Gå til innhold

Føler at hun ikke bryr seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg føler i det siste har blitt litt frekk. Jeg var hos henne for 1 måned siden. Vi skulle drikke og kose oss. Jeg hadde sagt på forhånd at jeg ble ikke der veldig seint utover natta pga jeg hadde jobbet mye og var sliten  Det første hun sier er: jeg synes du har med deg lite drikke. Det er nok til meg sa jeg. Vil ikke ødelegge morgendagen med ungene. Jeg har en kronisk sykdom og blir dårlig av alkohol. Og det vet hun. 

Etter ei stund begynte hun å servere meg hennes alkohol. Og jeg tok i mot det. Men så sa jeg at jeg ikke ville ha mer. Så sier hun: du drakk mye mere før og da var det mere futt i deg. 

Jeg ble litt satt ut og sa no var kl 1 så jeg ringer etter taxi. Javel sa hun. Synes det er tidlig da. Jeg takket for meg og gikk. 

Nå har hun invitert meg igjen. På middag på lørdag. Før jeg rakk å svare skrev hun at hun hadde kjøpt inn litt alkohol men at jeg kunne ta med noe også. 

Hvordan kan jeg si at jeg kommer men at jeg ikke skal drikke alkohol? 

Anonymkode: cfa1e...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlighet varer lengst. Si det som det er. 

Tåler hun ikke ærlighet, så er hun ikke noen god venn. 

Anonymkode: 66083...b67

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Subb

Anonymkode: 49440...d8b

??

Skrevet

Det sier du rett frem, ikke noe dikkedarer.

"Jeg kommer gjerne på middag lørdag, så koselig. Det med alkohol trenger du ikke tenke på da, for jeg kommer ikke til å drikke"

Anonymkode: 0d439...f1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det sier du rett frem, ikke noe dikkedarer.

"Jeg kommer gjerne på middag lørdag, så koselig. Det med alkohol trenger du ikke tenke på da, for jeg kommer ikke til å drikke"

Anonymkode: 0d439...f1b

Jeg gjorde det i stad. Hun spurte hvorfor. Jeg sa at jeg vil være opplagt på søndag og nyte siste fridagen med barna. Da svarte hun: ok, men nå er barna dine store(10 og 12) så de står vel opp selv. 

Så ikke mye forståelse der. Hun har ikke barn som bor hjemme. Men jeg vil ikke være dårlig hele søndag selv om barna er store. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei venninne som jeg føler i det siste har blitt litt frekk. Jeg var hos henne for 1 måned siden. Vi skulle drikke og kose oss. Jeg hadde sagt på forhånd at jeg ble ikke der veldig seint utover natta pga jeg hadde jobbet mye og var sliten  Det første hun sier er: jeg synes du har med deg lite drikke. Det er nok til meg sa jeg. Vil ikke ødelegge morgendagen med ungene. Jeg har en kronisk sykdom og blir dårlig av alkohol. Og det vet hun. 

Etter ei stund begynte hun å servere meg hennes alkohol. Og jeg tok i mot det. Men så sa jeg at jeg ikke ville ha mer. Så sier hun: du drakk mye mere før og da var det mere futt i deg. 

Jeg ble litt satt ut og sa no var kl 1 så jeg ringer etter taxi. Javel sa hun. Synes det er tidlig da. Jeg takket for meg og gikk. 

Nå har hun invitert meg igjen. På middag på lørdag. Før jeg rakk å svare skrev hun at hun hadde kjøpt inn litt alkohol men at jeg kunne ta med noe også. 

Hvordan kan jeg si at jeg kommer men at jeg ikke skal drikke alkohol? 

Er dere 17 år gamle? Oppfør dere som voksne. 

Anonymkode: 0d3da...907

Skrevet

Slitsomt, hadde ikke giddet å dra om det var så drikkepress. Venninnen din vil ha fest hun, ikke koselig middag. 

Anonymkode: a8d2b...0bd

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du må forklare deg for henne. Du er voksen og kan vel fint velge å drikke eller ei. At du ikke vil drikke burde vel holde. Jeg hadde svart med "fordi." Og ikke noe mer forklaring utover det.

Anonymkode: af8c2...73c

Skrevet

At hun er avhengig av alkohol for å kose seg er ikke ditt problem. Jeg drikker ikke, og absolutt ingen skal få lov å presse i meg noe jeg ikke vil ha

Ha litt ryggrad 

Anonymkode: 5d4aa...bf9

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Er dere 17 år gamle? Oppfør dere som voksne. 

Hi prøver

Anonymkode: 293dd...177

Skrevet

Jeg gjorde det i stad. Hun spurte hvorfor. Jeg sa at jeg vil være opplagt på søndag og nyte siste fridagen med barna. Da svarte hun: ok, men nå er barna dine store(10 og 12) så de står vel opp selv. 

Så ikke mye forståelse der. Hun har ikke barn som bor hjemme. Men jeg vil ikke være dårlig hele søndag selv om barna er store. 

Da hadde jeg bare svart at det ikke har med det å gjøre, men at du selv ønsker å være i god form den dagen og at du ønsker å være i god form for å gjøre ting sammen med barna.

Og så hadde jeg minnet henne på at du har en kronisk tilstand som gjør at du ikke tåler like godt alkohol lenger, at det ikke er verdt følgene hvis du drikker for mye. Men fortsatt med så si at det er jo ikke noe problem å ikke drikke like mye og så spørre henne om hun synes det er et problem.

Anonymkode: 0509d...64d

Skrevet

Jeg syns også det er kjedelig med venner som ikke drikker alkohol en sjelden gang til fest. Alle velger selvsagt hva de vil eller ikke vil drikke, men i vær gjeng er det ei som alltid prioriterer å være «opplagt» dagen etter, og det er ganske kjipt.

Anonymkode: bbfde...729

Skrevet

Hi prøver

Anonymkode: 293dd...177

Synes ikke det er voksent å spør her hvordan hun skal forklare venninnen at hun ikke vil drikke. Som en annen sier her, ha litt ryggrad, eller baller... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Synes ikke det er voksent å spør her hvordan hun skal forklare venninnen at hun ikke vil drikke. Som en annen sier her, ha litt ryggrad, eller baller... 

Syns ikke er det voksent å rakke ned på andre heller... 

Anonymkode: b148b...4e2

Skrevet

Jeg syns også det er kjedelig med venner som ikke drikker alkohol en sjelden gang til fest. Alle velger selvsagt hva de vil eller ikke vil drikke, men i vær gjeng er det ei som alltid prioriterer å være «opplagt» dagen etter, og det er ganske kjipt.

Haha 

Skrevet

Da hadde jeg svart noe sånn som: "Jeg skjønner at det ikke passer for deg at jeg ikke vil drikke alkohol på lørdag, så da takker jeg nei, så kan du heller invitere noen som vil drikke med deg."

Ferdig snakka.

Anonymkode: b851c...ba6

Skrevet

Virker som om hun vil ha «futt» i deg?

men hvorfor!!? Er hun ute etter noe ....

Anonymkode: ff145...369

Skrevet

Haha 

Hva er årsaken til at du svarer på denne måten? Er det kun for å provosere frem drittslenging og avsporing? 

Anonymkode: 5dd15...be9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Tenker du det dagen derpå òg? Eg syns det er så deilig at vi alle synst det er seint klokka 1 og går heim. Men kanskje fordi eg har eit såpass bra liv at eg vil ta vare på alle dagane mine? Og muligens fordi eg er kronikar og føler meg ofte fyllesjuk uten å ha drukke, så  vil helst slippe å framprovosere det. Men det er ikkje slikt eg snakkar for mykje om. Du skal ikkje j sjå bort frå at mange av oss "kjipe" har det slik. 

Anonymkode: 2f550...336

Skrevet

Ho føler seg nok litt tilsidesett fordi du prioriterer å fer frisk framfor å ha det moro med henne. Og ho oppfattar deg nok som litt morsomare når du har drukke litt. 

Men, vaksen folk bør ha forståelse for at ein ikkje vil øydelegge dagane sine med å vere fyllesjuk. Eigentleg bør ho akseptere at du drikk uten noko styr. Men om du treng ei unnskuldning, ta med bilen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tenker du det dagen derpå òg? Eg syns det er så deilig at vi alle synst det er seint klokka 1 og går heim. Men kanskje fordi eg har eit såpass bra liv at eg vil ta vare på alle dagane mine? Og muligens fordi eg er kronikar og føler meg ofte fyllesjuk uten å ha drukke, så  vil helst slippe å framprovosere det. Men det er ikkje slikt eg snakkar for mykje om. Du skal ikkje j sjå bort frå at mange av oss "kjipe" har det slik. 

Jeg tror faktisk at vi har et bedre liv vi som kan slå ut håret litt av og til og danse rundt juletreet til kl. 4 på natta (selv om man er litt medtatt dagen etter).

Skrevet

Jeg tror faktisk at vi har et bedre liv vi som kan slå ut håret litt av og til og danse rundt juletreet til kl. 4 på natta (selv om man er litt medtatt dagen etter).

Tja, eg har jo prøvd begge deler, og det skjer jo at eg dansar til 4 om natta og det er moro nok det. Men eg er veeeeeldig glad for at det er ca kvart skotår, og ikkje annakvar helg (som før). Føler ikkje at livet mitt er noko dårlegare no en det var då eg dreiv med slikt på jamnlege basis. Heller tvert imot, og det er vel difor eg føler eg kan uttale meg om saka. De som vil gjere det er sjølvsagt velkomne til å slå ut håret utan at eg dømmer dykk for det. Men, det er trist om de ser på folk som vel å ta det litt meir med ro som kjipe. Eg er  veldig glad for at vennane mine ikkje blir snurte fordi eg av og til vel å ikkje drikke, eller at vi fær heim klokka 12. Det var igrunn hovedpoenget. 

Skrevet

Tja, eg har jo prøvd begge deler, og det skjer jo at eg dansar til 4 om natta og det er moro nok det. Men eg er veeeeeldig glad for at det er ca kvart skotår, og ikkje annakvar helg (som før). Føler ikkje at livet mitt er noko dårlegare no en det var då eg dreiv med slikt på jamnlege basis. Heller tvert imot, og det er vel difor eg føler eg kan uttale meg om saka. De som vil gjere det er sjølvsagt velkomne til å slå ut håret utan at eg dømmer dykk for det. Men, det er trist om de ser på folk som vel å ta det litt meir med ro som kjipe. Eg er  veldig glad for at vennane mine ikkje blir snurte fordi eg av og til vel å ikkje drikke, eller at vi fær heim klokka 12. Det var igrunn hovedpoenget. 

Selvsagt er du kjip. Om vennene dine ikke syns det er det vel fordi de er like kjedelige.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Selvsagt er du kjip. Om vennene dine ikke syns det er det vel fordi de er like kjedelige.

Jaja, det lever eg godt med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...