Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 begynte med ppillene første mense dag som var 2 uker siden og hadde samleie med typen på søndag og nå er det bare 2 ppiller igjen i brettet, er sjansen høy for og bli gravid på bare 2 ppiller igjen? eller burde jeg ta og begynne på nytt brett? Anonymkode: 46513...314
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): begynte med ppillene første mense dag som var 2 uker siden og hadde samleie med typen på søndag og nå er det bare 2 ppiller igjen i brettet, er sjansen høy for og bli gravid på bare 2 ppiller igjen? eller burde jeg ta og begynne på nytt brett? Anonymkode: 46513...314 Hvordan kan det være så få piller igjen når du kun har brukt dette i to uker? Skjønner ikke helt hva du spør om. Hvis du ikke ønsker å bli gravid, burde du selvfølgelig fortsette med p-pillene. Anonymkode: 5189d...487
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Høres ut som om du bør ta deg en tur til legen, for det høres ikke ut som om du bruker pillene riktig? Hvis dette er første gang du bruker p-piller så bruker man vel å si at man bør bruke kondom i tillegg første måned? Det fikk i hvert fall jeg beskjed om, og stod det i pakkevedlegget til de pillene jeg brukte for flere år siden. Mulig det kan variere fra merke til merke. Men om du begynte på pillene for to uker siden, da burde du ha flere piller igjen nå enn bare to. Så hvorfor har du bare to piller igjen? Ta deg en tur til legen og få litt ordentlig veiledning for hvordan du skal bruke p-pillene riktig. Og husk alltid å lese pakningsvedlegget nøye! Ta pillene som avtalt med legen, ikke eksperimenter med å hoppe over en periode og gå rett på neste brett hvis du egentlig skal ha en pillefri uke, spesielt ikke første året, for da er også risikoen størst for en del bivirkninger. Bestill deg en legetime! Hvis p-pillene skal fungere ordentlig og du skal ha mindre risiko for bivirkninger er det kjempeviktig at du bruker p-pillene riktig! Anonymkode: 3eb82...ac6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): ikke eksperimenter med å hoppe over en periode og gå rett på neste brett hvis du egentlig skal ha en pillefri uke, spesielt ikke første året, for da er også risikoen størst for en del bivirkninger. Anonymkode: 3eb82...ac6 Dette stemmer ikke helt. Det er faktisk mye sikrere å IKKE ha en pillefri uke, men gå rett på neste brett. Dette anbefaler gynekologer. (Dette gjelder altså brett med 21 piller. Ved 28 piller er det i tilfelle snakk om å hoppe over de siste 7 sukkerpillene). Det kan være Hi begynte med pillene for 2,5 uke siden. Da kan det stemme at det bare er to piller igjen hvis det har gått 2 uker og 4 dager. Anonymkode: d8415...a65
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Dette stemmer ikke helt. Det er faktisk mye sikrere å IKKE ha en pillefri uke, men gå rett på neste brett. Dette anbefaler gynekologer. (Dette gjelder altså brett med 21 piller. Ved 28 piller er det i tilfelle snakk om å hoppe over de siste 7 sukkerpillene). Det kan være Hi begynte med pillene for 2,5 uke siden. Da kan det stemme at det bare er to piller igjen hvis det har gått 2 uker og 4 dager. Anonymkode: d8415...a65 Liten rettelse: mente 2 uker og 5 dager Dersom du begynte å ta pillene på din første menstruasjonsdag, Hi, skal du være beskyttet fra første dag og trenger ikke ekstra prevensjon i tillegg. Men du må fullføre brettet. Du kan velge om du vil gå rett på neste brett (hvis det bare er 21 piller.) Da slipper du bortfallsblødning. Les pakningsvedlegget! Anonymkode: d8415...a65
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Du kan ikke begynne på et nytt brett når du har to piller igjen på det gamle, eller hva mener du egentlig? Om du har brett med 21 piller tar du en pille hver dag i tre uker, så har du en pillefri uke hvor du får en blødning også tar du pillene dine i 21 dager igjen. Det er sånn de er ment å tas og du er så sikker som p-piller kan gjøre deg. Det er ikke noe problem å gå rett til et nytt pillebrett etter 21 dager, uten den pillefrie uka med bortfallsblødning, da vil du gå fra brett til brett uten "mens". Da er du like sikker som med blødningene. Du risikerer småblødninger og spotting etter en stund da, det kommer an på hvordan kroppen din reagerer på å ikke ha blødning. Jeg personlig fikk det om jeg mer enn tre ganger etter hverandre droppet bortfallsblødningen. Så jeg tok en pakke uten blødning, tre brett, hadde en blødning og tok tre brett på rappen igjen. Anonymkode: 61d2d...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå