Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har en person som er nær meg. Denne personen har en annen som er nær seg som ligger for døden. Jeg har bare møtt denne personen et par ganger, så har egentlig ikke noe forhold til denne personen. Ringer denne personen cirka hver annen dag for å være der for personen og vis min støtte. Samtidig har jeg ikke lyst til å være masete heller. Hvor ofte er for ofte å ringe? Anonymkode: 00e3b...809
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Annenhver dag er I HVERT FALL for ofte - for meg. Hadde dødd på trass. Anonymkode: 34107...a42
Listedamen Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Annenhver dag er I HVERT FALL for ofte - for meg. Hadde dødd på trass. Anonymkode: 34107...a42 Oi, det var litt av en måte å svare til noen som prøver å vise omsorg. Du høres trivelig ut. Til hi - det der er nok individuelt fra person til person, og veldig vanskelig å vurdere. Jeg har en del helseplager, og har blant annet én venninne som sender meg «14 mld i uken» og lurer på hvordan det går. Det gjør meg ufattelig sliten fordi jeg ønsker ikke å fokusere på det som går dårlig og prøver derfor å unngå temaet, men blir stadig påminnet det. Om du selv føler du ringer for ofte, kan du kanskje kutte litt ned. Vil også anbefale lystbetonte samtaler hvor fokuset ikke ligger på sykdommen og døden, med mindre vedkommende ønsker det selv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg og ei venninne ringer hverandre daglig selv om det ikke er alltid vi tar tlf. Begge har forståelse for det å det er ingen sure miner. Plutselig snakker vi tre ganger om dagen, så har det gått tre dager. Bare si til henne at du er der å at hun ikke skal føle press til å ta tlf. Ikke verre enn det. Hyggelig at folk bryr seg å er dere nære så gir hun forhåpentligvis beskjed om det er for mye. Anonymkode: 801a2...01a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Om din venns venn ligger for døden er jo døden veldig nær og mye kan dermed skje på bare få timer antagelig. Annenhver dag er derfor ikke for ofte. Om du er så nær din venn kan du jo spørre om hva han/hun føler selv. Så får du deale med det du får til svar. Du er jo bare snill og omsorgsfull, håper din venn vet å sette pris på deg 💕 Anonymkode: f868f...f2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Listedamen skrev (1 time siden): Oi, det var litt av en måte å svare til noen som prøver å vise omsorg. Du høres trivelig ut. Til hi - det der er nok individuelt fra person til person, og veldig vanskelig å vurdere. Jeg har en del helseplager, og har blant annet én venninne som sender meg «14 mld i uken» og lurer på hvordan det går. Det gjør meg ufattelig sliten fordi jeg ønsker ikke å fokusere på det som går dårlig og prøver derfor å unngå temaet, men blir stadig påminnet det. Om du selv føler du ringer for ofte, kan du kanskje kutte litt ned. Vil også anbefale lystbetonte samtaler hvor fokuset ikke ligger på sykdommen og døden, med mindre vedkommende ønsker det selv. Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Om din venns venn ligger for døden er jo døden veldig nær og mye kan dermed skje på bare få timer antagelig. Annenhver dag er derfor ikke for ofte. Om du er så nær din venn kan du jo spørre om hva han/hun føler selv. Så får du deale med det du får til svar. Du er jo bare snill og omsorgsfull, håper din venn vet å sette pris på deg 💕 Anonymkode: f868f...f2c Jeg ringer min venn og spør "hei, hvordan går det med deg?" Personen får selv svare hvor mye personen selv ønsker. Det virker ikke på personen som om personen syns jeg ringer for ofte. Vi snakker litt om hvordan personen har det, og hvordan det går, og så litt dagligdagse ting. Jeg bare føler meg fryktelig usikker, har veldig lyst til å vise personen at jeg er der for h*n, samtidig ikke trenge meg på... HI Anonymkode: 00e3b...809
Listedamen Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg ringer min venn og spør "hei, hvordan går det med deg?" Personen får selv svare hvor mye personen selv ønsker. Det virker ikke på personen som om personen syns jeg ringer for ofte. Vi snakker litt om hvordan personen har det, og hvordan det går, og så litt dagligdagse ting. Jeg bare føler meg fryktelig usikker, har veldig lyst til å vise personen at jeg er der for h*n, samtidig ikke trenge meg på... HI Anonymkode: 00e3b...809 Syns en over her sa det fint - hva med å fortsette som du gjør, men å sende en sms og gi beskjed om at det er helt i orden om vedkommende ikke alltid orker å prate og dermed ikke tar telefonen På den måten unngår man unødvendige misforståelser og fornærmelser. Du høres fin ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå