Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Ser stadig spørsmål om det her inne. Myndighetene har jo bedt alle med symptomer, uansett hvor milde, om å teste seg. Ja, ikke bare det, men testkapasiteten er nå så god at de oppfordrer folk til å teste seg utenom også, spesielt hvis man skal reise. Kort sagt, test deg/barnet ditt hvis du har det minste snev av tvil! Det er faktisk verken noe å lure på, ringe å spørre om eller noe, bare bestill time og få det unna! Anonymkode: 458e2...608
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Selv uten klassiske symptomer? Anonymkode: e387e...e74
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Fordi med barn vil de vente minst 3 dager for å se om barnet blir bedre først,før de vil teste. Anonymkode: dff19...85e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selv uten klassiske symptomer? Anonymkode: e387e...e74 Ja Anonymkode: 458e2...608
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Fordi med barn vil de vente minst 3 dager for å se om barnet blir bedre først,før de vil teste. Anonymkode: dff19...85e Men da lurer du jo åpenbart ikke på det? De jeg referer til skriver om at de har vondt i halsen, er slapp osv, og lurer på om de må teste seg siden de ikke har feber. DA tenker jeg at noe er litt feil. Anonymkode: 458e2...608
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Fordi man gjerne ikke vil være til unødig bry. Anonymkode: 0767d...9aa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Hver gang jeg tester meg må jeg minst to døgn i karantene. Jeg er lærer, og det er et helvetes styr å organisere undervisningen hjemmefra når elevene er på skolen. Jeg kan ikke følge barna mine på trening, handle, osv. Fordi jeg er lærer får jeg ofte en lett forkjølelse, eller jeg kan ha litt hoven hals. Kanskje gir det seg etter en dag, men både jobb og familielogistikk ryker fordi jeg venter på testsvar. Derfor er jeg noen ganger usikker. Anonymkode: 495fd...ed4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg tester meg må jeg minst to døgn i karantene. Jeg er lærer, og det er et helvetes styr å organisere undervisningen hjemmefra når elevene er på skolen. Jeg kan ikke følge barna mine på trening, handle, osv. Fordi jeg er lærer får jeg ofte en lett forkjølelse, eller jeg kan ha litt hoven hals. Kanskje gir det seg etter en dag, men både jobb og familielogistikk ryker fordi jeg venter på testsvar. Derfor er jeg noen ganger usikker. Anonymkode: 495fd...ed4 Jeg er også lærer og har testet meg 5(!) ganger i høst fordi jeg også lett blir småforkjølet. Det er likevel ikke noe å lure på. At det er stress og ekstraarbeid med karantene må man faktisk bare leve med fram til tingene normaliserer seg igjen. Jeg hadde blitt ganske irritert dersom lærerene til ungene mine gikk på jobb med symptomer, altså, selv milde. HI Anonymkode: 458e2...608
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Tror folk lar være pga karantene mellom test og svar, uavhengig av symptomer. Anonymkode: bc510...a3f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tror folk lar være pga karantene mellom test og svar, uavhengig av symptomer. Anonymkode: bc510...a3f Nå lurte jeg på hvorfor noen er usikker på om de skal teste seg, ikke om hvorfor noen lar være. Jeg kan på en måte skjønne at folk vegrer seg pga. karanten, selv om jeg synes det er ekstremt råttent gjort, men jeg skjønner ikke helt at noen lurer på om de bør. Altså, hva er det som gjør at folk med symptomer tenker "Burde jeg teste meg?" i stedet for at dette er en selvfølge å gjøre (ev. bevisst lar være, men da utmerket godt vet at de burde). HI Anonymkode: 458e2...608
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg er også lærer og har testet meg 5(!) ganger i høst fordi jeg også lett blir småforkjølet. Det er likevel ikke noe å lure på. At det er stress og ekstraarbeid med karantene må man faktisk bare leve med fram til tingene normaliserer seg igjen. Jeg hadde blitt ganske irritert dersom lærerene til ungene mine gikk på jobb med symptomer, altså, selv milde. HI Anonymkode: 458e2...608 Jeg går ALDRI på jobb med symptomer. Jeg har også testet meg 5 ganger i høst. To ganger har symptomene vært borte før testresultatet kommer. Jeg skrev at jeg noen ganger er usikker, det er ikke svart/hvitt hva som er symptomer. Tidligere i høst fikk man heller ikke komme til testing med milde symptomer før etter noen dager, og man måtte sitte i 4 - 5 timer i telefonkø for å bli vurdert for testing. I arbeidstiden. Mulig du har en kulere sjef enn meg. Anonymkode: 495fd...ed4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Her jeg bor, bestiller man time til testing på nettet. Trenger ikke å forklare symptomer for noen først. Drive-in-testing, fort gjort! 🙂 Jeg selv, og flere jeg vet om, har fått svar på under et døgn. Men det tar kanskje litt lengre tid der det er mye mer smitte/testing. Vet også om flere som har testet seg flere ganger. Det MÅ man jo; spesielt når man jobber med mennesker (lærer, sykepleier osv.). Man SKAL teste seg når man har symptomer - selv om du ikke har alle symptomene, eller de mest "vanlige". Skjønner at det er trasig med karantene, men sånn er det bare nå!! Anonymkode: 88a95...687
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Her jeg bor, bestiller man time til testing på nettet. Trenger ikke å forklare symptomer for noen først. Drive-in-testing, fort gjort! 🙂 Jeg selv, og flere jeg vet om, har fått svar på under et døgn. Men det tar kanskje litt lengre tid der det er mye mer smitte/testing. Vet også om flere som har testet seg flere ganger. Det MÅ man jo; spesielt når man jobber med mennesker (lærer, sykepleier osv.). Man SKAL teste seg når man har symptomer - selv om du ikke har alle symptomene, eller de mest "vanlige". Skjønner at det er trasig med karantene, men sånn er det bare nå!! Anonymkode: 88a95...687 Nei ikke barn hvertfall! Vi har alltid fått beskjed om at vi skal se ann formen i 3 dager,å er barnet blitt bedre etter tre dager så er det ikke nødvendig å teste,har vi fått beskjed om hver gang. Anonymkode: dff19...85e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ser stadig spørsmål om det her inne. Myndighetene har jo bedt alle med symptomer, uansett hvor milde, om å teste seg. Ja, ikke bare det, men testkapasiteten er nå så god at de oppfordrer folk til å teste seg utenom også, spesielt hvis man skal reise. Kort sagt, test deg/barnet ditt hvis du har det minste snev av tvil! Det er faktisk verken noe å lure på, ringe å spørre om eller noe, bare bestill time og få det unna! Anonymkode: 458e2...608 Nope. For tidlig testing kan gi falsk negativ. Derfor skal man ikke teste ved ethvert minste symptom, man skal helst vente to dager. Dersom symptomene da er vedvarende eller værre skal man selvsagt teste. Anonymkode: 0b086...0cc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hver gang jeg tester meg må jeg minst to døgn i karantene. Jeg er lærer, og det er et helvetes styr å organisere undervisningen hjemmefra når elevene er på skolen. Jeg kan ikke følge barna mine på trening, handle, osv. Fordi jeg er lærer får jeg ofte en lett forkjølelse, eller jeg kan ha litt hoven hals. Kanskje gir det seg etter en dag, men både jobb og familielogistikk ryker fordi jeg venter på testsvar. Derfor er jeg noen ganger usikker. Anonymkode: 495fd...ed4 Men om du har NOE SOM HELST symptomer er det jo ikke greit å gå på jobb? Du lager vet helvetes styr for å bruke dine egne ord når alle på trinnet må i karantene den dagen du har tatt feil.. Anonymkode: 4005a...764
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men om du har NOE SOM HELST symptomer er det jo ikke greit å gå på jobb? Du lager vet helvetes styr for å bruke dine egne ord når alle på trinnet må i karantene den dagen du har tatt feil.. Anonymkode: 4005a...764 Som jeg skriver over har jeg aldri gått på jobb med symptomer - selvsagt ikke. Men her jeg bor tar det minst to døgn å få svar. Hvis jeg våkner en morgen med dundrende hodepine er jeg hjemme, men jeg er usikker på om jeg skal ta test. Hvis jeg tester er det ikke usannsynlig at hodepinen er borte til kvelden. Likevel må jeg påfølgende dag være hjemme fra jobb, og barnet mitt får ikke dra på fritidsaktiviteten sin. Jeg syns ikke det er så vanskelig å forstå at folk blir usikre. Jeg har som sagt tatt 5 tester i høst, så det er ikke det at jeg ikke gidder. Anonymkode: 495fd...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå