren din" Feks. Han gnir det veldig inn 😳 Anonymkode: 79d44...774 Da svarer du min søster skal være forlover, for hun er min beste venninne🥰
prekæs Skrevet 29. desember 2020 #21 Skrevet 29. desember 2020 Du får spørre ham om det er problem han tenker mye på. Mulig du forsvarer deg selv. Her er angrep er beste forsvar. "Det var da svært så opptatt du er av om jeg har venner eller ikke da". Er det noe grunn til at maser så jævlig om dette eller?"
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #22 Skrevet 29. desember 2020 LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden): Hehe, har han sagt det konkret? Tapaskveld? Altså, kan finne på mye med vennene mine, men kan ikke huske at vi har hatt tapaskveld 🤣🤣 Skulle vel bare fram til at jeg er jo ikke hjemme hele tiden bare fordi jeg ikke har noen venninner å finne på noe med etter arbeidstid. På kommentaren jeg siterte hørtes det slik ut, som om jeg ikke kan gjøre andre ting utenfor hjemmet som ikke inngår venninner Han er ikke veldig plaget med at han ikke får alenetid. Vi har nok av hobbyer hver for oss Sånn til dere andre: Ja, jeg har sagt at det sårer litt når han stadig må nevne det. Noe han sitter han skal slutte med (helt til neste gang han nevner det her eller der..) til ingen nytte. Her om dagen kom det altså opp igjen, og siden det nevnes relativt ofte så føler jeg meg skikkelig "teit" 🙄 Har sagt at jeg syns det er fint som det er, men det virker som om det ikke er bra nok for han da. Anonymkode: 79d44...774
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #23 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb Men så får HAN dra ut da, og være sammen med sine venner. Så slipper han å klikke fordi samboeren har andre sosiale behov enn ham selv. Anonymkode: 9533c...ed8
the amazing spidermamma Skrevet 30. desember 2020 #24 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Skulle vel bare fram til at jeg er jo ikke hjemme hele tiden bare fordi jeg ikke har noen venninner å finne på noe med etter arbeidstid. På kommentaren jeg siterte hørtes det slik ut, som om jeg ikke kan gjøre andre ting utenfor hjemmet som ikke inngår venninner Han er ikke veldig plaget med at han ikke får alenetid. Vi har nok av hobbyer hver for oss Sånn til dere andre: Ja, jeg har sagt at det sårer litt når han stadig må nevne det. Noe han sitter han skal slutte med (helt til neste gang han nevner det her eller der..) til ingen nytte. Her om dagen kom det altså opp igjen, og siden det nevnes relativt ofte så føler jeg meg skikkelig "teit" 🙄 Har sagt at jeg syns det er fint som det er, men det virker som om det ikke er bra nok for han da. Anonymkode: 79d44...774 Det er jo han som har et oppheng. Det høres jo ikke ut som om han er genuint bekymret for ditt sosiale liv, heller som om han har funnet noe å 'ta deg for' som han vet at du blir såret og usikker for. (Hvor mange voksne mennesker går rundt og rangerer venninner i bestevenninner og andre venninner, forresten?). Neste gang han prøver seg, plasserer du problemet der det hører hjemme; hos ham. Det er han som er opptatt av dette, ikke du. Du er fornøyd med venne-situasjonen, det er han som prøver å gjøre dette til noe unormalt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #25 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 29.12.2020 den 14.53): Han er vel lei av at hun bare går hjemme. Skjønner han godt jeg. Hadde klikka om mannen min bare var hjemme. Skjønner ikke de som ikke har venner. Anonymkode: 32e03...7cb Men da får mannen dra ut da Anonymkode: 51403...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå