Gå til innhold

At ikkje folk kan gi seg med den reisinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg det muterte viruset fra Storbritannia har komt til norge. 2 stk. som har dratt det med seg fra Storbritannia i desember. No er det vel snart 9 mnd. siden vi burde slutte med reisinga, men folk MÅ bare. 😣

Er det virkelig så J.... vanskelig å bare holde seg i ro. 

Eg veit om noken få som har vore i utlandet siden mars/april. Dei burde skjemmes. 

Anonymkode: 1e19b...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig...

Anonymkode: 52188...8d3

Skrevet

Å herregud!! Vi kommer til å døøøø! Eller vent... 🤔 ingen under 93 dør av korona, så... DET KOMMER TIL Å GÅ HELT FINT. Slutt å les vg, dagbladet og tv2 nyhetene, de gjør alt de kan for å skremme. 

Anonymkode: 2f445...c85

Skrevet

Enig! Forbanna egoister! Håper karantenepålegg etter reise varer hele 2021. Var feriereisende som spredde smitten i første omgang og det blir ikke siste pandemi reisende sprer. Håper feriene var verd mange tusen døde 

Anonymkode: d5355...e5f

Skrevet

Nå har ikke jeg lest hvem som har tatt med seg viruset fra England, men det er ikke akkurat så mange som har reist på juleshopping til London i år er det vel? De fleste som har flyttet på seg nå i desember er studenter som vil hjem til jul...

Du forstår vel at studenter vil hjem til jul, og at foreldrene og familien deres vil ha dem hjem?

Anonymkode: 5b520...4ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Å herregud!! Vi kommer til å døøøø! Eller vent... 🤔 ingen under 93 dør av korona, så... DET KOMMER TIL Å GÅ HELT FINT. Slutt å les vg, dagbladet og tv2 nyhetene, de gjør alt de kan for å skremme. 

Du er så kunnskapsløs. 

Anonymkode: 730ca...271

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest hvem som har tatt med seg viruset fra England, men det er ikke akkurat så mange som har reist på juleshopping til London i år er det vel? De fleste som har flyttet på seg nå i desember er studenter som vil hjem til jul...

Du forstår vel at studenter vil hjem til jul, og at foreldrene og familien deres vil ha dem hjem?

Anonymkode: 5b520...4ce

Det er klart at man vil både det ene og det andre. Men av og til får egoistiske valg store konsekvenser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Såg det muterte viruset fra Storbritannia har komt til norge. 2 stk. som har dratt det med seg fra Storbritannia i desember. No er det vel snart 9 mnd. siden vi burde slutte med reisinga, men folk MÅ bare. 😣

Er det virkelig så J.... vanskelig å bare holde seg i ro. 

Eg veit om noken få som har vore i utlandet siden mars/april. Dei burde skjemmes. 

Anonymkode: 1e19b...a67

Og den ene testet negativt før avreise, testet negativt da hn kom hjem og GIKK I KARANTENE, og så når de testet igjen ved slutten av karantenen testet hn positivt. Så det går an å reise med fornuft!

Anonymkode: 2aa24...aa5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og den ene testet negativt før avreise, testet negativt da hn kom hjem og GIKK I KARANTENE, og så når de testet igjen ved slutten av karantenen testet hn positivt. Så det går an å reise med fornuft!

Anonymkode: 2aa24...aa5

Folk burde holde seg hjemme. Er ingen fornuft i å spre potensiell dødelig sykdom. 

Skrevet

Tror faktisk de aller fleste som reiser over landegrensene nå er arbeidsinnvandrere. De er vi faktisk avhengige av. Men svært viktig at testeregime og karantene fungerer tilfredsstillende. 

Anonymkode: a64d7...bd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Folk burde holde seg hjemme. Er ingen fornuft i å spre potensiell dødelig sykdom. 

Det finnes reiser som er viktigere enn andre vet du. Dessuten mye man bør om dagen. Vi bør ikke feste og vi bør ikke møtes til organiserte religiøse arrangementer men vi sliter tydeligvis der også. Ungdom som ønsker å reise hjem til jul burde selvfølgelig få lov til å gjøre det så lenge de følger karantene regler og ikke reiser dersom de er syke 

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra utlandet og har ikke dårlig samvittighet. Jeg hadde ikke sett mannen min siden juli og savnet var uutholdelig. Det er ikke forbudt å reise. Det er forbudt å bryte karantenen. 

Anonymkode: adb3b...e52

Skrevet

er jo en del studenter og slik som vil hjem og vet om noen som må reise pga jobb også, så tror det er ganske få som drar for moro skyld

Anonymkode: 93edd...c50

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Det finnes reiser som er viktigere enn andre vet du. Dessuten mye man bør om dagen. Vi bør ikke feste og vi bør ikke møtes til organiserte religiøse arrangementer men vi sliter tydeligvis der også. Ungdom som ønsker å reise hjem til jul burde selvfølgelig få lov til å gjøre det så lenge de følger karantene regler og ikke reiser dersom de er syke 

Kutt ut

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du er så kunnskapsløs. 

Nei, jeg er ikke kunnskapsløs. Du kan ikke bare si det og lage det til din sannhet. Gjennomsnittsalderen på de som død av korona er høyere enn gjennomsnittsalderen på de som dør av andre ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jepp. Slutt å følge med på nyheter, og dikt opp egne «sannheter» i stedet. Det pleier å hjelpe. 

Anonymkode: 6cd76...3bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jepp. Slutt å følge med på nyheter, og dikt opp egne «sannheter» i stedet. Det pleier å hjelpe. 

Anonymkode: 6cd76...3bd

Det sa jeg ikke og det vet du. Men ved å konstant klikke seg inn på vaksinebilen ankommer minutt for minutt, blir man smått rar. Og det tror jeg mange av dere er. Hjernevaska og vettskremt av mediene. Hva godt kommer ut av den massive koronadekningen, sånn egentlig? Kun redsel og frykt. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Erna tror i alle fall på en normal sommer så da har man noe å se frem til. Vi må følge gitte regler til en hver tid så vil det nok gå fint. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/solberg-med-pessimistisk-melding-om-utenlandsferie-i-pasken/s/12-95-3424066843

Tja... Erna er vel ikke akkurat den man bør stole på, hun har jo ikke noe medisinsk kompetanse.

Var jo hun som gikk ut og sa at i år var det viktig at bedriftene holdt julebordene så de ansatte kunne kose seg ordentlig. Mens ekspertene ristet på hodet...

Når man kan reise kommer helt an på en hel rekke faktorer, bl.a. hvor gode folk er til å fortsette å følge smittevernreglene selv etter at massevaksinasjonen er kommet i gang, og hvordan dette følges opp i utlandet. De som ikke er i risikogrupper og ikke er helsepersonell vil jo uansett bli prioritert sist, så sommeren er optimistisk. Det tar jo 4-5 til 8-10 uker fra man setter vaksinen til man ev. har fått immunitet. Men hvor lenge den varer, det vet ingen. Heller ikke om den fungerer på de nye og større mutasjonene som nå er kommet. Ikke vet vi om de ulike vaksinene vil slå ulikt ut heller.

Forhåpentligvis er det riktig at vi får en normal sommer, men det er nok ikke en normal sommer, slik vi kjente dem før koronapandemien, og det er i hvert fall ikke hva Erna tror og ikke tror som bestemmer det.

Anonymkode: d3726...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du helt forbanna dum i hodet eller?? En 13 åring døde å fikk ikke engang lov å ha foreldrene til stedet før han døde. En liten baby døde også av corona. Er også mange andre unge som har død av corona! Du må jo være tilbakestående!!

Anonymkode: 9c088...04b

Skrevet

Jeg vet om folk som bare "måtte" ta seg en langweekendtur til utlandet nå i romjulen. Hadde jo ikke reis på lenge, må vite. Og så skulle de jo være sååå forsiktige... selv om de reiser til et sted med ekstremt høy smitte, og vil måtte ha flere mellomlandinger med fly, må komme seg fra flyplass til hjemmet med drosje eller buss etterpå også. Heia egoismen...

Anonymkode: d3726...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er du helt forbanna dum i hodet eller?? En 13 åring døde å fikk ikke engang lov å ha foreldrene til stedet før han døde. En liten baby døde også av corona. Er også mange andre unge som har død av corona! Du må jo være tilbakestående!!

Anonymkode: 9c088...04b

Newsflash. Babyer og unge dør hele tiden. Faktisk dør 8200 barn HVER DAG! 
Du er helt forbanna dum i hodet!! Og tilbakestående!! (Kjempekonstruktiv diskusjon, forresten. Takk for bidraget.)

Til info er det mer enn 270 millioner mennesker som sulter rundt omkring i verden, og deres situasjon forverres dag for dag pga koronarestriksjonene. Men det er vel ikke så nøye, eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det sa jeg ikke og det vet du. Men ved å konstant klikke seg inn på vaksinebilen ankommer minutt for minutt, blir man smått rar. Og det tror jeg mange av dere er. Hjernevaska og vettskremt av mediene. Hva godt kommer ut av den massive koronadekningen, sånn egentlig? Kun redsel og frykt. 

Vi er ikke hjernevaskede, vi er bare ikke enige med deg!

Skrevet

Oi, her var det mange sjalue sjeler. 😳

Anonymkode: 1d976...14e

Skrevet

Jeg vet vare om ett menneske som har reist utenlands siden mars. Han har rn eiendom i et annet land som trengte tilsyn

Jeg tror mange innbiller seg at mange bryter regler og anbefalinger fordi alternativet, som er at slike sykdommer kan spre seg uten at det er noens skyld er for skremmende. Folk som bryter regler kan i teorien kontrolleres, så det føles langt tryggere om det er noens skyld.

Anonymkode: ef548...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...