Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hvordan er det å være deg? Anonymkode: 3e90d...aa4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Ingen bør leve med en alkoholiker, HI, man blir ødelagt av det. Hvis du lever med en alkoholiker og han ikke innrømmer problemet sitt OG går i behandling eller vil gå i behandling, da bør du komme deg unna, for du må redde deg selv og ev. barn dere har. En alkoholiker endrer seg ikke av seg selv, det bruker som regel dessverre å bli verre. Ikke la deg selv og barna bli skadet av mannens alkoholisme! Anonymkode: 3edf2...8c8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Nei, men jeg har mye alkoholisme og div annet rusmisbruk på fars side. Bestefar var periodevis alkoholiker, men det merket ikke vi barna mye til, heldigvis. har også to onkler som har drukket sin del, det ene i dag ikke eier nåla i veggen, har 4 barn som snart er voksne. Ene av disse sliter veldig og er 31 år og har ikke gjort noe i løpet av livet.. lever på nav og sosialen, de andre tre har klart deg greit, men to av de yngste guttene bærer preg av å mangle en del i oppveksten.. faren hadde så mye gjeld at de nå trekker alt de kan fra lønna hans, og han får ikke lån til hverken bil eller bolig.. psykisk er han heller ikke god lenger, sannsynligvis russkadet... mye krangling, slåssing og økonomisk rot.. så om du står i en posisjon der du må velge, så for all del, velg et godt liv for deg selv og eventuelt barna dine! Kjærlighet, omtanke og vilje er IKKE nok til å håndtere rusmisbruk! Systemet er heller ikke lagt opp slik at de som ønsker å bli rusfrie klarer dette. Det er snakk om akutt avrusning, og ut igjen fra klinikken. Om han er heldig å får tilbud om rehabilitering stiller de krav om at han er rusfri, og sprekker han så mister han muligheten. Det er heller ingen garanti for at han klarer seg selv etter rehabilitering... det er dessverre å lure seg selv å tro at du eller barna bør være en god grunn til å holde seg tørr, for suget til rusen overgår alle andre behov, og er dessverre til stede til en hver tid.. det er bare et spørsmål om tid.. er du heldig kan det være snakk om år, andre timer etter et profesjonelt behandlingsforløp.. sett deg selv først ❤️ Anonymkode: a1e6f...252
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har levd med en alkoholiker. Det var et ensomt liv. Jeg satt alltid alene i stuen oppe, mens han satt i kjellerstua og så på serier og drakk og drakk og drakk. Det som gjorde at jeg holdte ut så lenge (mange år) var at han ble aldri slem i fylla, var aldri sint eller ufin, han bare likte seg selv bedre når han var full. Så uansett hva vi skulle, måtte han ha alkohol med. De dagene han var edru, var han ukomfortabel og så ut som han kjedet seg konstant. han var rastløs og ulykkelig. Det som tippet lasset var at han skadet ryggen sin, og dermed måtte gå på masse smertestillende en stund. Tabletter kombinert med all den alkoholen, gjorde at han ble et fullstendig vrak. Da gikk jeg. Aldri angret. To år siden nå. Anonymkode: 898ba...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå