Gå til innhold

Hvor lenge bør man tilpasse samværet ang samsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet sover i samme seng hos hovedforelderen. Hos samværforelderen har det blitt gjort samme for trygghet og vane for barnet. 

Hvor lenge skal en fortsette dette og evt prøve å få barnet i egen seng/rom? På samvær altså. 

Anonymkode: d419f...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker barnet sporenstreks bør begynne å øve på å sove i egen seng. Vil påstå man gjør barnet en enorm bjørnetjeneste ved å ha fast sovested i foreldrenes seng. Å komme inn i løpet av natten er ok, men det burde ha egen seng og legges der hver kveld. 

Anonymkode: b76fb...7d1

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Jeg ville ordnet eget rom til barnet med en gang, og tatt med barnet på prosessen. Om det er store prosesser som maling og kjøp av seng eller mindre prosesser som å velge ut noen plakater til veggene og sengetøy spiller ingen rolle, men la barnet får eierskap til prosessen og være med å ordne.

Om barnet trenger samværsforelder i rommet for å sovne så er det helt greit, ligg ved siden av eller sitt og stryk på ryggen, trygg barnet på at det ikke er alene og la det venne seg til å sove på eget rom.

Anonymkode: 28c02...f1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker barnet sporenstreks bør begynne å øve på å sove i egen seng. Vil påstå man gjør barnet en enorm bjørnetjeneste ved å ha fast sovested i foreldrenes seng. Å komme inn i løpet av natten er ok, men det burde ha egen seng og legges der hver kveld. 

Anonymkode: b76fb...7d1

For noe tull. Ingen grunn til at man ikke kan samsove

Anonymkode: b69df...5ab

Skrevet

Barnet er 3 år gammelt. 

Anonymkode: d419f...92b

Skrevet

barn trenger rutiner, viktig at et barn på 3 sover alene på natta, starter på rommet sitt i alle fall og heller kommer inn i løpa natta :) ta med barnet på handling, la barnet velge selv hva det ønsker på rommet, så langt det la seg gjøre :)

Anonymkode: 096a2...ecc

Skrevet

Et lite barn på tre år som trenger tryggheten med å sove sammen med foreldrene i en omskiftende og uoversiktlig hverdag skal selvsagt få lov til det så lenge det er nødvendig!

Tre år er jo bitte lite! 

Anonymkode: 8c29d...9c7

Skrevet

Haha barnet mitt på 3 år har sovet med meg siden hun var nyfødt og kommer nok til å gjøre det til hun er 10 år :) mitt andre barn sov sammen med meg til hun var 10 år og har ikke tatt skade av det..og det har ikke jeg heller..elsker å sove med små tåfiser som ligger over ansiktet mitt om natta og så utrolig godt vi sover!😍🤗👶

Anonymkode: 3940b...1ba

Skrevet

Min på snart 3 år sover på eget rom hos faren selv om vi fortsatt samsover en del hos meg. Barn lærer seg fort forskjellen mellom begge hjemmene 😊 

Anonymkode: 12555...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...