Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Pga mammaperm. Kom tilbake før jul og fikk beskjed om at min gamle plass er opptatt, og at jeg nå har ny plass. Det synes jeg er dårlig gjort. Jeg likte den gamle plassen. Og hadde den lenge. Skal jeg bare la det gå eller gjøre en stor sak ut av det? Min arbeidskollega som også er i svangerskapspermisjon, kommer tilbake i jobb i januar, hun får sin gamle plass tilbake. Jobber i staten. Anonymkode: 8dadf...cb2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Selvsagt skal du la den gå. Er du rape gal? Du har ikke eierskap til en kontorplass. Anonymkode: 67883...ba2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Selvsagt skal du la den gå. Er du rape gal? Du har ikke eierskap til en kontorplass. Anonymkode: 67883...ba2 Men hvorfor gjelder ikke dette for min kollega da? Dette er jo forskjellsbehandling. Anonymkode: 8dadf...cb2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men hvorfor gjelder ikke dette for min kollega da? Dette er jo forskjellsbehandling. Anonymkode: 8dadf...cb2 Det er sannsynligvis helt tilfeldig. Skal du komme tilbake på jobb og umiddelbart gjøre deg upopulær? Anonymkode: 093a5...69b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Jeg hadde laget drama, uten tvil, hadde blitt forbanna om noen hadde tatt min kontorplass. Det må jo hun som sitter der nå også forstå. Anonymkode: dccb3...e29
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Hos oss er det en selvfølge at man får plassen tilbake Anonymkode: 484c4...54a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Svelg for himmelens skyld den kamelen. En av mine kolleger fikk helt melt down og begynte å gråte da det skulle byttes om på plassene. Det verste var at hun fikk viljen sin. Alle synes hun er gæren. Anonymkode: a4ea4...2b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Er det virkelig noe å lage sak av? Sett deg på den nye plassen din, du får helt sikkert gjort jobben derfra også. Anonymkode: 1460a...e95
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Dette opplevde jeg også etter jeg kom tilbake fra mammaperm. Følte meg veldig lite verdsatt. Kollegaen som fikk mitt kontor, var en yngre up and coming dame. Jeg måtte flytte inn på tomannskontor. Følte det vanskelig da jeg måtte flytte mine saker fra ett kontor til et annet. Alle skjønte jo at dette var degradering. Tre måneder etter ble denne fantastiske kollegaen langtidssykemeldt. Viste seg at hun ikke mestret jobben likevel. Jeg ble tilbudt kontoret tilbake, men takket nei. Kollegaen min kom tilbake etter 9 måneder og hadde etter dette et meget stort sykefravær. Har selv sagt i lunsjen at hun hadde satt som mål å få eget kontor raskest mulig etter oppstart av jobb, og at hun jobbet systematisk ovenfor sjefen for å få dette. Nå har det gått 10 år. Kollegaen min har sluttet. Jeg har aldri glemt at sjefen min var så lite gjennomtenkt. Følelsen av å føle seg liten og lite verdsatt har jeg aldri glemt. Mitt råd til deg HI er å metakommunisere med din leder om det som har skjedd. Ingen eierbankene plass eller kontorpult, men noen ganger handler det om følelsen av medbestemmelse og anerkjennelse. Ingen ønsker å være en ubetydelig brikke i et puslespill. Anonymkode: f35c1...a4e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Ok, dette bygger virkelig opp under fordommer om lite fleksible, offentlige ansatte..... Jeg jobber i det private og det kunne aldri falt meg inn å henge meg opp i noe sånt. Vi bytter forøvrig plass av og til, ingen er fastgrodd og det kan være bra for samarbeidet å sitte nær "nye" kollegaer. Men nå er det vel uansett hjemmekontor..... Anonymkode: 75b32...43a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Hi her. Jeg føler meg mindre verdsatt i og med at jeg får ny (og verre) plass, mens min kollega får sin faste plass tilbake. Dersom vi begge hadde fått ny plass, så hadde jeg synes det var greit, pga. at vi da behandles likt. Men i dette tilfellet føler jeg forskjellsbehandling. Anonymkode: 8dadf...cb2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ok, dette bygger virkelig opp under fordommer om lite fleksible, offentlige ansatte..... Jeg jobber i det private og det kunne aldri falt meg inn å henge meg opp i noe sånt. Vi bytter forøvrig plass av og til, ingen er fastgrodd og det kan være bra for samarbeidet å sitte nær "nye" kollegaer. Men nå er det vel uansett hjemmekontor..... Anonymkode: 75b32...43a Her har det vært lite bytting av plasser, så den plassen man har fått er liksom "din faste plass". Anonymkode: 8dadf...cb2
tante grusom master of law Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har jobbet i staten i snart 15 år, og aldri opplevt at noen har hatt rett til et spesielt kontor. Når man går ut i permisjon pakker man ned tingene sine i esker, og tar ett ledig kontor når man kommer tilbake. Man kan jo ikke kreve at kontoret man har brukt skal stå ubrukt under hele permisjonen eller at noen som har brukt det må pakke ned tingene sine fordi du skal ha det tilbake. Dette er en ikkesak.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Kontorplassering er en drøftingssak i staten... Anonymkode: f6875...80c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Mange er nå redde for å miste jobben sin, på min arbeidsplass, i det private, er flere permittert, noen prosjekter har stoppet opp fordi det stopper opp på den offentlige siden, de får ikke prosjektene i gang, stat og fylke. Det er veldig absurd å høre at flere her mener det er viktig å bruke krefter på hvilken kontorplass man har. Anonymkode: 75b32...43a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 Ok hører hva dere sier. Som sagt så reagerer jeg på at min kollega får sin plass tilbake men ikke jeg. Hvis ikke det er forskjellsbehandling så vet ikke jeg. Anonymkode: 8dadf...cb2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok hører hva dere sier. Som sagt så reagerer jeg på at min kollega får sin plass tilbake men ikke jeg. Hvis ikke det er forskjellsbehandling så vet ikke jeg. Anonymkode: 8dadf...cb2 Men kanskje den personen som satt på kollegaens plass skal slutte etter endt vikariat, mens personen som sitter på «din» plass skal fortsette å sitte der? Det er sannsynlig at den såkalte «forskjellsbehandlingen» har en helt naturlig forklaring. Hvis du tenker at forklaringen er bevisst forskjellsbehandling så kan du velge å ta det opp med sjefen. Eller tenke deg godt om og ta stilling til om du tenker det er verdt å være hun som sutrer over feil pult? Anonymkode: 1460a...e95
gale damen Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok hører hva dere sier. Som sagt så reagerer jeg på at min kollega får sin plass tilbake men ikke jeg. Hvis ikke det er forskjellsbehandling så vet ikke jeg. Anonymkode: 8dadf...cb2 Jeg har hørt denne diskusjonen før. I en sandkasse, mellom to treåringer, der den ene hadde fått samme spade som i går, mens den andre hadde blå i dag og rød i går. Snørr, tårer og hyling om "uuuurettfeeerrdiiig" Kjør på, det er helt rimelig at du føler deg krenket og lite verdsatt når kollegaen din får noe bedre enn deg. Det er garantert ikke en tilfeldighet, men et ledd i en plan om å få deg til å slutte, sånn at hun som har stjålet plassen din også får din plass ved kaffemaskinen! Jesus! Og så lurer man på hvorfor det statlige byråkratiet er så absurd stort og samtidig leverer så lite..
sug lut Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok hører hva dere sier. Som sagt så reagerer jeg på at min kollega får sin plass tilbake men ikke jeg. Hvis ikke det er forskjellsbehandling så vet ikke jeg. Anonymkode: 8dadf...cb2 Du er med andre ord krenket og diskriminert, mobbet og utestengt og som sådan helt i pakt med tidsånden. Herrejesus, ta deg sammen og prøv å være voksen, du har tydeligvis greid å bli forelder så nå får du bevise at du kan.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 Det er sannsynligvis tilfeldigheter som gjør det. På min jobb pakker vi sakene våre når vi går ut i permisjon og så tildeles vi ny plass når vi returnerer. Å lage en stor sak av dette gagner ikke din sak. Jeg blir litt overrasket over hvor krenket man kan bli av noe så lite. Hvis dette er det eneste du har å utsette på sjefen så er du heldig. Anonymkode: ca674...bbe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #21 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette opplevde jeg også etter jeg kom tilbake fra mammaperm. Følte meg veldig lite verdsatt. Kollegaen som fikk mitt kontor, var en yngre up and coming dame. Jeg måtte flytte inn på tomannskontor. Følte det vanskelig da jeg måtte flytte mine saker fra ett kontor til et annet. Alle skjønte jo at dette var degradering. Tre måneder etter ble denne fantastiske kollegaen langtidssykemeldt. Viste seg at hun ikke mestret jobben likevel. Jeg ble tilbudt kontoret tilbake, men takket nei. Kollegaen min kom tilbake etter 9 måneder og hadde etter dette et meget stort sykefravær. Har selv sagt i lunsjen at hun hadde satt som mål å få eget kontor raskest mulig etter oppstart av jobb, og at hun jobbet systematisk ovenfor sjefen for å få dette. Nå har det gått 10 år. Kollegaen min har sluttet. Jeg har aldri glemt at sjefen min var så lite gjennomtenkt. Følelsen av å føle seg liten og lite verdsatt har jeg aldri glemt. Mitt råd til deg HI er å metakommunisere med din leder om det som har skjedd. Ingen eierbankene plass eller kontorpult, men noen ganger handler det om følelsen av medbestemmelse og anerkjennelse. Ingen ønsker å være en ubetydelig brikke i et puslespill. Anonymkode: f35c1...a4e Herre jesus! Det er en prestasjon å være krenket for en sånn filleting i over et tiår. Anonymkode: ca674...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå